Funderar ochså på att köpa en! men hur är det med slipstenarna och skivor + skär skivorna till de billigare, Dom lär ju vara av större skillnad på kvaliten? Kan man köpa äkta Dremel slipar/skärare och sätta i en kopia elller har dom ngn typ av olika fässten?
Co/Techs prylar ska tydligen funka på Dremel har jag hört. Vet inte om det omvända förhållandet gäller, men det antar jag? Det är ju bara att sticka i dom och köra.
Fast Dremeln har ju lite större spännvidd i hastigheterna. 5000 - 35 000rpm.
Co/Techs prylar ska tydligen funka på Dremel har jag hört. Vet inte om det omvända förhållandet gäller, men det antar jag? Det är ju bara att sticka i dom och köra.
Fast Dremeln har ju lite större spännvidd i hastigheterna. 5000 - 35 000rpm.
Köpte faktiskt en sån här om dagen och den funkar utmärkt för det billiga priset på 129kr. Men jag föredrar dock tryckluftsdrivna varianter av verktyg, men det är ju jag det. Har en limpistol, värmepistol och en dremmel från clas ohlson nu och har än så länge inget att klaga på. 2års garanti på grejorna också : ) Har trots allt betalat 129kr+39kr+99kr, så fattig har jag ju inte blivit. En dremmel från just dremmel kostar över 400kr.
Vad tror du om denna? http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=20953697 Klart ett billigare allternativ. 198kr. Har aldrig ägt en egen, Utan bara låntat "Dremel" liknande innan, Så jag vet ej hur bra dom är i längden?
Jag graverar en hel del och säger bara. Ska den användas mer än ett par gånger per år eller ska den användas ganska hårt? Köp då inget annat än en dremel. Kvaliten är inte ens jämförbar och även om de är billiga så får man betala i ilska när den går sönder, sen resan tillbaka till biltema/clasohlsson. Har testat både co-tech och biltemas men ingen av dem håller helt enkelt.
EDIT: Ang om tillbehör passar emellan så finns det standarder. Alla passar till alla i princip medn det finns olika munstycken o storlekar till varje modell.