Mycket skrivet blir det...
Har väl inte läst allt, men har läst det jag fått svar på iaf...
1. Jag tycker det är mycket bättre bild på en TFT än på en CRT-skärm. Vet inte varför, men det är vad jag tycker. Blir helt annat ljus också, eller iaf på min. Iofs så kör jag ju min via DVI (tror jag det är iaf) kabeln och inte genom VGA. Kanske inte påverkar direkt, men vad vet jag.
2. CPU tempen på en AMD har jag alltid upplevt som oerhört hög. Iofs så det sista jag hade med AMD var en 2000 Xp Pro som jobbade på 1667Mhz. Helt med orginalfläkt o allt, och kylningen har jag varit jävligt noga med då jag kör många hårddiskar.
Körde innan bara med "in"-fläktar, men när jag sen ändrade så det blev IN i fram o UT i bak, märktes det inget på CPU, men den vart stabilare, och CIV IV gick att köra längre!
Visst det låter helt otroligt, men tydligen krävde det spelet för mycket av antingen grafik eller CPU, för iomed att jag bygde "blow through" så gick orkade burken med.
3. Angående köpet av datapaket, som tråden faktiskkt handlar om i grund o botten, inget "mätande" vem som kan mest, så säger jag bara lycka till! Svenss0n efterfrågade tips och det tycks han få lite i var 3e inlägg här, resten är ju bara tjaffs.
Har själv hjälpt många kompisar att sätta ihop datorer, ingen har blivit besviken. Jag är inte den som lurar på folk en massa onödigt skit, utan utgår ifrån deras "behov".
Jag är inte heller någon "datanörd" längre, då utvecklingen just inom data har gått ifrån mig. Har tröttnat på att hela tiden ha "det bästa" och "det senaste", för då måste man byta varannan dag.
4. Angående det där med grafikkort. Fan man kan köpa ett skitgrafikkort för 300kr i dagens läge som är rysligt bra. De "bättre" korten är bara en massa lull-lull på, "dubbla skärmar", "dubbla grafikkort", HD hit o HD dit, vem fan använder ens de kanske 4000kr man slängt ut på ett grafikkort!? :S
Ja jag vet inte, nu har jag sagt mitt iaf.