2383
Sök

Jävligt irriterande o idiotiskt trafikfarligt! (halvljus+dimljus)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 mars 2008
De flesta hinner i regel inte blända tillbaks. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

36 Inlägg
31 mars 2008
Irmscher Vectra skrev:

moget  roll
Senast redigerat av Pekkis (31 mars 2008)

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 mars 2008
Pekkis skrev:
Irmscher Vectra skrev:

moget  roll

Äh..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Olika
907 Inlägg
31 mars 2008
Gulmun skrev:
Men vad är detta? Jag trodde att jag var den enda som avskydde drummelljusligan (Halvljus+Dimljus = Drummelljus). Jag är 50% av medlemmarna i klubben som bländar drummelljusåkare i Skövde, och medutvecklare av följande klassificering av nämnda drummlar:

#1. Russin-drummeln
Pensionär som sett att andra har tända dimljus, tror att det är lagligt och får sedan för sig att man blir bättre trafikant för att man nu ser och syns bättre.

Russin-drummeln stänger av sina dimljus vid bländning för att vara snäll mot dom med känsliga ögon.

#2. Styling-drummeln
Har dimljusen tända endast för att det ser citat: "sportigt" ut. Styling-drumeln hälsar på likasinnade vid möte, men låtsas ganska ofta bara klia sig under näsan när han ser att det är en Russin-drummel han möter.

Styling-drummeln gör ingenting vid bländning. Han vet att det är fel, men skiter i om andra bländas för det. Lagen anses vara citat: "skitlöjlig".

#3. Kavaj-drummeln
Är VD, chef, eller välbärgad på något sätt. Därför har denne människa alltid kavaj till sina jeans, såvida inte tillfället kräver hela kostymen. På grund av sin ställning eller ekonomi är bilen fullutrustad, alltså en modell med dimljus. De är alltid tända för att bilen faktiskt är den fullutrustade med fyra ljus... Han hälsar aldrig tillbaka när han möter Styling-drummeln då "sånt pack" är av sämre börd...

Kavaj-drummeln blinkar åt dig vid bländning för att sedan ge dig sura miner och gester. Han visade ju att det inte var helljusen som var tända när han blinkade åt dig och blir förbannad när du inte släcker dina.

#4. Ärke-drummeln
Den värsta av de alla. Denna person ser inte symbolen för dimljus på dimljusknappen. Denna person tror att det står "M" på knappen, slår på dimljusen och kör som ett oljat fjälster utan att tänka sig för i trafiken. han hälsar tillbaka till Styling-drummeln om han inte har fullt upp med att avsluta en livsfarlig omkörning eller undvika dikeskanten med något hjulpar.

Ärke-drummeln slår även han på heljuset vid bländning. Han vet inte att det är en olaglig kombination och fattar inte varför du bländar honom bara för att hans bil är i sportläge...

Jag startar gärna en underavdelning i Falköping till er klubb smile

Mvh
Fredrik

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
31 mars 2008
fredriq skrev:
Gulmun skrev:
Men vad är detta? Jag trodde att jag var den enda som avskydde drummelljusligan (Halvljus+Dimljus = Drummelljus). Jag är 50% av medlemmarna i klubben som bländar drummelljusåkare i Skövde, och medutvecklare av följande klassificering av nämnda drummlar:

#1. Russin-drummeln
Pensionär som sett att andra har tända dimljus, tror att det är lagligt och får sedan för sig att man blir bättre trafikant för att man nu ser och syns bättre.

Russin-drummeln stänger av sina dimljus vid bländning för att vara snäll mot dom med känsliga ögon.

#2. Styling-drummeln
Har dimljusen tända endast för att det ser citat: "sportigt" ut. Styling-drumeln hälsar på likasinnade vid möte, men låtsas ganska ofta bara klia sig under näsan när han ser att det är en Russin-drummel han möter.

Styling-drummeln gör ingenting vid bländning. Han vet att det är fel, men skiter i om andra bländas för det. Lagen anses vara citat: "skitlöjlig".

#3. Kavaj-drummeln
Är VD, chef, eller välbärgad på något sätt. Därför har denne människa alltid kavaj till sina jeans, såvida inte tillfället kräver hela kostymen. På grund av sin ställning eller ekonomi är bilen fullutrustad, alltså en modell med dimljus. De är alltid tända för att bilen faktiskt är den fullutrustade med fyra ljus... Han hälsar aldrig tillbaka när han möter Styling-drummeln då "sånt pack" är av sämre börd...

Kavaj-drummeln blinkar åt dig vid bländning för att sedan ge dig sura miner och gester. Han visade ju att det inte var helljusen som var tända när han blinkade åt dig och blir förbannad när du inte släcker dina.

#4. Ärke-drummeln
Den värsta av de alla. Denna person ser inte symbolen för dimljus på dimljusknappen. Denna person tror att det står "M" på knappen, slår på dimljusen och kör som ett oljat fjälster utan att tänka sig för i trafiken. han hälsar tillbaka till Styling-drummeln om han inte har fullt upp med att avsluta en livsfarlig omkörning eller undvika dikeskanten med något hjulpar.

Ärke-drummeln slår även han på heljuset vid bländning. Han vet inte att det är en olaglig kombination och fattar inte varför du bländar honom bara för att hans bil är i sportläge...

