3607
Sök

Behöver hjälp med att komma igång.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Skulle funka bra med dessa? Ground Zero Uranium GZUC 16SQ
Skulle dom gå ihop med Ground Zero GZTA 4.120MK2  steget?

Om det hjälper så lyssnar jag mest på musik så som nickleback, simple plan osv just nu, men jag är en allätare och vill att all musik ska låta bra.

1 631 Inlägg
23 april 2008
Tribbe skrev:
Skulle funka bra med dessa? Ground Zero Uranium GZUC 16SQ
Skulle dom gå ihop med Ground Zero GZTA 4.120MK2  steget?

Högtalarna är ett bra val. Steget funkar till framsystemet men blir för klent till basen. Lägg på några kronor till och köp tex DLS CA-41 från samma butik. Då har du en bra grund att stå på!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Okej, låt oss säga att jag har stereo, högtalare, slutsteg nu. Då behövs bara kablar och kanske en bas då?

Har funderat lite på bas.. finns det något smart sätt att göra så att man snabbt kan ta ur basen om man till exempel ska in med däck i bagaget?

Och kablar hur dyra kablar behöver jag och framförallt hur grova? Brukar det följa med säkring till kablarna eller behöver jag köpa till en sån och isåfall vilken storlek på den?

557 Inlägg
27 april 2008
Tribbe skrev:
Okej, låt oss säga att jag har stereo, högtalare, slutsteg nu. Då behövs bara kablar och kanske en bas då?

Har funderat lite på bas.. finns det något smart sätt att göra så att man snabbt kan ta ur basen om man till exempel ska in med däck i bagaget?

Och kablar hur dyra kablar behöver jag och framförallt hur grova? Brukar det följa med säkring till kablarna eller behöver jag köpa till en sån och isåfall vilken storlek på den?

Vad jag hade gjort är att skruva fast steget på baksäterna så om du ska in med tex däck som du sa så kopplar du bara lös basen och lägger den in i själva kupèn. Det hade då jag gjort, går snabbt och är enkelt.

Är du ute efter ganska billigt ljud så säljer http://www.stylingbutiken.se/ bra paket för knapp 2000:- spänn. Då äre det ju steg, kablar och bas (dubbla 10" eller dubbla 12"). Men om du är "all ätare" så skulle jag satsa på 10"arna.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Okej, allt är redan beställt så får se hur det blir med saken...

Sök