Uppdatering! ![smile](img/smilies/smile.png)
Tänkte lägga upp lite bilder på vad som gjordes igår och inatt. (Kom in från garaget 4 inatt haha)
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Det jag gjorde var väl egentligen mest småfix med generatorn. Försökte först få bort själva fläktbladet eller va man ska kalla de. Sen delade jag den för att komma åt att polera överallt.
De tog lite tid, när man inte provat på förr. Men nu vet ja till nästa gång.
![smile](img/smilies/smile.png)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här har jag då lyckats få bort fläktbladet. ![smile](img/smilies/smile.png)
Drog fast den i skruvstädet, och tog slagmejseln och började slå lös skruvarna. Hade aldrig gått få lös utan slagmejseln kan ja lova! ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Så ser slagmejseln ut. ![smile](img/smilies/smile.png)
Fick lös dem efter många OM och MEN. "OM man gör såhär kanske de går..." "MEN släpp då!! " Typ. ![tongue](img/smilies/tongue.png)
Då var den isär. ![smile](img/smilies/smile.png)
Och den andra delen. ![smile](img/smilies/smile.png)
Just ja. När jag skulle dela på den så fundera ja varför den inte gick å dra ut. Blev lite arg tog stöd me benen mot arbetsbänken, satte mig på bilen å slet de som gick! Haha, då lät de
Spraak, knaak, sen KNIX Åsså hade jag slitit sönder kolen.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Tänkte inte på de förrän jag hade fått ut eländet, det var inte utbytbara kol, så ja måste köpa en hel ny sånhär.
Den övre har gått av. Det andra kolet klarade sig. Och till vänster ligger biten som lossnade. Den flög iväg. Men ja hitta den på golvet.
Närbild. Lite suddig men man ser ju va de är. ![smile](img/smilies/smile.png)
Haha. Alltid lär man sig ju nåt, en ny skulle kosta 220 spänn på Laitis. Så de blir å gå in där nån dag å handla.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här har vi då baksidan på den ena halvan.
Började med att ta lös muttrar och brickor och putsa upp dom. Haha, jag kanske är lite överseriös. Men bra blev det! ![smile](img/smilies/smile.png)
![http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/196550_cdyk3p.jpg]()
Här har vi en mutter som var rostig före, men nu blank och fin. Som ny! ![smile](img/smilies/smile.png)
Små brickor fixades upp...
... Och ännu mindre!
Ser ju mycket trevligare ut! ![smile](img/smilies/smile.png)
Förvisso så kommer man nog inte se dom där brickorna och muttrarna sen. Men de känns ju bättre om man vet att dom är blanka å fina.
![wink](img/smilies/wink.png)
Fick en "stämpel" på skolan. Nåt som man kanske inte vill ha när man putsar mycke grejer...
Men jag kör då hellre omkring i en blank å fin bil. Än en sunkig och ovårdad...
Fortsatte med guldtrissan att polera och ta bort rost, smuts och färg.
Här har ja börjat lite...
Här har jag arbetat över hela ytan med guldtrissan. Svårt att komma åt överallt när de är så mycke upphöjningar, småhål och grejer. Men de ser då mycket trevligare ut. Kom ihåg att den här ska högglanspoleras också, som allt annat. De här är bara början så de kommer nog bli snyggt! ![smile](img/smilies/smile.png)
![http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/196559_fwbwkk.jpg]()
Och en liten bild på framsidan. ![smile](img/smilies/smile.png)
Fläktbladet före. ![smile](img/smilies/smile.png)
... Och efter lite slipning med guldtrissan. ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Hittade ett stag som såg ensamt ut...
Efter.
Ser ju som halvblankt ut på bilden, men de är långt ifrån klart... ![smile](img/smilies/smile.png)
En liten översikts bild på vad som väntar... ![smile](img/smilies/smile.png)
Nu har jag en hel del grejer som ska poleras...
Luftfilterkåpan, generatorn, två stycken stag till generatorn.
Och sen fundera ja på om man ska ta och fixa upp den andra ventilkåpan medan man liks är igång...
Har en hel del timmar framför mig nu...
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Jao, de var väl allt för den här gången.
Kommentera gärna, det uppskattas!