det stämmer inte det priset som någon här sa... eller joo kanske om man har entusiast försäkring men då får man ju inte köra så långt och då måste man ha en till bil påställd i sitt namn.
men s13 är en väldigt rolig bil att köra och hålla på med. bra väghållning och mycket prestanda för pengarna! lätt att hitta delar. samt mycket hjälp ifrån 200sx.nu där finns j-a massa kunskap om bilarna! enda felet jag har hittat är att vevlagren far om man varvar den mycket under en lång tid... men det gör det nog på alla bilar.. men en oljekylare är att rekomendera.
det stämmer inte det priset som någon här sa... eller joo kanske om man har entusiast försäkring men då får man ju inte köra så långt och då måste man ha en till bil påställd i sitt namn.
men s13 är en väldigt rolig bil att köra och hålla på med. bra väghållning och mycket prestanda för pengarna! lätt att hitta delar. samt mycket hjälp ifrån 200sx.nu där finns j-a massa kunskap om bilarna! enda felet jag har hittat är att vevlagren far om man varvar den mycket under en lång tid... men det gör det nog på alla bilar.. men en oljekylare är att rekomendera.
hoppas du får nån nytta av den infon
om morsan ändå ska stå på bilen så gör det inget eftersom hon står på 2 andra redan.......
jag vet,har själv kollat mycket på den sidan och där finns nästan allt!
under lång tid,,,inte om man burna väl???,, oljekylar,,mjo det kanske man kan skaffa sej
men du burnar väl inte i några timmar? drifting funkar bra med dom men oljetemp och större oljekylare är ett måste! vet inte hur det är med entusiast försäkring men får ju inte köra hur långt som hells heller på en sån försäkring.. vet att det är mycket regler om dom iaf. 200sx vet jag inte är så bra bilar för drag men de funkar. platsar bättre på bana eller drift!
men du burnar väl inte i några timmar? drifting funkar bra med dom men oljetemp och större oljekylare är ett måste! vet inte hur det är med entusiast försäkring men får ju inte köra hur långt som hells heller på en sån försäkring.. vet att det är mycket regler om dom iaf. 200sx vet jag inte är så bra bilar för drag men de funkar. platsar bättre på bana eller drift!
nejnej,men lite ibland kanske ...beror oljetemp å oljekylare på hur man kör dom eller effekten dom har????,,jag behöver nog en försäkring där man rullar lite längre för att jag gilla att glida iväg en helg eller så ibland lr cruising/bilträff m.m .m.m....jo dom gör ju det!drift äger dom fan på!!!
oljetemp å oljekylare beror på efekten... dom gillar inte mer än orginal och knappt det! oljetempen stiger fort på en orginal s13 om man gasar på lite... bara man har oljetemp så vet man ju när man ska släppa :-D så kör jag änså länge!
visst ja... om du funderar på en 89-91 s13 så kolla att oljeröret till och från turbon är bytt... annars får du byta turbo snart... :-/
men jag skulle säga att det är en bra första bil! nog för att jag hade en golf som 1a bil men det va pga jag inte hade råd med en bättre :-P
ganska lättrimmade är dom åxå.. det är ju ett + blir man less på den trimmar man lite då är det mycket roligare igan :-P hehe
oljetemp å oljekylare beror på efekten... dom gillar inte mer än orginal och knappt det! oljetempen stiger fort på en orginal s13 om man gasar på lite... bara man har oljetemp så vet man ju när man ska släppa :-D så kör jag änså länge!
visst ja... om du funderar på en 89-91 s13 så kolla att oljeröret till och från turbon är bytt... annars får du byta turbo snart... :-/
men jag skulle säga att det är en bra första bil! nog för att jag hade en golf som 1a bil men det va pga jag inte hade råd med en bättre :-P
ganska lättrimmade är dom åxå.. det är ju ett + blir man less på den trimmar man lite då är det mycket roligare igan :-P hehe
ok,jasså vrf??...ok,du änvänder alltså det?...
ok,tack så mkt ! det var det ja letat efter,nått i motor/turbo som var fel...
hehe ok,ja ha tillräckligt med pengar till en så det blir till 99% en sån!
hehe helt rätt ,dom e trimvänliga,,,fast jag vill ha lite snällare trimm(chip)..billigare med men man kan ju ta typ steg 4...det är nog lagom
har faktiskt inte en aning varöfr orginal oljekylaren är så liten. ett trim chip till s13 gör inte så mycket. måste byta avgassystem, luftfilter, och kanske ic beroende vad du ställer laddtrycket till.
chippet tar bort en laddtrycks spärr som finns standard på 200sx och ändrar soppa och tänd inställningen. man märker skilnad men det är rekomenderat att byta avgas system för att ladda mer. och laddet ställs inte av chippet utan det gör du genom t.ex en pysventil.
har faktiskt inte en aning varöfr orginal oljekylaren är så liten. ett trim chip till s13 gör inte så mycket. måste byta avgassystem, luftfilter, och kanske ic beroende vad du ställer laddtrycket till.
chippet tar bort en laddtrycks spärr som finns standard på 200sx och ändrar soppa och tänd inställningen. man märker skilnad men det är rekomenderat att byta avgas system för att ladda mer. och laddet ställs inte av chippet utan det gör du genom t.ex en pysventil.
ok,så den tål inte mkt som sagt ..?....jag vet,har läst det på den länken du har lagt upp i tråden nu....som dom skrivit på den länken:::många chippar bilar och tror att bilen får 25-35 hk bara sådär!,,men man BÖR byta avgassystem(2,5 tum klarar till över 300hk),måste byta luftfilter och som du sa,intercooler(vanligen från saab 9000 lr volvo 940 t)....vart får man "pysventilen" ifrån då???....tack för hjälpen! har redan 200sx.nu...mycket nyttig sida! rekommenderas till er andra..
monteringen av pysventilen är tokenkel.. klipp en slang stoppa den emellan och klart...
joo verka som att dom har gjort en liten miss där... oljekylare finns på skroten eller så har www.trendab.se fina kitt till olika bilar... Bra kvalite!
monteringen av pysventilen är tokenkel.. klipp en slang stoppa den emellan och klart...
joo verka som att dom har gjort en liten miss där... oljekylare finns på skroten eller så har www.trendab.se fina kitt till olika bilar... Bra kvalite!
nope har ingen pysventlil för jag har inte uppgradrat mitt avgassystem än... du kapar slangen som går mellan turbon och wastegaten och sätter in pysventliien där imellan... så at slangen blir "hel" igen...
kommer nog att köpa en oljekylare från trendab... många som kör med dom och verkar inte missnöjda :-D
nope har ingen pysventlil för jag har inte uppgradrat mitt avgassystem än... du kapar slangen som går mellan turbon och wastegaten och sätter in pysventliien där imellan... så at slangen blir "hel" igen...
kommer nog att köpa en oljekylare från trendab... många som kör med dom och verkar inte missnöjda :-D
ok,ska du?...aha ok,låter rätt lätt,e den så lång då???....hehe ok,jag får nog med göra det =/