3015
Sök

Läst nya nr av bilsport

594 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Tja
Jag fick de nya nr av bilsport i dag,När jag kolla igenom den så såg jag en intressant artikel.
De var den om ett gäng bilbyggare från gatbilar som åkte till Astrid Lindgrens barnsjukhus och hälsa på.Där barnen fick prov sitta bilarna och dom fick ställa frågor till bill byggarna.
Det tyckte jag var en bra ide,skulle inte vi på garaget.org göra något liknande? Eller vad tycker ni

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

1 833 Inlägg
9 november 2007
Läste det för nån vecka sedan, vettefan vart det var, men iaf.

Tycker det var grymt nice, verkar som kidsen uppskattade det som fan också!

Mer sådant åt folket!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Fundersam
126 Inlägg
9 november 2007
läste oxå det.. jo det är en jätte bra idé. smile

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

2 924 Inlägg
9 november 2007
Jo jättefin sak men känns lite väl copycat att göra precis samma sak roll
Men finns säkert andra fina saker att göra.
...f.ö. så e risken stor att de bilbyggarna även finns registrerade här på G.org wink

~ Life is short, have FUN! ~

594 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
peegee skrev:
Jo jättefin sak men känns lite väl copycat att göra precis samma sak roll
Men finns säkert andra fina saker att göra.
...f.ö. så e risken stor att de bilbyggarna även finns registrerade här på G.org wink

Jo det e sant men något åt hållet skulle man ju kunna göra behöver ju inte precis som de dom gjorde

Ford Racing
479 Inlägg
9 november 2007
Skulle vart bra.... !

Synd bara att jag kommer få en sådan Kö efter Sierran...smile

Ja Just!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
9 november 2007
Tror alla bilarna finns på Garaget! Det var ju Koss och hans flickvän Suzzi,Petri Niskanens "P3",Jesper Kallströms "Ice Cold" Peugeot och Björnes Nåkab S40 så vi var där med på ett sätt! Men när nya Bilsport ändå är uppe på tapeten så skulle jag vilja ha ett reportage om Mustangen på sida 8 längst upp i högra hörnet med 405/25 24"! Den ser riktigt fet ut! Förlåt off topic! Men det är en bra ide kanske att vi skulle göra en insamling till ngt sådant och sedan komma dit ett par stycken!

-Mike-

594 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
De där med någon typ av insamling e ingen dum ide

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
9 november 2007
Det måste ju vara med en seriös person typ Chrizz tex men det är ju om han vill hålla i det!

-Mike-

2 014 Inlägg
9 november 2007
Skulle gärna ställ upp på en idé liknande den TS tar upp i sitt första inlägg. Bilens syfte är trots all att väcka uppmärksamhet och skapa glädje och/eller intresse, såväl för mig som för omgivningen.

Om det skulle kosta mig en tusenlapp i bensinpengar att göra en av ett barns dagar minnesvärd, så är det helt klart ett pris jag kan leva med.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

594 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
jag har skickat till han men inte om någon insamling ,men om typ en av träff på barnsjukhus

594 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Skulle gärna ställ upp på en idé liknande den TS tar upp i sitt första inlägg. Bilens syfte är trots all att väcka uppmärksamhet och skapa glädje och/eller intresse, såväl för mig som för omgivningen.

Om det skulle kosta mig en tusenlapp i bensinpengar att göra en av ett barns dagar minnesvärd, så är det helt klart ett pris jag kan leva med.

E just för att se / göra ett eller flera barn glada jag vill göra detta
Senast redigerat av Green_devil (9 november 2007)

28 Inlägg
15 november 2007
Jag tycker det låter som en jätte bra ide det betyder nog mycket för dom små barnen kan jag lova:)

Det är fegt att sparka på dom som redan ligger...

OEM <3
6 957 Inlägg
15 november 2007
Skulle va sketsköj att ha en "välgörenhetsträff" tror de skulle locka företag oxå big_smile

Tkr detta ska tas väldigt seriöst inför säsongen -08 smile

OT: "MikeAero" alla bilar från SEMA e brutala, gillar alla jänk med typ 30" hjul
ser så vingligt å ballt ut wink

OEM <3

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 november 2007
ska köpa en snygg bil snart så ja är lätt på!  hade vart sketskoj, både för barnens och min skull..  skulle även va kul att träffa lite garaget.org folk big_smile

340 Inlägg
15 november 2007
Ellemark här, det var Petri och jag som tog initiativet till besöket hos Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Vore jättekul om det dök upp fler sådana grejer, vi har faktiskt chansen att ge något tillbaka till samhället.

Kan meddela att barnen fullkomligt älskade besöket, sjukhuset också. Jättekul!

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

8 156 Inlägg
15 november 2007
En bra idé blir inte sämre av att man kopierar den några gånger. Right?
Tycker att det vore en bra idé.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

neckwomen_88
16 november 2007
Så kul att höra hur även bilsporten kan ställa upp för de som har det tungt, inte bara barnen som fick glädje av detta, kan tänka mig att även anhöriga gladde sig...

som man brukar säga, alla kan bidra på något sätt?

Det måste finnas fler ställen där den här typen av arrangemang är uppskattade förutom barnsjukhus, dock har hjärnarbetarna tagit rast så kommer inte på nåt sådär på rak arm tongue

654 Inlägg
16 november 2007
En insamling/visande av vördnad mot tex barnsjukhus osv skulle ge GRYMT bra pulicitet/reklam för garaget..Skulle man även ordna nån form av bil event där pengarna går till nått sånt så blir det nog grymt bra skrivningar i tidningar m,m.

Sen tycker ja även personligt det skulle va en fin upplevelse att få glädja barn i alla åldrar osv.

Så dett tycker ja starkt att folk på garaget skall fundera ordentligt på.

GRAB LIFE BY THE HORNS !!
103 Inlägg
16 november 2007
Tycker att evenemanget blev super lyckat på ALB, Kommer att se till att vi kommer att få evenemang där nästa år också.

Dock så är det en del jobb bakom ett sånt arrangemang, det är väldigt känsliga på sjukhusen vad som ställs ut där etc.

Sök