3340
Sök

Soppa förbrukning på en skyline r32 gts?

19 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Nån som har en eller vet vad en sån dricker i normal körning altså ingen buskörning

tänkte se om det går att ha bara den på sommaren om den inte dricker för mycket

tack på förhand

1 255 Inlägg
21 oktober 2007
saffron skrev:
Nån som har en eller vet vad en sån dricker i normal körning altså ingen buskörning

tänkte se om det går att ha bara den på sommaren om den inte dricker för mycket

tack på förhand

Vet inte va dom dricker men min dircker ca 1,8 L/milen blandad körning

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

152 Inlägg
21 oktober 2007
förhoppningsvis så har gasar du väldigt mycket under den blandade körningen, om du har den förbrukningen under "normal" körning så skulle jag säga att något inte är som det ska.

1 255 Inlägg
21 oktober 2007
Niklas_J skrev:
förhoppningsvis så har gasar du väldigt mycket under den blandade körningen, om du har den förbrukningen under "normal" körning så skulle jag säga att något inte är som det ska.

Nä lagom från mig ner till skåne drog den 1,6 o då är de landsväg hela vägen

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
21 oktober 2007
en skyline har man inte om man är intresserad utav bränsleförbrukning... då köper man en liten lupo diesel..

man lever bara en gång så lev väl!

7 120 Inlägg
21 oktober 2007
Som "Bullo" säger så är man inte intresserad av en sån bil om du tänker på förbrukningen.
DOCK har R32 GTS-T en 2.0L Rak sexa, "Anubis" har en 2.6L maskin. Dricker lite mer.

1 255 Inlägg
21 oktober 2007
Aerodynamik skrev:
Som "Bullo" säger så är man inte intresserad av en sån bil om du tänker på förbrukningen.
DOCK har R32 GTS-T en 2.0L Rak sexa, "Anubis" har en 2.6L maskin. Dricker lite mer.

Han har en poäng där tongue

Skyracer
917 Inlägg
21 oktober 2007
En R32 GTS utan turbo dricker inte särskilt mycket. Jag ligger på ca 1.18 vid landsvägskörning, så jag skulle gissa på runt litern per mil för en sån bil.

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

19 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
har haft en lupo disel föresten

jag undrar vad den dricker för om den inte dricker för mycket så kan jag ställa av min vanliga bil under sommaren & bara använda skylinen men det skulle aldrig funka om bilen dricker för mycket för jag kör en hel del

det är en gts med turbo jag tänkte ha

406 Inlägg
22 oktober 2007
haha är man rädd för soppaförbrukningen ska man inte ha en jänkare isf,
gubbens camaro drar 3 liter milen och den är inte just nå trimmad, så 1,6-1,8 låter inte så farligt, min 2,0 turbo drar ungefär så mycket om man gasar lite mer än vad man gör vanligtvis

:DPlattan i mattan:D

1 741 Inlägg
22 oktober 2007
ja från 1.3 - 3 liter får du nog räkna med beroende hur du kör smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

19 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
har nog kvar min lilla fågel tills jag har råd att köpa nyare fågel då men tack för all hjälp
tänkte bara att skyline kanske kunde gå att använda bara som person bil så jag hade kunnat ställt av passaten under sommartid

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2007
Hur mycket kör du på en sommar med en sådan bil? 500mil? Säg att bilen drar 5dl mer bensin än en annan bil per mil. Då drar den 250liter mer bensin under en sommar. Vad blir det? 250x12=3000kr
Har du råd med en Skyline så har du råd med 3000 extra i bensinpengar.
Eller köp en Lupo Diesel igen. För den drar ingen bensin alls!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

12 086 Inlägg
26 oktober 2007
Dom där motorerna är byggda för att köras hårt. Låg soppaförbrukning va inte en  faktor man tog hänsyn till när de tillverkade de motorerna.

482 Inlägg
27 oktober 2007
om du måste fråga så har du inte råd tongue om du kör riktigt försiktigt så kan du nog komma ner i 1-1,2L per mil men det gör man inte man köper inte en sån bil för att köra lungt kan nog räkna på 1,5-3L milen

just real power
no turbo shit

1 827 Inlägg
28 oktober 2007
Motorvägskörning: runt 1l/milen om du kör lugnt och inte laddar något. (Är ju trots allt bara 2l motor)

Stadskörning runt 1.5l

Buskörning: Inga gränser.

Nu var min iofs inte orginal någonstans så en helt org GTS-T drar mindre.

PS: En Skyline GTS-T var inte byggd som en busbil utan en lite lyxigare glidarbil med potential.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök