4368
Sök

Får inte av fälgarna !

14 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Tjenare jag har ett problem jag får inte av mina fälgar nu när jag ska byta till vinterdäck för jag har sån låsmutter på ser ut som en blomma tänkte se om nån vet vart man kan köpa verktyg för att få av den eller har att låna ut måste verkligen få av dom
    det är sån som är på bilden tack på för hand.
http://img48.imageshack.us/img48/1233/flggrejenji1.th.jpg

you look like i need another beer

Drop Shop
926 Inlägg
19 november 2007
kan bli knepigt.
Finns inte utrymme runtomkring för att slå på en för liten runt hylsa?

Hör med din lokala däckverkstad annars. De är dock rätt bra på att ta betalt.

140 Inlägg
19 november 2007
Det finns bara en hylsa som passar till låsmuttrar, alla är olika.. Har du tappat bort den så får du kanske borra ur dom..

1 396 Inlägg
19 november 2007
Svetsa fast en gammal hylsa. Eller kanske lite jobbigt om det var alla 4 hjul?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 november 2007
däckverkstad måste la ha eller!? dom byter ju däck på alla bilar.. eller måste kunden ha med sig sin nyckel!? tyycker jag låter skummt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

MED[liten]LEM
226 Inlägg
19 november 2007
Går det inte att komma åt och svetsa fast vanliga muttrar på det där? Annars har de flesta däckkrängare grejer som någon skrev tidigare, men som sagt det kostar nog nån spänn..

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

14 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
ingen har haft sån hylsa och jag har en sån på varje fälg tror ni att man skulel kunna köpa sånt nyckel nånstans ? vill inte förstöra fälgarna

1 Inlägg
19 november 2007
Varför skulle däckverkstan ha låset för? Tänk om du får punka mitt ute i ingemansland?
Svetsa på en mutter eller bult så funkar det. Glöm inte släppa på spänningen först. Slå några slag med hammare och dorn.

2 Inlägg
19 november 2007
Billy_Bad_Ass skrev:
ingen har haft sån hylsa och jag har en sån på varje fälg tror ni att man skulel kunna köpa sånt nyckel nånstans ? vill inte förstöra fälgarna

Åk till en gummiverkstad så lossar dom den. Brukar kosta någon hundring. Inte för att det tar lång tid utan för att specialhylsorna är rätt dyr och dom slits rätt bra.

MED[liten]LEM
226 Inlägg
19 november 2007
Jag tänkte... Om det är första gången du byter hjul på bilen, kanske för att du inte ägt den så länge, så kan det vara en idé att fråga den tidigare ägaren efter nyckeln till låsbultarna, för någon måste ju ha skruvat dit dom.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

14 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
chevelle1969 skrev:
Billy_Bad_Ass skrev:

Åk till en gummiverkstad så lossar dom den. Brukar kosta någon hundring. Inte för att det tar lång tid utan för att specialhylsorna är rätt dyr och dom slits rätt bra.

okey då testar jag det tack så mkt

14 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
mi44e skrev:
Varför skulle däckverkstan ha låset för? Tänk om du får punka mitt ute i ingemansland?
Svetsa på en mutter eller bult så funkar det. Glöm inte släppa på spänningen först. Slå några slag med hammare och dorn.

okey ska åka till en verkstad inan och se om inte dom har får jag försöka på de viset är inte så bra på bilar. tack så mkt smile

14 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
spj skrev:
Jag tänkte... Om det är första gången du byter hjul på bilen, kanske för att du inte ägt den så länge, så kan det vara en idé att fråga den tidigare ägaren efter nyckeln till låsbultarna, för någon måste ju ha skruvat dit dom.

jo men det var ett tag sen har inte kvar nummret  och sånt till den förra ägaren

turboabstinens
442 Inlägg
19 november 2007
Testa och försöka hitta någon liknande hylsa (låsmuttrar brukar ju inte va fööör olika) och banka på rejält och skruva loss, gick för mig.. Annars svetsa på en mutter och dra loss den.. Borra loss..

ocertifierad klåpmekare

120 Inlägg
19 november 2007
Billy_Bad_Ass skrev:
Tjenare jag har ett problem jag får inte av mina fälgar nu när jag ska byta till vinterdäck för jag har sån låsmutter på ser ut som en blomma tänkte se om nån vet vart man kan köpa verktyg för att få av den eller har att låna ut måste verkligen få av dom
    det är sån som är på bilden tack på för hand.
http://img48.imageshack.us/img48/1233/flggrejenji1.th.jpg

åk till en däckfirma..

60 Inlägg
19 november 2007
de finns ju hylsor till spärrskaft som har gäng på insidan å är avsmalnande (vänstergängade) som man gängar på ovanpå låsbultar, säkert inte billiga men brukar gå fint.

63 Inlägg
19 november 2007
åk till en bilveksta dom fixar nog de men de är dyrt=(jobba på en däck firma kommer in massa som har inte får bort låsen så vi säger åt dom att åka till en bilverksta:P
Senast redigerat av myran_021 (19 november 2007)

TeeCeeracing.se

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
19 november 2007
båge skrev:
däckverkstad måste la ha eller!? dom byter ju däck på alla bilar.. eller måste kunden ha med sig sin nyckel!? tyycker jag låter skummt..

klart att det inte finns någon universal hylsa.. tänk om den hamnar i fel händer?

till trådskaparen:
man kan bryta upp dom om man har rätt verktyg, dock är det mycket jobb med det. är det en sån jobbig variant med en lös ring utanför själva muttern eller är det inget sådant? det finns verktyg som skär in i muttrar och låser fast, så man sen kan lossa den.

man lever bara en gång så lev väl!

265 Inlägg
19 november 2007
banka på en mindre hylsa så fick jag göra tongue

nu med 470 hk

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 november 2007
Billy_Bad_Ass skrev:
spj skrev:

jo men det var ett tag sen har inte kvar nummret  och sånt till den förra ägaren

Det är väl inte så svårt att prångla fram, kolla senaste ägaren på reg.beviset och där ser du ju addressen med så knattra in det på hitta.se eller eniro eller vadsomhelst och voilá där har du nummret, inte alls särskilt svårt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök