3999
Sök

405 topp lite frågor

4 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
#1
Tjena

Jag hade ju tänkt köpa en lite bättre topp till min b21a hade ju tänkt mig en 405 topp
men dom passar direkt va och äre på dom utagg för spridare  men jag har ju en förgasare så man måste ju täcka för dom
eller äre inga håll för spridarna  ?

Skulle ni rekomendera 405 toppen ?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 november 2007
#2
jag skulle rekomendera 405:an tongue
vanligast så är det spridarhål i 405:an men det finns några utan åsså
men det är bara att plugga hålen med en lämplig bult eller nått tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Bärs!
3 456 Inlägg
20 november 2007
#3
Annars vet jag en som har en 405'a från B23ET = inga spridarhål. roll

Garaget.org peakade 2008.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 november 2007
#4
Aga_Diff skrev:
Annars vet jag en som har en 405'a från B23ET = inga spridarhål. roll

är du säker på det jag tror det är spridarhål men att det är pluggat så va det på min 405:a sitter nå hjulbult liknande i hålen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Mr White
1 072 Inlägg
20 november 2007
#5
turboforssen skrev:
Aga_Diff skrev:
Annars vet jag en som har en 405'a från B23ET = inga spridarhål. roll

är du säker på det jag tror det är spridarhål men att det är pluggat så va det på min 405:a sitter nå hjulbult liknande i hålen

De är som aga diff säjer.Men de var på riktigt gammla 760tic de satt på.Då sitter spridarna i insuget...Tänk platter för spridarna finna å köpa på KG smile
Senast redigerat av Robban 245 (20 november 2007)


The one and only
1 091 Inlägg
20 november 2007
#6
Annars är det ju bara att låta dom mekaniska spridarna sitta kvar i hålen så slipper du bekymra dig om det wink Har även för mig att det ska gå att knacka i 50 öringar i hålen roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

4 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
#7
Tack
jo man kan ju låta dom sitta kvar de är ju lättast
men äre nån som har en sån att sälja ?
jag är mycke intresserad

10 287 Inlägg
20 november 2007
#8
Använd Köp&Sälj:

http://www.garaget.org/annonser/

Göran
Moderator

ville3000 skrev:
men äre nån som har en sån att sälja ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
#9
Passar en 531 topp på en B21  eller äre bara för b230 eller en B23 ?

905 Inlägg
28 november 2007
#10
ville3000 skrev:
Passar en 531 topp på en B21  eller äre bara för b230 eller en B23 ?

det passar alla toppar ska passa utom 631 då den inte har nå förbränningsrum..

rätta mig om jag har fel.

The one and only
1 091 Inlägg
28 november 2007
#11
loffe007 skrev:
ville3000 skrev:
Passar en 531 topp på en B21  eller äre bara för b230 eller en B23 ?

det passar alla toppar ska passa utom 631 då den inte har nå förbränningsrum..

rätta mig om jag har fel.

631an passar den oxå men den är inte lika funktionell wink hehe

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

3 Inlägg
29 november 2007
#12
Visst går det att ha spridarna kvar men tänkt på att dom stör luft flödet i onödan då dom inte används, borde väl gå att kapa av dom så dom går kant i kant med insuget lr.
50 öringar används för att täcka för hålet på grenrörssidan de till egr funktionen.

905 Inlägg
29 november 2007
#13
fritte1971 skrev:
Visst går det att ha spridarna kvar men tänkt på att dom stör luft flödet i onödan då dom inte används, borde väl gå att kapa av dom så dom går kant i kant med insuget lr.
50 öringar används för att täcka för hålet på grenrörssidan de till egr funktionen.

pulsair....

turboabstinens
442 Inlägg
20 februari 2008
#14
Ursäkta om man drar upp en gammal tråd, men blir inte förbränningsrummet för stort för en B21 om man monterar en 531topp från en 2,3 liters motor? Eller är det slaglängden som skiljer bara?

ocertifierad klåpmekare

volvonörd
116 Inlägg
20 februari 2008
#15
är borret som skilljer,förbränningsrummen är lika stora(typ)


385 Inlägg
20 februari 2008
#16
loffe007 skrev:
ville3000 skrev:
Passar en 531 topp på en B21  eller äre bara för b230 eller en B23 ?

det passar alla toppar ska passa utom 631 då den inte har nå förbränningsrum..

rätta mig om jag har fel.

Jag och några kompisar satt en 631 topp på en b230A .
Vi satt en kväll och diskuterade hur dä skulle vara att ha en 631 på en b230a (upp till bevis) haha den gick inte så bra men fan han tog sig framåt big_smile


turboabstinens
442 Inlägg
20 februari 2008
#17
rooolerboy skrev:
är borret som skilljer,förbränningsrummen är lika stora(typ)

hm okej. Jag tänker väl på B21 och B23, dom har väl samma slag men olika borr? Dvs samma block i grunden.

edit: oj läste fel big_smile Det passar iallafall, huvudsaken.

edit2: Passar alla insug på alla volvo 8v-toppar? Tänkte ett insug med plats för vanliga spridare vore bra så man slipper svetsa egna fästen. Finns det något spjällhus med potentiometer-tps som passar bra också?
Senast redigerat av bluelight (20 februari 2008)

ocertifierad klåpmekare

73 Inlägg
21 februari 2008
#18
jag har ett insug från en 740 tic på min 8v det passar bra! där sitter en tps orginal men är dock av fel typ, den ger bara värdet ingen gas och full gas. men jag tog en tps från en 440 och gjorde nån distans o passade på mitt insug istället, funkar hur bra som helst!


Herr
1 722 Inlägg
21 februari 2008
#19
Volvo Knugen skrev:
Annars är det ju bara att låta dom mekaniska spridarna sitta kvar i hålen så slipper du bekymra dig om det wink Har även för mig att det ska gå att knacka i 50 öringar i hålen roll

big_smile Roligt o läsa volvotrådar, finns alltid en lösning som man ler lite extra åt:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!


Sök