Jag startar gärna en underavdelning i Falköping till er klubb smile

Sen finns det ju de som inte har en aning om att dimljuset faktiskt är på. tongue
Rätt kul fackindelning annars du. tongue

//Edge

71 Inlägg
5 april 2008
För er som inte kan förstå varför dimljus inte kan blända. Tänk er en fuktig/blöt vägbana + lampor som lyser på marken   =    Det blir vitt

Avstängd
1 557 Inlägg
5 april 2008
RobertS skrev:
För er som inte kan förstå varför dimljus inte kan blända. Tänk er en fuktig/blöt vägbana + lampor som lyser på marken   =    Det blir vitt

Titta inte framför mötande bil då titta på din egen sida av vägen, sedan skall du aldrig kolla in i någos ljus vid möte... Orkade inte läsa hela tråden men våran lag om att halv ljus o dimljus ger 1200:- i böter e urbotat korkad... Själv kör jag med både och för jag vill haså mycket ljus som möjligt utan att det bländar... Om ni har blivit bländade så är den mötandes ljus fel justerade !

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 april 2008
detta är en grej som är lika irriterande som dom som ligger i röven på en ....man bländar dom/blinkar åt dom ...å ligger någon i röven på en så bromsar man lite ...fattar dom inte då saktar man ner ganska mycke...ska dom då om växlar man ner och dra ifrån dom ...då blir dom nog lika irriterad som jag blev för dom låg nära.... Tycker inte ni de är irriterande med folk som kör med dimljus bak på hela tiden ?eller rentutav dom som har 2 st dimljuslampor bak bara för de är snyggt....

166 Inlägg
5 april 2008
Men suck har ni inget annat att by er om?
Märks att det är för bra i gamla svedala när detta värkar vara en så stor fråga.
Har man sätt krig/svält och all möjlig misär (jobbets vägnar) så är det helt jävla underbart att se denna ankdamm och förundras över att någonstans på planeten så är ett av de största problemen att folk kör med dimljus och halvljusen på samtidigt.

Avstängd
1 557 Inlägg
5 april 2008
Xuri skrev:
detta är en grej som är lika irriterande som dom som ligger i röven på en ....man bländar dom/blinkar åt dom ...å ligger någon i röven på en så bromsar man lite ...fattar dom inte då saktar man ner ganska mycke...ska dom då om växlar man ner och dra ifrån dom ...då blir dom nog lika irriterad som jag blev för dom låg nära.... Tycker inte ni de är irriterande med folk som kör med dimljus bak på hela tiden ?eller rentutav dom som har 2 st dimljuslampor bak bara för de är snyggt....

Det ljuset bländar därimot Jävligt illa... Sedan när dom ligger i röven på dig det e inte så att du kör för långsamt? wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 april 2008
OPCPiraten skrev:
Märks att det är för bra i gamla svedala när detta värkar vara en så stor fråga.
Har man sätt krig/svält och all möjlig misär (jobbets vägnar) så är det helt jävla underbart att se denna ankdamm och förundras över att någonstans på planeten så är ett av de största problemen att folk kör med dimljus och halvljusen på samtidigt.

de är bättre du har dina dimljus på så ser du ankorna bättre och slipper köra på någon tongue

Avstängd
1 557 Inlägg
5 april 2008
Xuri skrev:
OPCPiraten skrev:

de är bättre du har dina dimljus på så ser du ankorna bättre och slipper köra på någon tongue

lol

509 Inlägg
5 april 2008
Tycker de e värre å möta en bil som har xenonlampor än en bil med vanliga lampor plus dimljus tända..

Avstängd
1 557 Inlägg
5 april 2008
Tur att jag har xenon i både och då smile Fast jag har blivit mer laglig kör inte lika ofta med dom tända samtidigt hmm

12 Inlägg
5 april 2008
sällan det är en Saab som kör dim/park ljus, jag menar, va är grejen? det är ju inte snyggt, eller? jag vet inte

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 april 2008
Suxez skrev:
sällan det är en Saab som kör dim/park ljus, jag menar, va är grejen? det är ju inte snyggt, eller? jag vet inte

Kan ju bero på att nyare Saabar (min tex) är programmerade att inte tillåta halvljus + dimljus utan dom val man har är att dra på hellyset eller att ställa ljusvredet upp mot himlen wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2008
äh orka bry om en sån sak.. möter jag nån eller får nån bakom mig som kör med halvljus och dimmljus tänker jag bara "jaha en raggare" tongue inte blir jag sur över det iaf

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Intresseklubben
673 Inlägg
5 april 2008
Lampor? vad e det? bara onödig vikt.. finns ju gatbelysning.. funkar skit bra för mig smile

/Mvh Andreas

Intresseklubben
673 Inlägg
5 april 2008
Thiger_84 skrev:
Tycker de e värre å möta en bil som har xenonlampor än en bil med vanliga lampor plus dimljus tända..

xenonlampor är döden.. håller med dig, snyggt att ha big_smile jobbigt att möta tongue haha

/Mvh Andreas

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2008
Suxez skrev:

jag tycker då det är snyggt med dim plus parkeringsljus! kommer alltid köra så bara jag har dimmljus på bilen sen skiter jag lite i vad andra tycker! wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök