kohler skrev:
Det där med fylla i samband med bilträffarna e störigt... och varför måste träffarna alltid vara på en lördag?? - för att många e lediga då blir väl svaret. men många e lediga onsdagkvällar också + att man skulle slippa fyllan !! Vad säger t.ex. TurboTias och andra som har lite koll på hur träffarna planeras om detta?
gRiLLiS945 skrev:
Bilträffarna i norrköping e la bra om folk kunne sluta fjanta sej o åka rally o göra lakris framför bilar som folk har legat halva sitt liv o mekat med.. o kanske putsat på lakris är på vägen inte på parkeringen.. o "street racen" är ju på alla håll samtidigt o ingen säkerhet alls..
Ja vet dock att Lkpg Träffarna gick bra här ett tag..
men som vanligt så kastade fulla fjortisar o skit sin öl framför folks bilar..
o så fort vi skulle anordna något åkande så kunde ingen förstå att folk inte ska va framför körande bilar tyvärr även fast de fanns avspärrning osv.. så allt sket sej ju här med till slut..
så träffar osv ligger lågt här igen..
minns 2003 som ett bra år race osv varje Helg vid Ikea..
men då hade folket lite mer respekt o kunde vackert stå bakom bilarna o inte springa framför idag
de är min synpunkt..
sen o starta 1 Klubb idag lr så vidare innebär ju att alla får ta skit för nån som beter sej illa
även ta ansvar för eventuella händelser kring träffar
![sad](img/smilies/sad.png)
Att folk beter sig som svin på träffar o race är bara att beglaga.
Den enda 100%-iga lösningen jag kan se på det problemet är om man skulle hyra en inhägnad o ha träffen där.. så man kan avvisa fulla/stökiga personer.
Dock är det ingen som vill/orkar/vågar ta tag i det =/
Men ska man försöka återställa ordnigen på de träffar som är på allmäna parkeringar får man nog försöka prata vett med folket som beter sig illa.. alt. ringa dit polisen.
Men det vet jag att de flesta inte gillar.. då de kan få för sig att ge sig på det vettiga folket genom böter för div. eftermarknadstillbehör.
Ordningen på racen är som det står ovan, bristfällig.. speciellt dom som är i hamnen..
Jag var inte på något av dom race som kördes i hamnen i somras, just på grund av att jag nästan bara väntar på en olycka...
Vill man se de mer vettiga racen med de lite roligare bilarna ska man söka sig utanför stan.
Vi får hoppas att folk växer upp under vintern och inser att det inte håller att bete sig illa.
Och sen varför träffarna alltid hamnar på lördag är enkelt, flest kan då och det blir ett jäkla liv om dom läggs på andra dagar hehe...
Men men.. hoppas det blir bättre 2008!