Tjenare.
Det är helt sant som du säger, det är nu man lever och nu man ska passa på
Jo det är sant, sälja går ju alltid och Golf R32 står sig fortfarande, priset sjunker inte så mycket som på en del andra bilar. Jo jag är ganska skraj med lån, men fan man ska väl inte behöva lida halv livet för att spara upp pengar kontakt och sedan köpa sin dröm bil när man är 40+, inte så jätte kul.
Självklart, smakar det så kostar det, stämmer med verkligen all
Jo det lär ju spinna en hel del, vilket inte är så otroligt roligt. Nu hänger jag med bättre vad du menar.
Ofan det visste ja faktiskt inte, men självklart är de som du säger, alla bilar är byggda för olika saker osv, hoppas du fattar vad jag menar.
Jag har aldrig kört en 4wd bil, alla som gjort de säger att det är underbart och att om man testat det en gång så vill man aldrig byta tillbak. Har en kompis som antagligen ska köpa sig en VR6 till sommaren, fast han vet inte om han ska ha FWD eller SYNCRO, vad tror du är de ultimata. Ska ge han lite tips från folk på gorg
Hardjim skrev:
Jo därför att det är nu du lever! Köper du inte en helt ny bil så kan du ju sälja den sedan och betala tillbaks lånet ifall du tröttnar på att betala det. Alla är så rädda för lån, 70% av alla äldre människor har ju billån. Dessutom på sådana bilar som är värda en tredjedel efter 3-4år. Köper man lite äldre och med stor motor så sjunker värdet mkt långsammare.
Försäkringar är ett gissel, men smakar det så kostar det.
Men den bästa reglern är alltid: Har du inte råd så låt bli!
Jo, med en 300hk FWD så för du räkna med att det spinner i låga hastigheter och du får göra ganska lungna starter om du vill ha kvar däcken.
Men har du väl fått upp fart så är skillnaden marginell om du inte ska köra bana.
Jag klart att vikt spelar roll, det finns väldigt mkt som spelar roll. Vissa tunga bilar är slöa men det är olika från bil till bil. 100kg hit eller dit är väl knappt märkbart, det är viktigare hur bilen är byggd.
ex: Nya Celican och Corollan går båda att få med 1.8liter 192 hästar motor.(samma)
Celican är större och tyngre, men spöar ändå Corollan både i acc och toppfart och när det svänger. Varför? Den är byggd för det.