Testade spelet...det märks att det inte är något mångmiljonprojekt...
Hur som helst, jag tycker väl inte att det är så förbannat roligt. Det har potential, det är snyggt och skulle kunna vara grymt, men det är en hel del saker som jag stör mig nått rejält över...
1. UI (menyer, ingame hud) - Vem fan har designat det här? Har nog aldrig sett nått mer rörigt! Det går inte en minut utan att jag måste sitta och fundera på hur nån knapp funkar eller nån funktion...
2. Leveling - Så, som jag förstått det så tjänar man RP och XP när man kör race, och XP styr ens level och RP kan man köpa saker för. Jag passerade just Beginner leveln och levlade till F-1 (vad är det för level namn egentligen, säger absolut nada), och så står det att det finns nya saker som är olåsta i shoppen. Glad i hågen så går jag dit och upptäcker att jag inte har råd att köpa ett skit. Kul. Ska det vara roligt och drivande så måste man ju kunna göra saker från level 1, inte behöva kämpa järnet för att kunna göra nått alls...
Dessutom, vad är AP som även det används i shoppen?
3. Tuning/Styling - Iomed att jag inte har lyckats köpa nått eller göra mycket alls utan att förlora i race med min slappa beginner bil så vet jag inte riktigt hur omfattande detta är, men det jag sett är riktigt tråkigt. T ex, det finns en "never flip-over skill"...men är det inte meningen att detta ska hindras av hjulupphängning och körning, annars kan man välta? Det är som ett arkadspel som försöker göra en realistisk racing sim...
4. Körkänsla - Det är lite som Mario Cart, vilket kanske inte är såå kul när man vill bränna däck med en RX-7'a. Om det hade varit lite mer som NFS, eller åtminstone LFS, så hade det varit ok, men det här är riktigt otrevligt att köra, känns inte bra alls...
Så, det är tur att det är gratis, för jag tror ärligt att det inte är många som kommer vilja betala runt 100:- i månaden för detta spel. Det känns som om det vore en beta version, änns som det är en hel del jobb krav på det innan det skulle vara kul och värt att lägga tid på, men som jag sa...det HAR potential.