3457
Sök

ECU Flasher.

Frågvis
70 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Har efter ett tags sökande på nätet fått tips om dessa komponenter för flashning av ECU.
Galletto 1250 inklusuve bmw och Mercedes kablar,
BDM100 flasher för flashning av ECU’s externt,
KWP2000+ flasher.
Kalaset kommer att kosta mig nästan 6000 :- och kan jag få min bil flashad och tunad så har jag ju tjänat in pengarna direkt.
Med dessa ska jag kunna flasha alla moderna bilar sägs det, vissa lätt, vissa svårare...men det ska gå.
Tanken är lite att se in redan tunade bilars programvara och på så sätt få ner priset på alla tuningsfirmors skyhöga priser...mad

Någon som är insatt i flashning av ECU och finns det "tillförlitliga" mappar att köpa på nätet?
Är det svårt att ge sig in i det som novis? Är iofs en jävel på felsökning/lagning av hårdvara på datorer...hmm

Öppet ord, kommentera fritt!big_smile
Senast redigerat av PeLa (2 november 2007)

Frågvis
70 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
PeLa skrev:
Har efter ett tags sökande på nätet fått tips om dessa komponenter för flashning av ECU.
Galletto 1250 med bmw och Mercedes kablar,
BDM100 flasher för flashning av ECU’s externt,
KWP2000+ flasher.
Kalaset kommer att kosta mig nästan 6000 :- och kan jag få min bil flashad och tunad så har jag ju tjänat in pengarna direkt. Med dessa ska jag kunna flasha alla moderna bilar sägs det, vissa lätt, vissa svårare...men det ska gå.
Tanken är lite att se in redan tunade bilars programvara och på så sätt få ner priset på alla tuningsfirmors skyhöga priser...mad

Någon som är insatt i flashning av ECU och finns det "tillförlitliga" mappar att köpa på nätet?
Är det svårt att ge sig in i det som novis? Är iofs en jävel på felsökning/lagning av hårdvara på datorer...hmm

Öppet ord, kommentera fritt!big_smile

Shit och sorry, såg nu att det finns ett forum för styrelektronik...hmm

8 156 Inlägg
1 november 2007
Jag tror att det blir svårt att köpa tillförlitliga mappar på nätet...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Frågvis
70 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Hittade en sida efter ett helvetes sökningar på alla europeiska språk och några till, här: http://www.cth.be/shop/
Seriösa eller inte vågar jag inte ta ställning till...

8 156 Inlägg
1 november 2007
Jag flyttade förresten tråden till Motor och motorstyrning.
/Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Frågvis
70 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Ska skicka efter ovanstående grejor snart, ingen som vill kommentera lite på valet av dom?
Kan inget nämnvärt om det hela förutom det jag läst mig till och fått i svar från olika firmor så det skulle uppskattas om någon "fena" i ämnet svarade här med rekomendationer/hänvisning.smile

Tack så länge.

654 Inlägg
5 november 2007
Inget illa mot dig,men jag personligen skulle INTE vilja lämna min bil till nån firma/person som skall flasha mion ecu (chipa) om denne INTE visste riktigt vad denne höll på med.
Och samtidigt kanske det skall sägas att det inte bara är att flasha en box med samma innehåll som man köpt av nån för att det funkade bra på dom bilar han/hon gjort det på.
Man måste även ta reda på den motors skick vad gäller alla funktioner som ligger inlaggda i org boxen verkligen funkar som dom ska osv osv osv.

Frågvis
70 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Blida skrev:
Inget illa mot dig,men jag personligen skulle INTE vilja lämna min bil till nån firma/person som skall flasha mion ecu (chipa) om denne INTE visste riktigt vad denne höll på med.
Och samtidigt kanske det skall sägas att det inte bara är att flasha en box med samma innehåll som man köpt av nån för att det funkade bra på dom bilar han/hon gjort det på.
Man måste även ta reda på den motors skick vad gäller alla funktioner som ligger inlaggda i org boxen verkligen funkar som dom ska osv osv osv.

Jo... Är det samma box så är det bara att trycka ditt den tunade mappen, det är jag 100% säker på, har kompis i Tyskland som gjort det på 4 av sina bilar utan probs.smile
Sedan motorn kondition, min är i en bra sådan.wink

Sök