3636
Sök

motorvärmare till 200sx

91 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
vart kan man få tag på en motorvärmare som passar nissan 200sx s13 -91 ( CA18DET )

nån som installerat det i sin 200? något strul ?

ha hört att dom där värmeledningar man stoppar in i nån olje plugg kan strular för att det lurar kallstarts givaren  (ECU?)

91 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
inga 200 som e ute på vintrarna tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
12 november 2007
varför då? rostar ju bara upp med dåliga japanska rostskyddet och tunna plåt wink

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
12 november 2007
Sitter en gammal urkopplad värmare på min och den sitter kopplad på kylarslangen på vänster sida (om man tittar ner i motorrummet framifrån), slangvärmare är ganska simpelt att koppla in och finns säkert som universalmodell bara du vet innermåtten på slangen.

Kolla hos dom stora som t.ex defa eller calix, annars kan du ju bara gå in hos lokala bildelsbutiken och fråga så borde dom kunna hjälpa till.

- Time Attack -

91 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
NIzmO skrev:
Sitter en gammal urkopplad värmare på min och den sitter kopplad på kylarslangen på vänster sida (om man tittar ner i motorrummet framifrån), slangvärmare är ganska simpelt att koppla in och finns säkert som universalmodell bara du vet innermåtten på slangen.

Kolla hos dom stora som t.ex defa eller calix, annars kan du ju bara gå in hos lokala bildelsbutiken och fråga så borde dom kunna hjälpa till.

tack smile

study
772 Inlägg
13 november 2007
byt gummi i fall du ska sätt på sådan annars blri det nog inge bra. men det finns nog ganska billiga smack on värmare som man sätter direkt på tråget. jag ska ta och skaffa en två sådana  till min bil.

1 867 Inlägg
13 november 2007
Gå in på mekonomen och fråga dom, dom borde kunna hjälpa dig.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök