3380
Sök

Försäkring på era bilar ?

1337
1 343 Inlägg
18 november 2007
Absolut bäst är www.atava.se
Jag har mina 3 bilar där och ingen annan kommer i närheten av deras premie.
Betalar 500kr/mån för min Audi helförsäkrad.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 november 2007
Min 9-5 Aero 2,3T sedan går lös på 327kr i månaden tror jag, försäkrad hos länsförsäkringar göinge eller vad dom nu heter här.

Dock står ju inte bilen på en *nästan* 21-årig kille utan på ett gammalt fruntimmer runt 60 år wink

"Mängdrabatt" på försäkringen plus premieklass 7 så får man det billigt.

Tycker helt ärligt att det bara är ren idioti att stå på sin egen bil om man är under 25 år gammal, visst man bygger ju upp sina poäng eller vad man vill kalla det men det tycker jag inte är värt dom pengarna det kostar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Smålänning
7 883 Inlägg
18 november 2007
Jag kör folksam på mig, 19 år, 7000 om året ca i halvförsäkring.

Saab Försäkring ville ha ÖVER 12000 om året!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 november 2007
Billigt OCH bra går sällan hand i hand.

Jag har mina bilar helförsäkrade hos Länsförsäkringar, de är INTE billigast men har å andra sidan ALDRIG bråkat om skitsaker om det hänt något. (iofs inte vart vållande ännu)

Så jag fortsätter att vara kund hos dem så länga jag är nöjd. Visst kan spara några hundringar per år på att byta men om det händer något vet jag att det (troligen) inte blir en massa käbbel  utan att vi löser det så jag blir nöjd...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 november 2007
TBOC_Razor skrev:
Min 9-5 Aero 2,3T sedan går lös på 327kr i månaden tror jag, försäkrad hos länsförsäkringar göinge eller vad dom nu heter här.

Dock står ju inte bilen på en *nästan* 21-årig kille utan på ett gammalt fruntimmer runt 60 år wink

"Mängdrabatt" på försäkringen plus premieklass 7 så får man det billigt.

Tycker helt ärligt att det bara är ren idioti att stå på sin egen bil om man är under 25 år gammal, visst man bygger ju upp sina poäng eller vad man vill kalla det men det tycker jag inte är värt dom pengarna det kostar.

Försäkringsbedräger i är något som är straffbart.  Anledningen till att ni ungdommar har högre premie är att ni är vållande / orsakar MASSVIS med olyckor. Kan bara hoppas att de upptäcker det hela och ställer dig helt utan ersättning om något händer.

Ett tips är KÖP EN BIL NI HAR RÅD ATT ÄGA, att leva över sina tillgångar är inget man tjänar på i längden....

DFFL
9 020 Inlägg
18 november 2007
MrTurbo skrev:
...
Ett tips är KÖP EN BIL NI HAR RÅD ATT ÄGA, att leva över sina tillgångar är inget man tjänar på i längden....

Varför ska man köra en rutten skithög bara för att slippa betala 20000kr i försäkringspremie?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1337
1 343 Inlägg
18 november 2007
Om man tittar på atava så ser man att man får ett billigt OCH bra alternativ.
Inte många som säger att Trygg-Hansa inte klarar att leverera.
De är ju trots allt sveriges största försäkringsbolag.
Atava är ett dotterbolag till trygg-hansa så man vet precis vad man får.
Bra försäkring till ett sjukat bra pris...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 november 2007
FireTraXX skrev:
MrTurbo skrev:
...

Varför ska man köra en rutten skithög bara för att slippa betala 20000kr i försäkringspremie?

För att du inte har råd med mer? roll

Anser du att det är okej att snatta, råna gamla damer och stjäla bilar med?

Edit; skaffa dig ett jobb, ta ett lån och betala vad det kostar. Det är så samhället skall fungera, förr eller senare MÅSTE ni lära er det...
Senast redigerat av MrTurbo (18 november 2007)

Mustangfrälst
199 Inlägg
18 november 2007
Ja nog är det tråkigt med försäkringar alltid sad
Jag har båda mina bilar hos Sveland, billigast på Mussen.
Men på sierran ska jag byta nu till jul till Moderna Försäkringar skiljer 2000:-/år hos dom på trafikförsäkringen.

Mussen slantar jag modiga 1900:-/mån för helförsäkring.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
18 november 2007
FireTraXX skrev:
Vad fan gjorde Lisa på motorvägen?
Varför svängde hennes pappa ut framför mig?
Varför ska jag sakta ner, varför gasar inte alla andra?

för lisa är 8 år! och fattar inte att hon inte får vara där o leka!!!!!!
du är 21, det betyder att du skall uppföra dig vuxet och förstå att man inte får köra på små barn !

1 297 Inlägg
18 november 2007
Castel skrev:
FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:

spela roll, 270 000kr mer för försäkringsbolaget att betala ut. vart ska dom få de pengarna ifrån?  jofan dom höjer priset lite för alla. du är en av dom som ger ungsomar höga försäkrings kostnader..  kör lugnare för helvete! nästa gång skadar du nån!
och säger inte bara de till dig! utan till alla som uppför sig som dig!  ge er!

Jaja, jag tänker fortsätta köra som jag gör.
Skadar jag någon så gör jag det.

En risk man får ta med i beräkningarna som jag sa om Familjen Svensson för ett tag sedan eller hur?

Hur fan resonerar du!?
Tror inte du är så stor trutad när Lisa 8 år ligger blodig på backen under din bil. Bara för att du skulle leka... Men visst det hade du väl räknat med, en tjej mindre hit o dit.

Är väl knappast att leka om personen framför dig stannar då denna INTE borde göra det, kanske inte äns borde finnas på vägarna?

6 Inlägg
18 november 2007
John87 skrev:
När jag köpte min förra bil kollade jag runt lite på försäkringar.

Folksam var de som blev billigast för mig. Betalar nu ca. 800kr / månad för min bil, vilket är ganska mycket men det blir så när man kör en roligare bil och är 20 år sad

Det var ju inte speciellt mkt tycker inte jag. Om jag hade haft min bil på mig så hade den gått på ca 16.000/år. Nu går den på 4500/år.

SKÅNING
1 215 Inlägg
18 november 2007
har volvia har haft det på alla mina volvos varit nöjd änså länge har inte råkat ut för något men de har varit billigast, kolla runt finns mycke pengar att spara, själv har jag helförsäkring och skulle aldrig ha under halvförsäkring för då får man fan inget vad som än händer me bilen

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 november 2007
Försäkringsbolag är ju rätt individuellt vilket som är billigast och så, för min del har Länsförsäkringar alltid varit billigare än alla andra, avsevärt mkt billigare.
Nu ligger väl golfen på runt 4000-4500kr för helförsäkring per år, inte jättemkt, med 3000kr i vagnskade självrisk (den lägsta man fick ha).

757 Inlägg
18 november 2007
Digital_Kicker skrev:
Visst är billigt bra? men får du det du betalar för då?. Själv har jag min Volvo försäkrad hos Volvia, visst lite dyrare men f*n så mycket bättre än dom flesta försäkringsbolagen!. Dock ett höjt finger mot IF, inget bra med dom!,

då kanske du skulle ta och veta att Volvia och IF är samma bolag tongue volvia är bara en undersektion av IF

94 Inlägg
18 november 2007
Ca: 800kr/månaden för NSX´n. Inte så jädra farligt. Har haft en Impreza för ett par år sedan, betalade då 1700/månaden... Det sög rejält.. Har nu Länsförsäkringar, förutom ett par misstag från deras sida så duger dom.

Ett exempel: Köpte NSX`n i somras. Köpet var färdigt o jag skull till Göteborg för att hämta bilen. Dagen innan ringer jag till L-F o meddelar att from. imorgon ska jag ha försäkring på denna bil. Inga problem, men man e van så jag tar namnet på persononen jag pratade med.
Alla papper o dyl. skulle skickas hem till mig så jag tackade o la på. Det blev helg o inga papper dök upp. Tänkte att jag väntar tills på måndag innan jag ringer igen. På måndagen ringde jag samma person som jag pratat med innan o undrade var alla papper blev av. Då svarar idioten att jag har ingen bil försäkrad hos dom! Jag fick utbrott o frågade om idioten skojade med mig?
Nej, hon hade aldrig pratat med mig osv. Jag sa till henne att jag hade fått namn o nummer av henne personligen o jag gav mig inte. Till sis erkände hon att det blivit nåt fel. Jag var skitarg men hon skulle skicka papperna direkt.
Det gick ett par dagar o inget kom.. Jag ringde igen, till samma person, o sa att nu får ni fan skärpa till er! Då drar idioten samma visa en gång till!!!
jag kan inte skriva vad jag sade till henne, blir bara censurerat. Jag sa till henne att jag skulle prata med hennes chef, fick ett nummer o ringde honom. Jag sågade allt, gav hennes namn osv. Han bad så mycket om ursäkt för allt o lovade att kompensera mig på nåt sätt. Tre dagar senare för jag papperna o ett kuvert. I det ligger två biobiljetter o ett plåster... Fan, det e skratteretande..

Har man kört runt i en bil som e värd x antal hundra tusen (spelar egentligen ingen roll vad den e värd men ändå) i två veckor, oförsäkrad! Undrar vad som hade hänt om jag hade smällt under dessa två veckor...

309 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Vet inte om det stämmer men har hört att man har någon typ av trafikförsäkring som kostar omkring 70 kronor om dagen om man kör en oförsäkrad bil. Någon försäkring som vägverket kör på när man inte har försäkrat den hos något bolag..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

1337
1 343 Inlägg
19 november 2007
_Nas_ skrev:
Vet inte om det stämmer men har hört att man har någon typ av trafikförsäkring som kostar omkring 70 kronor om dagen om man kör en oförsäkrad bil. Någon försäkring som vägverket kör på när man inte har försäkrat den hos något bolag..

Det är ingen försäkring min vän. Det är en straffavgift!
Och jag tror den är 100kr till och med...
inget att rekommendera!

309 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Okej, shit. Det visste jag inte..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

1 397 Inlägg
19 november 2007
Jag har min bil helförsäkrad hos atava.se den står på mig och jag är 21 år. Jag betalar 932 kr i månader. Tycker jag är billigt smile Sen får vi se hur det går om man krockar. tongue

Sök