3565
Sök

Har miltal någon betydelse????

881 Inlägg
30 oktober 2007
#41
16000 nåt, pigg som få wink


406 Inlägg
30 oktober 2007
#42
beror ju på vad som är utbytt, hur bilen är förövrigt i skick, bromsar, v-låda, motor, koppling, alla förslitningsdelar, men är mycket bytt och bilen är i bra skick så gör det väl inget om den har gått långt,

men det är ju upp till var och en

:DPlattan i mattan:D

oijoij-society.com
774 Inlägg
2 600 Inlägg
30 oktober 2007
#44
miltalen är vitig del för mig me. min scorpio ha gått 18 tusen mil orka inte ut och kolla  men den ha gått 18 nåt.

gör som jag kör gubba racer=)

148 Inlägg
30 oktober 2007
#45
bmw:n passerar´snart 7200mil
volvon: 740 86:a ca 9500mil:) som ny i motorn:)

Yrkesförare
1 073 Inlägg
30 oktober 2007
#46
Visst tittar man på milen men det viktigaste är ändå bakgrunden, hur den är skött mm.
Jag köper hellre en välservad tjänstebil på 20.000 mil än en buskörd Golf som gått 10.000.

Min gamla Nissan Sunny har förresten rullat 15.200 mil ca.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
30 oktober 2007
#47
chrysler 300c 07 - 7880km o ja har haft den nån månad bara

Inspiration comes standard

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 oktober 2007
#48
hade en opel senator för 10 år sen och sålde den med 60.000mil och den kör fortfarande idag.MVH

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 299 Inlägg
30 oktober 2007
#49
Min 9000 har gått snart 22.000 mil

9-5:an har nog nyss passerat 2000 tror jag, kommer inte ihåg riktigt

Men som många säger så betyder servicar mycke för hur långt en motor orkar. Och man ska väl inte egentligen göra som jag å köpa en bil utan servicebok hmm Men den hade gått som tjänstebil innan han som jag köpte den av så de kändes ändå ganska tryggt.

Så en bra servad som gått 20.000+ är nog bättre att satsa på än en som gått 10.000 halvtaskigt servad.


1 062 Inlägg
30 oktober 2007
#50
min 940 turbo har gått 26800, min golf 2:a gti hade gått 15 000 när ja sålde den i slutet av sommaren.

visst kollar man på milen när man köper letar bil. men är bilen regelebundet servad så är oftas inget fara. och i gott skick

97 Inlägg
30 oktober 2007
#51
s70 glt. 16300 mil
går hur fint som helst
Senast redigerat av midnightmike (30 oktober 2007)


helt galen
388 Inlägg
31 oktober 2007
#52
frasse4 skrev:
En volvo räknas inte i mil, utan i varv runt jorden...

Du har så jävla rätt!

Min 745 GL-90 har 22.000 på mätaren, eller var det 23? Morsans 945 ltt - 96 har 31.000 på mätaren och hon vägrar byta bil så den lär få tuffa minst 45.000, ska bara byta koppling först...
Senast redigerat av Volvotjej84 (31 oktober 2007)

Varför åka fort när man kan åka brett?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
31 oktober 2007
#53
Miltalet o årsmodellen ihopp har ett viss betydelse men mycket beror på vem äger bilen o hur mycket körs den under åren.

Hede en BMW 518 ´82, 17000mil, drog olja - misstänker att det var skruvade mil.
En annan BMW 518 ´85, gått 33000mil när jag köpte o 48000mil när sålde. Inga fel på motor, inte ett endna ventil knack!


Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 oktober 2007
#54
Det beror helt på hur bilen är skött.

köper hellre en bil med dokumenterad bra service med 30-40K på mätaren än en hemmaservad med 15K på mätaren...

Sen avgör årsmodell och skick på kaross ganska mycket, plåten är det enda på en bil jag inte vill jobba med så... det påverkar min bedömning.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
31 oktober 2007
#55
min volvo 740 89 har gått 45 tusen mil någe ganska pigg för att ha 116hk dock så ser kanske motorn inte finast ut, färgen på blocket har börja släppa oså, men det ska återgärdas i vinter=) men såg i tidningen häromdagen eller kanske var på internet var en volvo p1800 som hade gått ungefär 100 000 svenska mil, tror det var 400 000 amerikanska mil någe så visst sköter man om motorerna så håller dom, länge

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Smålänning
7 883 Inlägg
1 november 2007
#56
Mil är för mig helt ointresseant. Men helst skla den ju gått under 100 000 mil...
En kompis sa det, kanske lite på skoj, att antingen ska en bil ha gått under 15000 eller över 100 000 mil.

Min saab har gått 37000 mil, och går som ny i motorn nästan. Lite ventiltick och skrammel vid kallstart i riktigt kyla, men har aldrig startvägrat.
Har ingen servicebok, och enl. förra ägaren så fanns det ingen då heller, och det var tur, för han bytte aldrig olja under dom tre åren / ca 5000 milen han hade bilen mad
Nu har jag dock bytt ett par gånger och bilen känns som ny i motorn.

Jag tror att en bils livslängd bestäms dom första 10 000 milen. Sköts den exemplariskt då så kommer den hålla länge om den servas normalt.

Ta en taxi. Måste egentligen vara fynd. All utrustning till vrakpris, bara för att den kanske gått 60 000 mil på 4 år.

BTW, dom kunde bygga personbilarna som lastbilar tongue
en lastbil har halva livet kvar vid 100 000 mil big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 156 Inlägg
1 november 2007
#57
Vissa bilar går ju till och med lite bättre efter några tusen mil pga att grejerna är väl inkörda wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök