Allt som behövs är ju nån typ av fjärrkontroll och mottagare sen en "relähistoria" till allt som ska ha spänning vid start.. men givetvis så kommer det inte gå lika lätt som att skriva här.. det tvivlar jag på.. Sen så ska ju bilen vara igång när du släpper knappen med så då är det säkert en jäkla massa grejer till som ska in..
Helt egna tankar här, detta är inget jag har kunskap om utan hur jag tror det ska va
går o köpa färdig sats så du kan göra de.. en jag känner har det fast han har automat så han måste ha parkering i för att de ska gå.. hade ju vart jobbigt om du har ettan i oså trycker du på knappen så sitter din bil på grannens altan.. men vet att det finns men inte vart, är inte så dyrt heller..
om jag förstår det rätt så ska jag bara sätta MITT relä mellan W och W/8 (lr va det nu står på dom kablar som går ut från IGNITION SWTICH) som kommer från 1 (W/8) och 3.4.5 som är linkade (W) .. so easy??
kanske inte så "lätt" som de låter men svårt e de inte iaf.. lättare å säkrare å göra på bilar me automatlåda.. har själv gjort de på 3 bilar.
Nej så super avancerat är det nog inte. Så länge man inte har nån högteknologisk bil där allt är styrt via "buss" och massa elektronikkort Är ganska säker på att jag skulle kunna få ordning på nåt sånt på 240 om jag VILL de, men det vill jag inte Vill hellre ha bagagelucke-öppnare med luft som skickar upp den isf
går o köpa färdig sats så du kan göra de.. en jag känner har det fast han har automat så han måste ha parkering i för att de ska gå.. hade ju vart jobbigt om du har ettan i oså trycker du på knappen så sitter din bil på grannens altan.. men vet att det finns men inte vart, är inte så dyrt heller..
sant . det vore ju lite surt. få bygga ett säkerhets system. nåt som indikera att neutralen är i och handbromsen. nu vet jag inte om det finns nån indikation lr nån givare som känner av att den är i neutral. lr tvärtom nåt som indikera att en växel är i. nån som ha nån kolla på detta ? om det bruka finnas i bilar? kör ju inte med automat
Allt som behövs är ju nån typ av fjärrkontroll och mottagare sen en "relähistoria" till allt som ska ha spänning vid start.. men givetvis så kommer det inte gå lika lätt som att skriva här.. det tvivlar jag på.. Sen så ska ju bilen vara igång när du släpper knappen med så då är det säkert en jäkla massa grejer till som ska in..
Helt egna tankar här, detta är inget jag har kunskap om utan hur jag tror det ska va
Med ett impulsrelä (drar vid puls, släpper vid nästa puls) skulle en liten del av det problemet vara löst iaf
Tja jag ve inne på att göra så i min Celica men sen kom ja o Tänka på Rattlåste!! Måste ju likt förbanat ha Nycken i täningen så ja sket i det Ganska fort då. Men kommer du på något sätt att slipa det så skulle det ju vara Nice Utan att knäcka Rattlåste Mvh ToBe
För att svara på din fråga om det bara var att sätta ett relä mellan W och W/B ( White och White/Black) så är svaret nej. Då kommer bara startmotorn att snurra runt. Du måste spänningssätta bilen på samma sätt som tändningslåset gör.
/Göran
FreeSniff skrev:
hörde med vikinglarm. och det är fullt möjligt. blir att beställa hem ett kit.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI