3882
Sök

sär skrivning

Bilplåtslagare
324 Inlägg
26 november 2007
Finnmerchant skrev:
är det nån annan som märkt att folk här skriver h¤!#"&)s mycket fel och särskrivningar. kan ju inte själv säga att jag är perfekt men det retar mig som fan när folk inte kan skilja på särskrivningsord och vanliga.

Jag slänger jämt och ständigt upp trådar på bland annat FMCS om det och får alltid en massa negativ respons. Folk tycker alltså att det är helt ok att hålla på att skriva fel hela tiden. Men visst fan är det störigt. Har du sett filmen "Idiocrazy"? Annars är den e praktexemplar på hur världen kommer att fungera om ett par hundra år. Bra tråd! MVh//Erik

The Gunner
182 Inlägg
26 november 2007
ILarsaI skrev:
Särskrivningar har och kommer förmodligen alltid att finnas. Det är illa när företag sär skriver, se denna annons på Blocket:
http://www.blocket.se/vi/13356756.htm?ca=12_s

Skrämmande. smile

Fan vad dåligt skrivit..smile hahaha big_smile lol

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 november 2007
Ogillar med att läsa texter som är helt åt helvete skrivna, det kan vara stavfel, särskrivningar eller vad som helst men dom har alla gemensamt att det ser för jävligt ut.

Visst, har man lite svårt för att läsa och skriva då e det ju inget man kan hjälpa men när folk skriver "Äh, orkar inte skriva ordentligt på nätet" då stör jag mig nått så in i *piip*. Jag menar text man skriver på nätet e väl lika viktig som text man skriver på ett papper ??

Oavsett vem som kommer läsa texten som jag skriver så anstränger jag mig iaf för att texten ska se ordentlig ut och inte som om en drogad chihuahua har sprungit över tangentbordet. Och om jag tex missar ett stavfel i ett inlägg när jag kollar igenom det innan jag lägger in det men ser det efteråt då skiter jag inte bara i det utan redigerar inlägget så att det står rätt men det e nog mest för att jag e extremt petig smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
27 november 2007
TBOC_Razor skrev:
Ogillar med att läsa texter som är helt åt helvete skrivna, det kan vara stavfel, särskrivningar eller vad som helst men dom har alla gemensamt att det ser för jävligt ut.

Visst, har man lite svårt för att läsa och skriva då e det ju inget man kan hjälpa men när folk skriver "Äh, orkar inte skriva ordentligt på nätet" då stör jag mig nått så in i *piip*. Jag menar text man skriver på nätet e väl lika viktig som text man skriver på ett papper ??

Oavsett vem som kommer läsa texten som jag skriver så anstränger jag mig iaf för att texten ska se ordentlig ut och inte som om en drogad chihuahua har sprungit över tangentbordet. Och om jag tex missar ett stavfel i ett inlägg när jag kollar igenom det innan jag lägger in det men ser det efteråt då skiter jag inte bara i det utan redigerar inlägget så att det står rätt men det e nog mest för att jag e extremt petig smile

In fucking deed. Kan inte hålla med mer. Är precis likadan med att redigera så fort jag ser att jag skrivit fel.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

326 Inlägg
27 november 2007
Cheva_power skrev:
ILarsaI skrev:
Särskrivningar har och kommer förmodligen alltid att finnas. Det är illa när företag sär skriver, se denna annons på Blocket:

Skrämmande. smile

Ja, det är katastrof nästan. "Kamera ANTI-VANDAL in och utomhus kamera färg bild 420 line super bra kvalite." Vad menar de? smile

12 086 Inlägg
27 november 2007
Särskrivningar är väl en av de största gramatiska felen folk gör, förutom stor bokstav som många skiter i i forum. Det är helt enkelt svårt för vissa =P
Och det har inte med dyselexi o göra, kan finnas olika grad på dyselexi säkert men jag känner två med problemet o de skriver så illa så de går knappt o läsa.

Jag försöker skriva korrekt i forum, på msn tex är jag inte lika noga smile

12 086 Inlägg
27 november 2007
ILarsaI skrev:
Cheva_power skrev:
ILarsaI skrev:

Skrämmande. smile

Ja, det är katastrof nästan. "Kamera ANTI-VANDAL in och utomhus kamera färg bild 420 line super bra kvalite." Vad menar de? smile

De vill komprimera infon..

De värsta jag vet är när någon säler en bil på blocket och det står typ

ny.bes ny.skatt
SoV osv BVSA

Man har lixom hur mkt plats som hällst man måste inte komprimera texten till nått kodspråk. En annan sak om man har 3 rader i en annonsspalt i lokaltidningen.

1 703 Inlägg
27 november 2007
Dyslexi hit och dyslexi dit. Har man svårt att skriva får man väl lägga ner lite tid och energi i att stava rätt.
Hoppas inte att era CV'n ser likadana ut, lycka till i ert jobbsökande isf wink

Jag är redigt ursel på matte, men jag använder ju inte det som ursäkt när jag exempelvis deklarerar, betalar räkningar, kalkylerar lån etc etc.

326 Inlägg
27 november 2007
JapMax skrev:
ILarsaI skrev:
Cheva_power skrev:

ny.bes ny.skatt
SoV osv BVSA

Man har lixom hur mkt plats som hällst man måste inte komprimera texten till nått kodspråk. En annan sak om man har 3 rader i en annonsspalt i lokaltidningen.

SoV, BVSA är regelrätta förkortningar som alla (?) vet om, helt ok att använda tycker jag. Likadant ALU-fälgar, sk-bes om vi håller oss till bilar. Det har inte ett dugg att göra med särskrivning. smile

Withlimb
210 Inlägg
27 november 2007
Dycletics ar teople poo:(

105hk rent vansinne!

1 703 Inlägg
27 november 2007
Hoevding skrev:
Dycletics ar teople poo:(

Hähähäh big_smile

Dyslectics have more fnu!cool

165 Inlägg
27 november 2007
TBOC_Razor skrev:

e e e

E du verkligen extremt petig?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 november 2007
När man var i skola som barn i Frankrike och ville inte lära sig, man fick stryck av lärare, man var tvingen att lära sig. jag gick ut från skolan när jag var 14 år, mina föräldrar sparkade mig hemifrån och blev ensam på gatan, sökte jobb på olika restauranger för få mat och rum och fick ytterligare stryck för att lära mig, jobbade 16 timmar om dag och lärde mig skola per post 2 timmar om dag, många gånger tänkte jag tar av livet men kämpade ändå och tack för det, idag jag kan.
I Sverige, det har blivit mycket lättare efter 1975, stora ändringar på allting, ny politik mer och mer.
Sen den tid som jag har varit i Sverige, har jag aldrig satt mina fötter i en skola för att lära mig att prata eller skriva Svenska, men jag lärde mig av min egen vilja för kunna har det bra i ett främmande land. roll
Det verkar som att många skyller på dyslexi, det är lätt att gömma sig bakom dyslexi när man inte ville anstränga sig att lära sig i skola eller inte orka, sad eller var det kanske lärarnas fel som inte var tillräcklig bra för att tvinga elever att lära sig? för mycket friet, fan tar lärarna!! vad skulle ni skylla på då när ni inte tycker det om svenkkunskap eller religion, det är faktist två ämnen till som var tråkiga att lära sig, eller? roll jag har förståelse för dom som verkligen lider av den sjukdom eller dom som lider av (d.a.m.p). Man ska inte skylla på en sjukdom när man är frisk i hjänan, man får bara skylla på sig själv.
jag förstor enbar dom som lider av dyslexi, de andra får bitta i det syra äpplen.
Många kommer att skriva mot mig och att jag är dom att tänka så men som ni säger i Sverige:
"som man bädda får man ligga". MVH.
Senast redigerat av alain (27 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
27 november 2007
henkebenke skrev:
Dyslexi hit och dyslexi dit. Har man svårt att skriva får man väl lägga ner lite tid och energi i att stava rätt.
Hoppas inte att era CV'n ser likadana ut, lycka till i ert jobbsökande isf wink

Jag är redigt ursel på matte, men jag använder ju inte det som ursäkt när jag exempelvis deklarerar, betalar räkningar, kalkylerar lån etc etc.

Lycka till i en jobbansökan om du skriver redigt! Riktigt heter det.

