3592
Sök

MrCap eller DTEC?

10 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Tänkte göra en lackbehandling på bilen. Är en BMW X3, 06:a. Vad är era erfarenheter,
är MrCap eller Ditec bäst?
Senast redigerat av Tiger1972 (26 oktober 2007)

Tiger spinner på :D

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
25 oktober 2007
Ditec menar du nog.
Ring och hör med dem om något skiljer åt i deras behandlingsprogram, så som val av medel osv. Men det dyker nog upp lite erfarenheter av andra användare.
Kolla även forumet på autopower.se för samma ämne.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

137 Inlägg
27 oktober 2007
Har Ditec på min funkar hur bra som helst,dock fick dom ej bort vissa repor.
Gjorde Mr cap på en solid gul 740 för länge sedan,blev också bra.
Så min åsikt är: ingen större skillnad
Senast redigerat av FH16 (27 oktober 2007)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
28 oktober 2007
Vi som Jobbar med Ditec brukar säga Mr. Crap:P hehe
visst säkert ingen större skillnad men har fått erfara en hel del gånger att Mr. Cap inte direkt varit noga med sitt arbete... det kan jag lova att DiTec är!

Team Insane Racing

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
28 oktober 2007
Beror helt på vem som utför arbetet skulle jag vilja säga , det bästa är nog att höra med folk som lämnat sin bil till just dom företagen som du funderar på att anlita!

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
Följdfråga:

Vad kostar en lackbehandling?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

12 086 Inlägg
28 oktober 2007
Jag frågade både Mr Cap och Ditec och jag minns inte exakt men de va runt 4-5 tusen för en ny lack, alltså en ny bil oftast. Va de en äldre lack vart de dyrare. Jag frågade efter en lackförsegling. Vet inte exakt vad de är för skillnad.

Mr Cap Örebro skulle ha 3725 inkl moms för lackförsegling på ny bil. Begagnad bil ca 5000 inkl moms.

Jag hittar inte mailet från Ditec men har för mig att de va dyrare.
Senast redigerat av JapMax (28 oktober 2007)

2 Inlägg
28 oktober 2007
Har erfarenheter av båda kedjorna.......av erfarenhet så tycker jag personligen att Mr CAP är bättre. Råkade få min bil repad ordentligt en gång hos DITEC. Har precis haft min bil inne på Mr CAP i Sisjön (Göteborg) Grymt resultat plus grym service......

593 Inlägg
28 oktober 2007
jag har haft min bil inne på DITEC och jag vart nöjd, bra lyster och det håller sig efter massa tvättar=), har tyvärr ingen erfarnhet av MrCap men de båda företagen är ju ganska stora och rekondar ju ganska fräscha bilar så de e nog ganska lika kan ja tänka mig..

509 Inlägg
28 oktober 2007
Hade min förra bil inne hos cap och den blev som ny!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2007
John87 skrev:
Följdfråga:

Vad kostar en lackbehandling?

Det är bara att ringa företagen och fråga, Ditec ville iaf ha mindre än Mr Cap för min Golf här i GBG, skiljde 1500kr inkl moms till Ditecs fördel. Dock kortare livslängd på Ditec än Cap har jag för mig. Efterbehandlingen kostade 1500kr på Ditec och 2500kr på Mr Cap. Men ring du å hör, varierar kanske från bil till bil..

Sök