Gulmun skrev:
Men vad är detta? Jag trodde att jag var den enda som avskydde drummelljusligan (Halvljus+Dimljus = Drummelljus). Jag är 50% av medlemmarna i klubben som bländar drummelljusåkare i Skövde, och medutvecklare av följande klassificering av nämnda drummlar:
#1. Russin-drummeln
Pensionär som sett att andra har tända dimljus, tror att det är lagligt och får sedan för sig att man blir bättre trafikant för att man nu ser och syns bättre.
Russin-drummeln stänger av sina dimljus vid bländning för att vara snäll mot dom med känsliga ögon.
#2. Styling-drummeln
Har dimljusen tända endast för att det ser citat: "sportigt" ut. Styling-drumeln hälsar på likasinnade vid möte, men låtsas ganska ofta bara klia sig under näsan när han ser att det är en Russin-drummel han möter.
Styling-drummeln gör ingenting vid bländning. Han vet att det är fel, men skiter i om andra bländas för det. Lagen anses vara citat: "skitlöjlig".
#3. Kavaj-drummeln
Är VD, chef, eller välbärgad på något sätt. Därför har denne människa alltid kavaj till sina jeans, såvida inte tillfället kräver hela kostymen. På grund av sin ställning eller ekonomi är bilen fullutrustad, alltså en modell med dimljus. De är alltid tända för att bilen faktiskt är den fullutrustade med fyra ljus... Han hälsar aldrig tillbaka när han möter Styling-drummeln då "sånt pack" är av sämre börd...
Kavaj-drummeln blinkar åt dig vid bländning för att sedan ge dig sura miner och gester. Han visade ju att det inte var helljusen som var tända när han blinkade åt dig och blir förbannad när du inte släcker dina.
#4. Ärke-drummeln
Den värsta av de alla. Denna person ser inte symbolen för dimljus på dimljusknappen. Denna person tror att det står "M" på knappen, slår på dimljusen och kör som ett oljat fjälster utan att tänka sig för i trafiken. han hälsar tillbaka till Styling-drummeln om han inte har fullt upp med att avsluta en livsfarlig omkörning eller undvika dikeskanten med något hjulpar.
Ärke-drummeln slår även han på heljuset vid bländning. Han vet inte att det är en olaglig kombination och fattar inte varför du bländar honom bara för att hans bil är i sportläge...