2602
Sök

neon eller led?

13 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Hej jag undrar vad ni tycker är bäst neon eller led. De säger ju att led lyser starkare än neon men det värkar som neon lyser helt under bilen och led lyser på vissa ställen. komentera gärna:)

Oseriös Aktör
592 Inlägg
6 november 2007
led. som är mera stöttåligare

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

324 Inlägg
6 november 2007
Led ger punktvis ljus och neon mer mjuk ljus.Led lyser också starkare.

Så kör på led!

MVH Danne

Eh? Jaha! Okej!

1 174 Inlägg
6 november 2007
Finns ju miljarder av sånna här trådar`? eller dom kanske är bortagna ^^

341 Inlägg
6 november 2007
Jag blev förvånad över hur jämnt ljus LED belysningen hade, trots ganska stort avstånd mellan dioderna.
Rekommenderar det, pga livslängden och tålighet.

LillNaisarn
6 november 2007
Jag går emot samtliga hära och säger Neon, eftersom att jag inte tycker om Led då det blir så "intensivt och punkt" belysning av det.

Fördel(ar) m neon:
"Behagligare" ljus
Billigare än led
Nackdel(ar) m neon:
Mkt känsligare (tål mindre)
Kortare livslängd (fast vem har neon i X antal år?)

min åsikt fick du hära iaf smile

edit:ändrade fel smile
Senast redigerat av LillNaisarn (6 november 2007)

603 Inlägg
6 november 2007
Om du ska ha det under bilen skulle jag satsa på led, då jag lärt mig att led som sagt är betydligt tåligare, livslängd och den biten, ett led-rör går även att böja utan problem, försök det med ett lysrör av typ neon. Den riktade belysningen som led ger går att komma ifrån ganska snyggt, rikta dem uppåt och sätt där någon form av reflektor i form av en glansig folie eller något som reflekterar ner lyset i marken och då fås det gämna ljuset. Dock tappar man lite ljusstyrka men som sagt så lyser ju led starkare än neon över lag så kanske man hamnar plus minus noll där i alla fall.
Hoppas det kan hjälpa dig att välja!

In hoc signo vinces

13 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
jag ska köpa nåt ljus men jag vill att det lyser helt under bilen och inte på vissa ställen. Har ni köpt nån bra ljus som lyser bra?smile
Senast redigerat av neoncar (6 november 2007)

62 Inlägg
7 november 2007
Casanovan skrev:
Den riktade belysningen som led ger går att komma ifrån ganska snyggt, rikta dem uppåt och sätt där någon form av reflektor i form av en glansig folie eller något som reflekterar ner lyset i marken och då fås det gämna ljuset.

Tyckte jag verkade skitsmart! smile
Få alla fördelar med led och ändå känslan av ett spritt neonljus

Sök