3344
Sök

Volvo: Bra eller dåligt?

741 Inlägg
23 november 2007
Volvo och MB RULES skrev:
För det första är inte det kvalitet som är felet, mer precist är det produktionsfel. Kvalitet är något som saab är nere i dyngan och trampar i medan Volvo konkurerar med Audi, BMW och Mercedes. Du vet väl att en saab är i princip en Opel?

Källa på det? eller är det bara din personliga åsikt?

Forummoderator
26 332 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
Volvo är dåligt, det finns tusen anledningar till det. Hade jag haft tid så hade jag skrivit alla.

Men senast idag stod det i tidningen att de måste återkalla 36 000 nya bilar.

En vecka tidigare stod det att de måste återkalla 18 000 bilar.

54 000 bilar hade aldrig hänt med t.ex Mercedes, Ferrari eller ens Saab.

*HOST*...Mercedes A-klass som dels återkallades därför att den TIPPADE OMKULL
vid en enkel kurvtagning..?
Bara ett exempel..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

741 Inlägg
23 november 2007
Joo skrev:
För det första är inte det kvalitet som är felet, mer precist är det produktionsfel. Kvalitet är något som saab är nere i dyngan och trampar i medan Volvo konkurerar med Audi, BMW och Mercedes. Du vet väl att en saab är i princip en Opel?

Teknikens värld.

Patetiskt svar.. Kan du inte referera till dina inlägg om att saab är i botten när det gäller kvalité så kan du ju bara hålla käft, du sitter ju bara och snackar om dina personliga åsikter..

Saab 95 och Saab 93 kom 2a och 3a i Säkraste bilen, kvalité på säkerheten hos Saab är då inte i botten, eller?

http://www.dagensps.se/article.aspx?art … ;categID=1

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 november 2007
Alla tycker inte likadant och jag har inget emot att folk väljer att köpa andra bilar än t.ex Volvo, men varför hackar så många på just Volvo?

Mercedes 1,3 miljoner bilar som fick återkallas p.g.a. generator- och batteriproblem är det ingen som tänker på, medans Volvos ~50 tusen bilar som fick återkallas det är ju katastrof!

Alla bilmärken har sina nackdelar. Mercedes har fått rost på ett år gamla bilar, Opel som kraschar fördelningslådor, SAAB som knäcker växellådor, Volvo som äter styrleder.
Även Ferrari har dragits med en del problem.

Nån mer än jag som fått nog av alla klaga-på-volvo-trådar här?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
Gozze skrev:
dom gammla volvosarna är det juh inget felpå det är bara alla nya som är kakka tongue

aa, de amerikanska.

p1800 tillverkade i England var inga under av kvalité heller smile

De tillverkade ner i det där peddolandet verkar inte vara något att ha heller iofs.  tongue

Jag vill inte veta hur Saabar tillverkade i Tyskland kommer vara med tanke på att dess tvilling Åpel inte är någon höjdare....

ALLA biltillverkare snålar sig själva till döds för att gå med vinst.

Var det inte MB som rostade sönder på någe år tex?

Same shit oavsett märke!

Edit;
John87 skrev:
.... SAAB som knäcker växellådor...

Det var la på 80-talet. Hänt lite på den biten sedan dess. smile
Vevhusvent tex...  he he
Senast redigerat av MrTurbo (23 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Joo skrev:

Teknikens värld.

Men visst fan håller Saab bättre än Volvo ändå.
Att de säljer lika många som Opel är skitsamma, eller om du menar att Saab och Opel byggs av samma saker så är du ju rent ute och turnerar. Nu för tiden består Saab av pissiga amerikanska delar, exakt sama som Volvo. Men nu är det Volvo denna tråden handlar om, nästa gång kanske det är Saab.
Det är kvalitén vi snackar om.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:
Joo skrev:

Teknikens värld.

Att de säljer lika många som Opel är skitsamma, eller om du menar att Saab och Opel byggs av samma saker så är du ju rent ute och turnerar. Nu för tiden består Saab av pissiga amerikanska delar, exakt sama som Volvo. Men nu är det Volvo denna tråden handlar om, nästa gång kanske det är Saab.

lol lol lol

Du skall du inte kasta sten i glashuset e du hygglig.

Kan GARANTERA dig att knappt en mutter på de nya saabarna kommer från USA men att MYCKET är samma som på Oplarna...  (jobbar i monteringen på Saab i Thn )
Senast redigerat av MrTurbo (23 november 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 november 2007
nu blir jag förbannad på trådskaparen...  om du inte gillar volvo så köp ingen o var gla!
men att som 51-åring sitta och skriva skit som en barnunge om hur dåliga volvobilarna är..
aa de e nog de värsta jag sett!  sen att du säger saker som: volvo återkallade 50 000 bilar och de skulle aldrig hända med tex: mercedes...

sen bevisas det att du har helt fel och mercedes till o med har återkallat mång många fler bilar
detta visar ju bara att du är inne i en sen 40-års kris eller så har du inget att göra för frugan din har lämnat dig och ungarna dina har flyttat hemifrån...

orka!  man väljer bil efter eget tycke och smak! kan du inte acceptera detta borde du kanske söka in på dagis...?
Senast redigerat av richardoo290 (23 november 2007)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 november 2007
För det första så innebär dyra originalbilar absolut inte respekt eller kunskap, snarare tvärtom.
Å skapa en tråd bara för att tracka på ett bilmärke är rejält onödigt å skapar endast bråk, att du dessutom är 51år gör ju bara saken ännu värre...

Själv är jag väl i kategorin "volvohatare" men nån måttta får de ändå vara...

martinlind skrev:
street skrev:
martinlind skrev:
Volvo är dåligt, det finns tusen anledningar till det. Hade jag haft tid så hade jag skrivit alla.

inte för att var sån men hur är det med mercedes rostskydd? bilar som är genomrostade på mindre än ett år. trode först inte det var sant nä jag såg en rost-ros på en 1 år gammal amg -merca. men det är fina bilar både att köra och titta på.

och ferarri ska vi inte ens börja snacka om kvalitetsproblem!!! jag har mekat med skiten.
nä köp en porsche och var glad, för där har vi kvalitet!

ok. tycks vara så att alla volvoägare trackar ner på mina bilar som är utav miljonvärdet och säger att det är dålig kvalitet på de. DÅLIG KVALITE? förihelvete, två av de mest kända och mest åtråvärda bilmärkena i världen. Mercedes erbjuder dessutom n 12-årig rostskyddsgaranti för alla er som säger annat.

Sky´s the limit...

3 722 Inlägg
23 november 2007
varför har inte denna tråden låsts???!!! Sånt här irriterar mig hur jävla mycket som helst. Såfort någon nämner något negativt om BMW eller något annat bilmärke i någon tråd då blir det världens smuttskastning.

399 Inlägg
23 november 2007
VOLVO är nästan det enda jag kan tänka mig att äga. bor man i landet sverige så finns det (--------MÄNGDER-----------) med reservdelar,kunnigt folk och support att få om du kör volvo.

VOLVO är Bäst!!!!!!

VOLVO for life

Whitetrash
589 Inlägg
23 november 2007
martinlind skrev:

"Saab återkallar 300 000 bilar"
"Mercedes drar tillbaka 1,3 miljoner bilar"

Ferrari måste en ansträngning till för att hitta återkallningar på men det beror väl på utbudet.

Och med enkel matematik så kan vi dra slutsatsen att volvo inte har återkallat alls lika många bilar sammanlagt som Saab gjorde vid samma tillfälle 2005.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
23 november 2007
Ordet "återkalla" innebär ju inte att alla bilar skall tillbaka till fabriken utan kan ju innebära en enkel och snabb justering i samband med service. Men media gör ju gärna stora saker av det....  :p

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 november 2007
richardoo290 skrev:
nu blir jag förbannad på trådskaparen...  om du inte gillar volvo så köp ingen o var gla!
men att som 51-åring sitta och skriva skit som en barnunge om hur dåliga volvobilarna är..
aa de e nog de värsta jag sett!  sen att du säger saker som: volvo återkallade 50 000 bilar och de skulle aldrig hända med tex: mercedes...

sen bevisas det att du har helt fel och mercedes till o med har återkallat mång många fler bilar
detta visar ju bara att du är inne i en sen 40-års kris eller så har du inget att göra för frugan din har lämnat dig och ungarna dina har flyttat hemifrån...

orka!  man väljer bil efter eget tycke och smak! kan du inte acceptera detta borde du kanske söka in på dagis...?

har har nog inte haft någon fru för ingen orkar med en som han. jag tror att den där 51 åringen bor kvar hemma hos mamsen sin och lever på hennes pension

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 506 Inlägg
23 november 2007
Haha är du 51år gammal martinlind? Trodde du var typ 13år och lade upp bilar du hittat från andra sidor, Du tar nog priset på den messt omogna 51åringen smile

Och som Rushman säger så finns det väll fan ingen ära i att visa upp sina pengar i någon milion bil, Något att vara stolt över är något man själv har byggt, eller renoverat, Något som man själv har gjort. Inte att ha ett herrejössönes bankkonto eller en massa lån? Vet inte vad du har, Men du har ju egen firma innom reklambranchen och skriver bilarna på firman så lite pengar kanske du har.

Sattsa på att renovera en gammal Ferrari som är sliten och slut, Och visa sedan upp resultatet ist. Då har du något som impar, Eller vilken gammal Fiat som helst, Nått som du själv har gjort.

Tycker att denna tråden har urartat och är onödnig, daggs att låsas?

Kan du andas kan du dö.

593 Inlägg
23 november 2007
ojojoj säger jag bara.. Så himla omoget att sitta o skriva skit rad ut och rad in om ett bilmärke, det är brist på nåt att göra.

Och du martinlind.., vet du förrest hur många mercedes som står på plåtverstäderna runtom i sverige med års, -98 o uppåt med totalt söpnderrostade dörrar, trösklar mm?? och för att inte tala om alla elproblem med batterier, generatorer och trasiga givare??

ska ja kanske göra en tråd om alla ruttna mercor är nåt att ha eller inte,, Nej de ska ja inte för ja är inte så omogen att ja vill smutskasta andras saker, alla har egna val och önskemål..

Du snackar av totalt okunnande,, för om du nu läste att volvo återkallar så många bilar o de e så bedragiskt, vet du då varför de återkallar dem?? PRECIS!!, det är spridartätningarna på diselmotorerna som KAN börja läcka o därmed återkallas dem för ev. ingen skada och lukt ska uppkomma,, alltså inget allvarligt och farligt med de vill att de ska var 100% bra.

EDIT: sluta smutskasta volvo, och ÄVEN andra bilmärken, ge istället beröm för folks bilar och prestationer så blir det mkt trevligare stämning på garaget.org

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 november 2007
epapower skrev:
martinlind skrev:

Teknikens värld.

Snacka inte goja nu martinlind, du irriterar både mig och folk måttligt med din propaganda,, Den enda som är ute och turnerar här är du.. Ex. Saab och Opel byggs visst av samma saker, det enda som skijer ex. Saab 93SS med en Opel vectra C är bara det du ser uppifrån (karossformerna), resten är istort sett identiskt..

Man kan t.o.m beställa delar man ska ha på en nyare Saab och de passar direkt på nyare Opel för det står både Saab och Opel-nummer på delen.. De byggas med exakt samma motorer och samma bottenplatta, bromsar, styrning m.m, så uttala dig inte mer när du inte har fakta..

Och ja kan bekräfta detta för jag står nämligen under dessa bilar varje dag och skruvar så jag vet va jag pratar om...

haha! han är nog ägd så de räcker och blir över nu så många som hoppat på han.
tråden har fyllt sitt syfte.. lås den

Körv
3 535 Inlägg
23 november 2007
Seriöst! Någon jävla måtta får det vara.

@Ironhead, det blir nog inte bättre av att du smutskastar honom..

Däremot så håller jag ju inte med honom wink

Truckdriving Man

Muttley
23 november 2007
Skiter totalt i vad alla säger, hatade volvo innan. men efter att ha haft 2 japaner och en fransk bil så blev jag så otroligt jävla trött på reperationskostnader och köpte mig en volvo v40. och har faktiskt inte lagt ut en enda krona sedan dess.

Sen trådskaparen vill bara ha nått att gnälla på.
han vill väl synas med sina kukförlängare(enligt mig patetiskt,), han kanske är 51 år och singel och får inte napp.

PS. om nu trådskapare hade varit seriös bilfantast hade han inte varit så negativ och försökt tro att andra märken är bäst ex som de han sj kör=)

glömde även att tilläga en sak till.  Du kanske har bilar för några miljoner och dessutom känns de lite som om du skryter bara för du har så fantastiska bilar.

skall vi vara som du så är ju ferrari en sämre bil än vad en volvo är i bruksanvänding smile
volvo kan man köra året runt med kan man de med ferrari? = Nej

en service på en ferrari är väl svindyr? kan man väl köpa en vettig äldre volvo för.
Sen åker man väl ändå mycket bekvämare i en nyare volvo ? Ferrari är väl trots allt en banbil ?

smile Skiter väl i vad folk har för bilar så länge de kan ha sin respekt till andra som gillar sina.
Senast redigerat av tkd_rille (23 november 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 november 2007
en sann bilfantast gillar alla märken.. en del mer än andra men man hatar inga märken som trådskaparn verkar göra.

Sök