3081
Sök

Inget ljud i basen.

Team Autohifi!
865 Inlägg
31 oktober 2007
Hej.

Såg din ritning hur du kopplat basen.
Gör så här!
Kör båda + från basen till varsin + på steget sen lika dant med minus.
Då hamnar lasten i 1ohm.

Sen att det inte blir något ljud:
- Lyser  steget? ( ska blinka röt/blåt i några sec när det slås på och över gå i ett blåt sken.)
Gör steget det?
Eller blir det ett rött sken?

Lyser inte steget över huvud taget? kolla med multimeter om du har ström fram till det?

Om allt är rätt nu så kan du även se om du kan testa en annan lågnivå för att ute sluta stereon.

Är steget döt så kontakta din återförsäljare där du köpte det så löser de så att du får ett nytt.

Good luck!

med lem
1 925 Inlägg
31 oktober 2007
InZZanE skrev:
Ansiktet skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Lustigt tongue
Vad har du för Enhet då??? Stereo.

De flesta nyare stereon kan man ju slå av basen helt på off sen höja den på inställningar

Jag har någon billig pioneer sak. Men det kan faktiskt vara så att "LOUD" är på off om det nu stänger av alla bas jag vet inte. svårt att tänka mig det, men kopplingen jag gjort är väl korrekt?

louden stänger inte av all basen.. men sänker den kraftigt..

har man baslåda kör man ju med loud off hela tiden ? tongue iaf jag annar låter det ju som ett epa ljud

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

med lem
1 925 Inlägg
31 oktober 2007
InZZanE skrev:
Ansiktet skrev:
InZZanE skrev:
asså har du testat o koppla in basen helt vanligt??

vet inte om din koppling är rätt men ja tycker de inte ser bra ut... plus till minus på den ena spolen verkar inte bra...

nee jag vet inte riktigt jag använda mina ellära kunskaper och la en seriekoppling som då ser ut så om jag inte misstar mig men jag är inte säker därav frågar jag smile jag har testat dragit vanligt men det funkar inte heller, men jag ska snart ut och kolla en sak  se om det kan vara det.

okej okej... gå ut o gör de då tongue  koppla sen din bas ner i 1 ohm så du får lite studs i den big_smile

inZZanE vet du vad du snackar om ? han har ju gjort en helt vanlig koppling som man brukar göra vid dubbla talspolar för att få rätt resistans tongue  HELT korekkt koppling om du vill köra i 4 ohm smile

går steget i protection när du försöker spela ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök