2849
Sök

någon som är intresserad/utövar kamport

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
finns det några kampsports intresserade här på garaget?? Jag är främst intresserad av MMA ( pride,Ufc) 

har tränat shootfighting och brottnig förut men sysslar mest med thaiboxning nu..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
Tränat Aikido jag smile

Testade på Kung Fu ett tag, men lite för våldsamt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Tränat Aikido jag smile

hehe okej aikido smile är det inte den som kallas för den fredliga kamp­konsten? smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
Abbster skrev:
John87 skrev:
Tränat Aikido jag smile

hehe okej aikido smile är det inte den som kallas för den fredliga kamp­konsten? smile

Mja. Det finns inga attacker, utan bara försvar. Det är ju lite svårt att tävla då eftersom ingen kommer slå/sparka först tongue

Går ut på att använda attackerarens energi mot han själv och är faktiskt väldigt effektivt. Lite tråkigt kanske om man jämför med vissa andra kampsporter dock tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Abbster skrev:
John87 skrev:
Tränat Aikido jag smile

Mja. Det finns inga attacker, utan bara försvar. Det är ju lite svårt att tävla då eftersom ingen kommer slå/sparka först tongue

Går ut på att använda attackerarens energi mot han själv och är faktiskt väldigt effektivt. Lite tråkigt kanske om man jämför med vissa andra kampsporter dock tongue

hehe kan säkert vara roligt men passar nog inte riktigt mig.. gillar mest fullkontakt

Byfåne
368 Inlägg
14 november 2007
Jag har trännat Shootfighting av och till i några år. Har kommit av mig lite i tränningen just nu bara.

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Bubbaman skrev:
Jag har trännat Shootfighting av och till i några år. Har kommit av mig lite i tränningen just nu bara.

tycker själv det var den roligaste formen av kampsport jag sysslat med.. mycket omväxlande träning

Byfåne
368 Inlägg
14 november 2007
Abbster skrev:
Bubbaman skrev:

tycker själv det var den roligaste formen av kampsport jag sysslat med.. mycket omväxlande träning

Håller med. Hatar att gå i gym liknande. Roligare att tränna när man får slå nån på käften smile

2 014 Inlägg
14 november 2007
Tränat en hel del tidigare, men inte nu på några år då höger handled och armbåge sabbades totalt på grund av en arbetsskada.

Har inte tränat något särskilt länge, utan mest testat lite olika. Hittills har man hunnit med följande:

Karate Shotokan (1 gradering, vitt bälte med ett streck)
Karate Kyokushinkai (2 graderingar, vitt bälte med två streck)
Wushu (1 gradering)
Kickboxning (2 graderingar, gult bälte)
Thaiboxning (med thailändsk tränare)
Judo (1 gradering, gult bälte)
Ju-jutsu (5 graderingar, blått bälte)
Tae Kwon Do WTF (2 graderingar, gult bälte)

Hoppas på att kunna börja med Capoeira om klubben i stan återöppnas och om armen tillåter det. Annars blir det nog Tae Kwon Do.

Så jäkla surt när man kommer av träningen... Tidigare var man smidig och vältränad med god kondition. Nu känner man sig som ett kassaskåp.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Tränat en hel del tidigare, men inte nu på några år då höger handled och armbåge sabbades totalt på grund av en arbetsskada.

Har inte tränat något särskilt länge, utan mest testat lite olika. Hittills hunnit med:

Karate Shotokan (1 gradering)
Karate Kyokushinkai (2 graderingar)
Wushu (1 gradering)
Kickboxning (2 graderingar)
Thaiboxning (med thailändsk tränare)
Judo (1 gradering)
Ju-jutsu (5 graderingar)
Tae Kwon Do (2 graderingar)

Hoppas på att kunna börja med Capoeira om klubben i stan återöppnas och om armen tillåter det. Annars blir det nog Tae Kwon Do.

Så jäkla surt när man kommer av träningen... Tidigare var man smidig och vältränad med god kondition. Nu känner man sig som ett kassaskåp.

då har du ju testat på en hel del.. Bjj fick man genom shootfightingen riktigt kul det med..  ja när jag höll på som mest med shootfightingen satan vad smidig man blir av det..  det är bara börja köra igen klart att armen pallar smile

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Bubbaman skrev:
Abbster skrev:
Bubbaman skrev:

Håller med. Hatar att gå i gym liknande. Roligare att tränna när man får slå nån på käften smile

hehe precis gym är inget att hålla på med smile

2 594 Inlägg
14 november 2007
nej men k1 skulle jag vilja börja me cool

2 014 Inlägg
14 november 2007
Abbster skrev:
då har du ju testat på en hel del.. Bjj fick man genom shootfightingen riktigt kul det med..  ja när jag höll på som mest med shootfightingen satan vad smidig man blir av det..  det är bara börja köra igen klart att armen pallar smile

Det hann bli en del med åren... Allt var roligt men passade inte riktigt av olika anledningar. Det är en sån otrolig smaksak vilket som känns bra.

Thaiboxning och Tae Kwon Do var nog det roligaste jag kört hittills, synd att de inte längre kör riktig thaiboxning i stan, annars hade det möjligen kunnat vara ett alternativ inför framtiden. Risken är väl att det hade varit för hårt för min arm och handled att palla med.

Capoeira eller Tae Kwon Do skulle passa mig bra eftersom det främst är sparkar och därmed inte innebär lika mycket påfrestning för handled/armbåge.

Problemet jag har nu är att jag inte kan räta ut höger armbåge med hög hastighet eller belastning, utan armbågen vill då hoppa ur led. Kan alltså inte slå vanliga raka slag med armen längre (eller göra armhävningar för den delen). Handleden tål inte särskilt hög belastning om det inte är en dragande rörelse, så den begränsar också en hel del.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Abbster skrev:

Det hann bli en del med åren... Allt var roligt men passade inte riktigt av olika anledningar. Det är en sån otrolig smaksak vilket som känns bra.

Thaiboxning och Tae Kwon Do var nog det roligaste jag kört hittills, synd att de inte längre kör riktig thaiboxning i stan, annars hade det möjligen kunnat vara ett alternativ inför framtiden. Risken är väl att det hade varit för hårt för min arm och handled att palla med.

Capoeira eller Tae Kwon Do skulle passa mig bra eftersom det främst är sparkar och därmed inte innebär lika mycket påfrestning för handled/armbåge.

Problemet jag har nu är att jag inte kan räta ut höger armbåge med hög hastighet eller belastning, utan armbågen vill då hoppa ur led. Kan alltså inte slå vanliga raka slag med armen längre (eller göra armhävningar för den delen). Handleden tål inte särskilt hög belastning om det inte är en dragande rörelse, så den begränsar också en hel del.

anledningen till att jag slutafde med shootfightingen var att dom la ner det. om jag hittar en ny bra klubb så börjar direkt.. anledningen till att ja kör thaiboxning nu är för att jag behöver blir bättre på stående fight,marken klarar jag mig bra på eftersom jag är gammal brottare..   ajfan då är ju inte BJJ nåt för dig att tänka på allså mycket armlås och sådant som påfrestar leder.. Capoeira låter ju som ett bra val för din del

blacken
14 november 2007
Är intresserad av det, men alldeles för lat och skadad för att utöva det. smile
Senast redigerat av blacken (14 november 2007)

95 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
om någon är intresserad av UFC så vad tror ni om UFC 78 som går på lördag?? själv tror jag i matcherna

Michael Bisping Vs. Rashad Evans  så tar evans hem det. bisping är överskattad och så va han dålig som fan i förra matchen

Joe Doerksen Vs. Ed Herman  vinner ed herman han är grymm på submisons och tror inte joe kan försvara sig tillräkligt bra..  det är väl dom matcherna som blir intressanta att se

14 Inlägg
14 november 2007
Judo men inte på ett tag pga sjukdom hmm

8 156 Inlägg
14 november 2007
Jag är intresserad, men jag har lite problem med motoriken.
Har svårt att ta i lagom, utan ska jag göra någonting bra så tar jag i för mycket.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

34 Inlägg
14 november 2007
UFC 78 sänd i usa på lördag. MISSA INTE!! The ultimate fighter sänds idag.... bra grejer....

1 060 Inlägg
9 april 2008
jag tränar MMA just nu!!

innan har jag tränat/tävlat i boxning och judo!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Sök