3679
Sök

start bilen med fjärrkontroll

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
är det möjligt??

hade tänkt å installer fjärrstyrt centrallås på bilen. och tänkt hur coolt vore de att start bilen med en knapp på fjärrisen.. !!

så nu undra jag om detta kan utföras. hur komplicerat det kan va? tjuvkoppling ? bilen är ju från -91 -- så avancerat lås/start system bode de inte va

tacksam för svar

16 197 Inlägg
30 oktober 2007
inge svårt.. typ Carguard har ju flera knappar på fjärren.. bara programera om en av dom så att du styr ett relä me den som styr "starten".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
inge svårt.. typ Carguard har ju flera knappar på fjärren.. bara programera om en av dom så att du styr ett relä me den som styr "starten".

så simpelt verkligen? känns som att det skulle va mer grejor inblandade

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
30 oktober 2007
Allt som behövs är ju nån typ av fjärrkontroll och mottagare sen en "relähistoria" till allt som ska ha spänning vid start.. men givetvis så kommer det inte gå lika lätt som att skriva här.. det tvivlar jag på.. big_smile
Sen så ska ju bilen vara igång när du släpper knappen med så då är det säkert en jäkla massa grejer till som ska in.. tongue

Helt egna tankar här, detta är inget jag har kunskap om utan hur jag tror det ska va smile
Senast redigerat av dj_aggwa (30 oktober 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

16 197 Inlägg
30 oktober 2007
kanske inte så "lätt" som de låter men svårt e de inte iaf.. lättare å säkrare å göra på bilar me automatlåda..big_smile   har själv gjort de på 3 bilar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kockafan
224 Inlägg
30 oktober 2007
går o köpa färdig sats så du kan göra de.. en jag känner har det fast han har automat så han måste ha parkering i för att de ska gå.. hade ju vart jobbigt om du har ettan i oså trycker du på knappen så sitter din bil på grannens altan.. men vet att det finns men inte vart, är inte så dyrt heller..

Kocken

91 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
hittade ett schema på det.

om jag förstår det rätt så ska jag bara sätta MITT relä mellan W och W/8 (lr va det nu står på dom kablar som går ut från IGNITION SWTICH) som kommer från 1 (W/8) och 3.4.5 som är linkade (W) .. so easy??

http://www.garaget.org/gallery/archive/67049/181590_c5mvet.jpg
schema på startsystemet

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
31 oktober 2007
evilaudio skrev:
kanske inte så "lätt" som de låter men svårt e de inte iaf.. lättare å säkrare å göra på bilar me automatlåda..big_smile   har själv gjort de på 3 bilar.

Nej så super avancerat är det nog inte. Så länge man inte har nån högteknologisk bil där allt är styrt via "buss" och massa elektronikkort smile
Är ganska säker på att jag skulle kunna få ordning på nåt sånt på 240 om jag VILL de, men det vill jag inte big_smile Vill hellre ha bagagelucke-öppnare med luft som skickar upp den isf tongue smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

91 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
linusgrabo skrev:
går o köpa färdig sats så du kan göra de.. en jag känner har det fast han har automat så han måste ha parkering i för att de ska gå.. hade ju vart jobbigt om du har ettan i oså trycker du på knappen så sitter din bil på grannens altan.. men vet att det finns men inte vart, är inte så dyrt heller..

sant . det vore ju lite surt. få bygga ett säkerhets system. nåt som indikera att neutralen är i och handbromsen. nu vet jag inte om det finns nån indikation lr nån givare som känner av att den är i neutral. lr tvärtom  nåt som indikera att en växel är i. nån som ha nån kolla på detta ? om det bruka finnas i bilar? kör ju inte med automat

Miklen
31 oktober 2007
Dom färdiga satserna är ju kompletta me lite ditt å datt..t.ex spärrar som gör att d inte går att starta bilen me växel i osv osv osv..

91 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
vart finns det å köpa dessa satser?

218 Inlägg
31 oktober 2007
http://www.vikinglarm.se/ kolla denna sida finns mycket till bra pris

3 722 Inlägg
31 oktober 2007
Låter intressant, skall nog införskaffa mig detta!

230 Inlägg
31 oktober 2007
dj_aggwa skrev:
Allt som behövs är ju nån typ av fjärrkontroll och mottagare sen en "relähistoria" till allt som ska ha spänning vid start.. men givetvis så kommer det inte gå lika lätt som att skriva här.. det tvivlar jag på.. big_smile
Sen så ska ju bilen vara igång när du släpper knappen med så då är det säkert en jäkla massa grejer till som ska in.. tongue

Helt egna tankar här, detta är inget jag har kunskap om utan hur jag tror det ska va smile

Med ett impulsrelä (drar vid puls, släpper vid nästa puls) skulle en liten del av det problemet vara löst iaf big_smile

Second place is the first loser

2 118 Inlägg
31 oktober 2007
fan va fränt big_smile nått man borde skaffa till bussen big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

www.maniacracing.se
494 Inlägg
31 oktober 2007
Tja jag ve inne på att göra så i min Celica men sen kom ja o Tänka på Rattlåste!!
Måste ju likt förbanat ha Nycken i täningen så ja sket i det Ganska fort då. Men kommer du på något sätt att slipa det så skulle det ju vara Nice Utan att knäcka Rattlåste
Mvh ToBe

ps Thor larmen finns med fjärrstart
Senast redigerat av ToBe (31 oktober 2007)

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

91 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
hörde med vikinglarm. och det är fullt möjligt. blir att beställa hem ett kit.

10 287 Inlägg
1 november 2007
För att svara på din fråga om det bara var att sätta ett relä mellan W och W/B ( White och White/Black) så är svaret nej. Då kommer bara startmotorn att snurra runt.
Du måste spänningssätta bilen på samma sätt som tändningslåset gör.

/Göran

FreeSniff skrev:
hörde med vikinglarm. och det är fullt möjligt. blir att beställa hem ett kit.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök