3637
Sök

Stöld

Teddan
2 495 Inlägg
23 november 2007
loudness skrev:
stod iaf reggad hos bilhandlare och för att ha sin bil här så ska den väl va reggad på sig..

skall bilen vara reggad på sig +?? Då är det nog många här som inte platsar in med isn a bilar då dom står på föräldrar, brorsor, sambos osv..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

4 554 Inlägg
23 november 2007
r-ted skrev:
loudness skrev:
stod iaf reggad hos bilhandlare och för att ha sin bil här så ska den väl va reggad på sig..

skall bilen vara reggad på sig +?? Då är det nog många här som inte platsar in med isn a bilar då dom står på föräldrar, brorsor, sambos osv..

Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!

Teddan
2 495 Inlägg
23 november 2007
loudness skrev:
r-ted skrev:
loudness skrev:

Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!

Eller framföras ! ! ! !
han kanske är brorsa med bilhandlaren hehehe.

skojar med dig , jag förstår vart du vill komma.
Men ibland kan saker se lite annorlunda ut än det verkar.

4 554 Inlägg
23 november 2007
jo absolut brukar inte haka upp mig på sånt här men ser framemot en förklaring

Teddan
2 495 Inlägg
23 november 2007
loudness skrev:

ja absolut en förklaring hadde varit kul .

vi kanske har fel båda 2... det kanske är han som äger bilfirman . wink

4 554 Inlägg
23 november 2007
r-ted skrev:
loudness skrev:

ja absolut en förklaring hadde varit kul .

vi kanske har fel båda 2... det kanske är han som äger bilfirman . wink

haha nja nån bra anledning finns säkert men kollar man igenom personalen på firman så finns han inte med XD

31 Inlägg
23 november 2007
Han kanske har råd med lite bilar om det här är han:)  http://www.martinlindstrom.com

Martin Lindstrom, founded his own advertising agency at the age of 12. Needless to say, Lindstrom has a highly unusual background. According to the Chartered Institute of Marketing, the rapid rise of his career has made him one of today's most respected branding gurus in the world. He sits on several boards globally, and his clients include Disney, Mars, Pepsi, American Express, Mercedes-Benz, Reuters, McDonald's, Kellogg's, Yellow Pages and Microsoft

I Love my Råååtax!

OEM <3
6 957 Inlägg
23 november 2007
Skulle vara lite komiskt om "free30", "sl500" eller va han nu hette va denna man tongue

Men har svårt att tro de iaf, skulle iaf inte säga nej till den röda där...smile

OEM <3

8 883 Inlägg
23 november 2007
Som vanligt så spårar tråden ur. Tråden handlar ju om bildstöld, är det så svårt att hålla sig till ämnet.

Ska alla behöva "bevisa" att dom är ägare till bilen så faller väll 90% av klienteliet på sidan bort.
Senast redigerat av Hamilton (23 november 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 november 2007
viklund skrev:
Han kanske har råd med lite bilar om det här är han:)  http://www.martinlindstrom.com

"Martin Lindstrom, born 1970".
Var inte "våran" Martin 51 år?

Tror inte det är han du tänkte på alltså.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 554 Inlägg
23 november 2007
Hamilton skrev:
Som vanligt så spårar tråden ur. Tråden handlar ju om bildstöld, är det så svårt att hålla sig till ämnet.

Ska alla behöva "bevisa" att dom är ägare till bilen så faller väll 90% av klienteliet på sidan bort.

jo absolut men man får ju ha något att grunda de på med... han har ju inte samma bilder på sin sida(bara bakgrunden som är den samma) räcker ju att båda fotat framför samma hus, och eftersom denne martin inte verkar ha alla sina bilar reggade på sig sin sambo osv så vet man ju inte vems bilder och bilar de handlar om

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2007
Men herregud låt karln va han köper och säljer bilar skulle jag tro. Sen äger han en reklamfirma så nog fan är det inte otroligt att han har pengar, om han verkar ha fötterna i himlen, så låt han ha det då. Dessa avundsjuka svenssons. Sen håller jag med er att han verkar lite omogen för att vara 51.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

DFFL
9 020 Inlägg
24 november 2007
Martin är en vän till familjen så jag kan gå i god för att det är hans bilar.
Kan även berätta att han inte har sina bilar mer än ett par månader.
De flesta tar han hem från tyskland, kör, och säljer sen med ett par örens förtjänst.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2007
FireTraXX skrev:
Martin är en vän till familjen så jag kan gå i god för att det är hans bilar.
Kan även berätta att han inte har sina bilar mer än ett par månader.
De flesta tar han hem från tyskland, kör, och säljer sen med ett par örens förtjänst.

jävligt många ören skulle jag tro smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

8 156 Inlägg
24 november 2007
Hamilton skrev:
Joo skrev:
Vad gör det dig om han tagit dina bilder på din gammla bil som du inte ens har kvar?

Jag har kvar bilden som mina förra ägare tog på min nuvarande bil, jag tror inte han bryr sig så mycket..

Bilderna är ju skyddade av upphovsrätten, så utan lov av ägaren så är det stöld!
Reglerna om det verkar det flesta inklusive admins skita fullständigt i.

Det är svårt att bevisa vem som äger rättigheterna till en bild. Är det väldigt uppenbart att någon annan äger rättigheterna till en bild, så ska bilden tas bort. Om nu inte man har tillstånd från "ägaren" av bilden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
24 november 2007
martinlind skrev:
John87 skrev:
viklund skrev:

"Martin Lindstrom, born 1970".
Var inte "våran" Martin 51 år?

Tror inte det är han du tänkte på alltså.

Jo, eran Martin är 51 år gammal. Född 14 augusti 56'. Inte 1970, det är inte jag.

Tack. Hade ingen tanke på att klanka ner på dig, utan ville bara reda ut det där ryktet om att det var samma Martin smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Biltokig
310 Inlägg
24 november 2007
men åter till ämnet

martin hur vet du inte att denna "nitro" äger denna bilen han "stulit" bilderna på och isåfall är det så farligt??

Harè bra

1337
1 343 Inlägg
24 november 2007
Martinlind är en fjant...
Bilarna är ju uppenbarligen inte hans. Förmodligen han som är bedragaren.
Bilarna tillhör en firma som heter Autoropa..
Bilarna är därför firmabilar och inte hans..

Och det är ingen Martin Lind som äger Autoropa så det är väl någon finnig fjortis som har tagit bilder på bilarna dom säljer och tror att det är hans...

Sorry.........

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
24 november 2007
martinlind skrev:
ola_volvo skrev:
men åter till ämnet

martin hur vet du inte att denna "nitro" äger denna bilen han "stulit" bilderna på och isåfall är det så farligt??

Bilderna är tagna av mig hemma hos mig.
Farligt är det inte, men jag gillar inte det ändå.

Bara lägg ner.
Bilarna tillhör inte ens dig...

I'm not a fighter, I'm a lover!

8 156 Inlägg
24 november 2007
martinlind skrev:
Jo, men om du ser ett stort orange hus i bakgrunden så ser du. Mercedes Benz S430 Brabus är min bil.

Kan du vara snäll och ladda upp nya bilder (eller skicka dom till några av oss moderatorer) på din Mercedes Benz S430 Brabus (gärna med någon dagstidning eller något annat i anslutning till bilden, så att vi kan kolla datum?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök