Ska möntra på torsdag (25 oktober) och jag är ganska motiverat till att göra lumpen, men jag vet inte vad jag vill utbilda mig till. Så nu vill jag ha några tips på bra och "roliga" utbildningar
Hoppar på denna tråd då jag ska mönsta den 16 november och ser också gärna förslag på utbildningar, vill framförallt göra lumpen men tror inte jag har fysiken till det. men men ge gärna förslag och tips om mönstring.
Jag hade tänkt o göra något vettigt, inte vara någon hangarsopare eller nån som lyssnar på radio inne i ett bergrum men jag har inte heller tänkt att bli jägarsoldat eller fallskärmsjägare
Jar har funderat på spaningssoldat eller någon form av skytte, alternativt luftburen soldat, det innebär transport med helikopter, någon som har något att säga om dessa? vad det kräver av en tex.?
När jag mönstra sa jag att jag ville bli lastbilschafför lr på någotsätt förare. Då sa han att de kan jag glömma, jag va visst överkvalificerad för de.. Låter skrytit men mena att dom väljer typ vad som är lämpligt.
I mitt fall va de ju skit samma iofs, fick inte gå lumpen ändå. Å andra sidan har jag gjort 250k medans mina muckkompisar gjort 25K på ett år
haha jag var bara in till psykologen och sa att jag inte ville och att jag hade sömnbesvär så slapp jag, men ibland tänker man att det kunde ha varit kul och gjort lumpen,
Jag fick hem ett brev där det stog att jag inte var lämplig för att göra lumpen. Lite surt det men jag hade tydligen för mycket skit på mig och för dåliga betyg
jag va på mönstringen hade näst intill utmärkta resultat ( fick 10 på styrka testet ^^ ) så skulle jag prata med psykologen så sa jag att jag gärna skulle göra lumpen då jag inte skulle ha någe problem med att döda folk
fick inte komma tillbaka på nästa uttagning. vilket i dagsläget inte spelar någon roll men hade det inte vart för olyckan så hade jag faktiskt gärna gjort lumpen.
Fick veta för en vecka sen att jag inte kommer att få mönstra. Det är ju på gott och ont. Men ni som blir kallade fast ni inte vill ska göra ert bästa för det är eran plikt, och dessutom olagligt om ni inte gör de
Jag sla mönstra år 2008, så det är en bit kvar Men det inns fördelar med lumpe, jag som ska bli lackerare, vill plugga vidare oxå till barndman eller polis.. men vi får se, det är iallefall br aatt göra lumpen om man vill sånt som jag vill.. Några bra förslag på tjänster inom militären.. Brandförsvaret, kul sa brorsan som gjorde lumpen för något år sen, jag ska säka till hundförare och ha en egen hund, bra om man vill jobba för securitas på helgerna sen mvh kimpa