3016
Sök

Gymnasieelever! Har ni extra jobb? Hur fick ni det?

67 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Hej då jag idag sa upp mig från Svensk direkt reklam, efter 5 års reklamutdelning så undrar jag om ni andra gymnasie elever har ett extra jobb?
Går själv på fordonsprogrammet.
Så jag letar just nu efter ett bättre jobb några tips?
Vad för jobb, hur ni fick det, lön etc....
Mvh Jesseboy
Senast redigerat av jesseboy (8 november 2007)

1 418 Inlägg
8 november 2007
Delar ut tidningar! ringde och frågade (Tidningstjänst AB) och ca 95 kr timmen efter skatt (dock väldigt få timmar sad )

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

67 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Hur funkar det? Gå sista året på gymnasiet och dela ut tidningar inann skolan?
Senast redigerat av jesseboy (8 november 2007)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 november 2007
jag brukar, sitta o köra hjulare när de finns jobb, t.ex på vintern plogning osv, men de fick jag eftersom min farsa är i branschen och jag har kört traktor sen man var liten knodd och kört hjulare i ca 2 - 2.5 år nu..

men de jobb ska skulle kunna rekomendera är ju typ, spring pojk på nån verkstad eller liknande, dom kan behöva folk ibland, eller typ på nån matvaru affär..
Senast redigerat av The_Mechanic (8 november 2007)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

OEM <3
6 957 Inlägg
8 november 2007
När ja gick på¨gymnasiet så skolka ja alltid sista lektionen på ons.
(Vi hade en kl.8 å en 14.20...) så jobba ja extra med att rekonda bilar smile

Du kan ju kolla med nån matvarubutik? Posten, sortera brev?
Sen kan du ju kanske hitta ngt inom den inriktningen du går (om du går gymnasiet vill säga)

Mvh

OEM <3

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
8 november 2007
Jag går sista året på elprogrammet. Jobbar lite ibland på en elfirma. Det gäller att höra med flera ställen om de har något åt en. T ex ppå lov och helger osv.

Bilmekaniker
274 Inlägg
8 november 2007
jag går sista året på fordon och är brödchufför på helgerna.. e bra betalt (187kr timmen med ob).. nackdelen är dom tidiga mornarna, men annars funkar de fint

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

OEM <3
6 957 Inlägg
8 november 2007
Fredrik89 skrev:
jag går sista året på fordon och är brödchufför på helgerna.. e bra betalt (187kr timmen med ob).. nackdelen är dom tidiga mornarna, men annars funkar de fint

Lika bra du vänjer dig wink sj ska ja upp om 6 timmar å jobba hmm
Borde inte sitta här tongue

OEM <3

Bilmekaniker
274 Inlägg
8 november 2007
haha.. de e ju sovmoron mot va ja har på helger:P

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

OEM <3
6 957 Inlägg
8 november 2007
Fredrik89 skrev:
haha.. de e ju sovmoron mot va ja har på helger:P

Kanske de kanske tongue men du gör de i 2 dar, ja i 5... wink

OEM <3

Klyphuggare
328 Inlägg
8 november 2007
Är väl bara att jobba hela sommarn sen ge fan i att leva över tillgångarna då kan man glida runt fram till nästa sommar.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Illustratör
826 Inlägg
8 november 2007
Torkar gamla gubbar i rumpan jag. wink  Slå det. XD
Inga fasta arbetstider, Ca. 3tim effektiv arbetstid av ett 12tim pass ungefär. Ofta kvalificerad övertid och obekväm sen jobbar man mkt nätter = pengar. Har runt 250kr/tim många gånger. tongue

Väldigt slitsamt dock och har lessnat. Men har man som jag alla sorters deligeringar och behörigheter så får man ofta dom mest akuta passen som leder till ob m.m som sagt. tongue

Kanske ska nämna att ja jobbar på demensavdelningen på ett äldreboende åsså. tongue
Senast redigerat av Fallan (8 november 2007)

Tänker...

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
Går sista året på bygg programet inrikning anläggnings maskin (grävmaskin+hjullastare)
Har sökt dvs extra jobb, bland annat som arrestvakt på lokala polisstationen.. gick bara ditt på deras info träff osv.. sen behöver man jobb, så går man dit man vill ha jobb och frågar.. jag skulle inte gå till en arbetsförmedling iaf.. Arbetsgivare tycker om när man visar intresse, alltså att du går dit direkt och visar att du vill jobba. Det är mitt tips iaf.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

4 506 Inlägg
8 november 2007
Tjenare, Pengar är en ständig kamp!
Har gått om ett år för mattematik, Så igentligen skulle jag vart ute å jobbat nu...
Men går sista året som Personbilstekniker nu,
Har jobb på en fristående BMW verkstad, där jag jobbar när jag hinner,
Men dom tråkmånsarna jobbar aldrig över så det blir inte så offta...
I övrigt har man lite strö jobb, All mellan himmel och jord, I helgen arbetade jag som snickare,
Rev en gammal kåk och började bygga på den nya..

Ska söka kvällstjänst nu på ett ställe, Det är svårt att ha bil och gå i plugget,
Det går inte ihop riktigt.

Kan du andas kan du dö.

41 Inlägg
9 november 2007
Nu är jag iof inte gymnasie elev, men går i skola ändå. Men jag lever på det man drog in i sommras

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
9 november 2007
Jag jobbade på en post efter skolan och jag har fast jobb där nu. Iofs är det min pappas firma, men en post finns väl i varje stad? smile

ha det.

I do it my way

2 118 Inlägg
9 november 2007
jag går sista året på transportlinjen å jag kör lastbil på helgerna smile fick det nog för att jag hade praktik där i 8veckor smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Överladdad
20 Inlägg
9 november 2007
Telemarketing är alltid en avdelning som behöver arbete, folk kommer och går som flugor, är ofta försäljning man jobbar inom då, finns bra möjligheter att tjäna en bra slant om du är duktig.
Många under min gymnasieperoid jobbade inom detta och fick väl en runt 5000kr extra i månaden för några kvällspass i veckan, allt bereonde på hur du presterar.

Meister
6 763 Inlägg
9 november 2007
Jag går i 2:an på bygg med inriktning betong. Nu har jag inget jobb eftesom att de blir så kort stund om man nu skulle överhuvudtaget hinna iväg efter skolan så jag ser inte att det är värt det. Men jag vet att jag ska ha minst 68kr/timme plus att jag ska ha 75% av akordet just nu alltså, men med några timmar till så kommer jag ju upp högre är klart. men typ 80spänn ska du väll kunna krama ur den du får jobb hos.

18 Inlägg
9 november 2007
har nyligen fått ett kvällsjobb på posten:D, vet ej lönen än men den ska vara rätt okej enligt brorsan min.

skickade in mitt cv å då blev det jobb:)

Ford Taunus p3 1963 vulva 242 -75
Chevrolet impala -66 volvo 142 kirunacab -68

Sök