Ja, den lilla vacumslangen som går till en liten rund dosa på sidan av fördelaren, den är bara att dra loss, och plugga med en skruv under tiden man gör jobbet. Att tändningen står rätt ser du på siffrorna nere vid remskivan, kommer inte ihåg hur mkt det ska stå på de där motorerna, men kör strobon och kolla vad den står på nu, och sen är det bara att kolla i instruktionsboken eller på en skylt i motorrummet/huven/ eller på nätet hur många grader den ska vara på. (kan vara 10 grader (f.ö.d.) (Före Övre Dödläge), om jag inte minns helt fel.)
EDIT- kollade lite lätt i Haynes, det är lite olika grader beroende på årsmodell, men på en "vanlig" 2,3 liters 87-90 så ska det vara 15 grader vid 800 varv med vacum bortkopplat. På tidiga turbomotorer ska den stå på 10 grader vid 880-920 varv.
Senast redigerat av spj (18 november 2007)
---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!