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
27 november 2007
JapMax skrev:
ILarsaI skrev:
Cheva_power skrev:

ny.bes ny.skatt
SoV osv BVSA

Hur fan skriver du själv egentligen? "säler" "lixom" "hällst" "nått" säljer, liksom, helst och nåt är de stavningar som är att föredra. Nått, är du för kort så du inte når eller vad menar du?

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
28 november 2007
John87 skrev:
Finnmerchant skrev:
är det nån annan som märkt att folk här skriver h¤!#"&)s mycket fel och särskrivningar. kan ju inte själv säga att jag är perfekt men det retar mig som fan när folk inte kan skilja på särskrivningsord och vanliga.

Är det så jobbigt så håll dig borta från Internet.

Alla kan inte skriva grammatiskt perfekt och utan stavnings-/grammatikfel.
Du vet väl att vissa faktiskt har ett problem med skrivning som är klassat som en sjukdom?

Vill du veta vad jag retar mig på?
Folk som inte använder stor bokstav efter punkt, eller inte kan använda radbyten för att underlätta för läsaren wink

Så svenskt, så förutsägbart. Så fort någon stör sig på slafs och slarv så dukas bortförklaringarna upp. cool

Ärligt talat, det ÄR inte svårt. Ord som uttalas i ett svep skrivs i ett svep. Inga ursäkter, inga undanflykter. "Rök fritt" blir aldrig samma sak som "Rökfritt", och även du vet nog varför. Det är nog bara i Sverige som det är lite småfult att engagera sig för att vårda sitt språk..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
28 november 2007
URC skrev:
Finnmerchant skrev:

Det enda som retar "mig" är att dina onödiga trådar tar upp onödig plats på forumet!

Du klagar på folks särskrivning å stavning i denna tråd.
Med en annan tråd retar du dig på att folk använder smileys.
Så mycket besökare som garaget har, kan omöjligt alla vara perfekta.

Varför in skapa en intressant tråd om relevanta saker?
När man skapar en trådar som denna visar man verkligen hur intelligent man är.

Uppenbarligen sträcker sig inte läsförståelsen längre än att "off topic" och dess innebörd gått dig helt förbi.. be cool, stay in school. Eller nåt.

Bilplåtslagare
324 Inlägg
28 november 2007
Förstår inte hur ni kan resonera som ni gör. Trådskaparen har rätt i allra högsta grad. Även om detta nu "bara" är ett bilforum så kan man för fan lägga ner lite tid på sin skrivning. Bara för det handlar om bilar betyder det inte att man kan skriva hur som helst. Börjar också seriöst tro att det är massor med folk som har missat eller sovit genom hela skoltiden. Hänger på ett annat forum med lite äldre människor, där är det misann inte ofta man stöter på de här problemen. Eller problem och problem, det värsta att alla har överseende med detta och inte ser det som ett problem. Skrämmande! Skärpning!

Himlalinjen
38 Inlägg
28 november 2007
FordEsci skrev:
Förstår inte hur ni kan resonera som ni gör. Trådskaparen har rätt i allra högsta grad. Även om detta nu "bara" är ett bilforum så kan man för fan lägga ner lite tid på sin skrivning. Bara för det handlar om bilar betyder det inte att man kan skriva hur som helst. Börjar också seriöst tro att det är massor med folk som har missat eller sovit genom hela skoltiden. Hänger på ett annat forum med lite äldre människor, där är det misann inte ofta man stöter på de här problemen. Eller problem och problem, det värsta att alla har överseende med detta och inte ser det som ett problem. Skrämmande! Skärpning!

WORD

Glädje ligger alltid en kurva före...

Bilplåtslagare
324 Inlägg
28 november 2007
Snabbe skrev:
FordEsci skrev:

WORD

Verkligen. Ändå finns det nötter som tycker denna ska nomineras till "Garaget´s onödigaste tråd 2007" Hur kan man åtsidosätta svenska språket? I takt med åren har svenska språket enbart blivit sämre, hur ska det fortsätta? Någon måste snart ta i med hårdhandskarna för att få bukt på problemet. Därför känns det som att denna tråden är en bra början. Mvh//Erik

Sök