Blir lite off topic detta men..
Jodå, den är trevlig att köra om man inte startar den för bryskt. Gjorde misstaget att starta den på fullvarv (dvs, glömde bort att spärra regulatorn) och det resulterade i att den hoppar igång med lyfta hattar så att säga. Det blev en springa på 5-10mm mellan block och topp där man kunde följa tändföljden runt motorn och se lågan som slickar ut runt topplocket. fyllde självklart hela maskinrummet med avgaser så brandlarmet gick...
Sitter separata topplock på den med fyra M36 skruvar. För att dra dessa sträckskruvar ordentligt, får man lägga en förspänning hydrauliskt och sedan skruva på en mutter förhand, och där efter släppa hydraultrycket, så de tål lite stäckning de skruvarna.
Hade inte varit kul att skjuta topplocken (väger 300kg styck)
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...