3287
Sök

Sidoblinkers i backspeglar.

33 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Hejsan!
har en fråga ang sidoblinkers.. jag har ersätt sidoblinkersen på skärmarna mot blinkers på backspeglarna.. har någon annan gjort så? och ifall de godkänner detta på bilprovningen?

50 Inlägg
28 november 2007
De berors på om dem sidospeglarna du har monterat med blinkers är godkännda som ensamma sidoblinkers.

Borde fråga återförsäljaren om detta.

Saab rostar, BMW rasar, Volvo är det enda som håller när man gasar!

Allt i allo
358 Inlägg
28 november 2007
jag tycker du gör såhär, att om du har kvar hålen i skärmarna så besiktar du med dom och när du ändå är där så fråga dom om du kan koppla in speglarna som blinkers istället för dom, då får du ett bra svar.

De é nice !

Eliminator
1 441 Inlägg
28 november 2007
Nej!

Utgår från att bilen är av nyare modell och helfordonsgodkänd.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

16 197 Inlägg
28 november 2007
min jetta va de inga problem me iaf.. dom sa inte ett ord om de när ka besikta den.. fast den e ju rätt gammal me så..hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 123 Inlägg
28 november 2007
evilaudio skrev:
min jetta va de inga problem me iaf.. dom sa inte ett ord om de när ka besikta den.. fast den e ju rätt gammal me så..hehe

Jo och sen var det väl kanske din polare som besiktade den också ?
Eller kom den igenom iaf med all stereo utrustning ?
Känns ju som bilen borde överstigit maxlasten eftersom du hade ju ett antal steg, helbur, basar, högtlare, skärmar, dvd och inte minst en massa batterier.
Men är din bil nyare än 97(?) då helbils godkännandet kom kan du ju glömma att det går om du får en surkuk till besiktningsman.
Men jag skulle göra det iaf eftersom besiktningsmännen knappast bryr sig, många som gör väldigt många saker och kommer igenom iaf så.

16 197 Inlägg
28 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
evilaudio skrev:

Känns ju som bilen borde överstigit maxlasten eftersom du hade ju ett antal steg, helbur, basar, högtlare, skärmar, dvd och inte minst en massa batterier.
Men är din bil nyare än 97(?) då helbils godkännandet kom kan du ju glömma att det går om du får en surkuk till besiktningsman.
Men jag skulle göra det iaf eftersom besiktningsmännen knappast bryr sig, många som gör väldigt många saker och kommer igenom iaf så.

30 kg för mycke vägde bilen me ALL multimedia..wink

men nya bilen lär man väl få besikta utan stereon..*S*

2 123 Inlägg
28 november 2007
evilaudio skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
evilaudio skrev:

30 kg för mycke vägde bilen me ALL multimedia..wink

men nya bilen lär man väl få besikta utan stereon..*S*

Haha, det var inte så farligt trots allt, men kul när du skulle ner till elmia med lite övernattningsgrejor och sprit, då vart vi genast en bit över maxlasten och för att inte tala om du har passagerare i bilen : )
Fast du hade ju inget baksäte iofs big_smile
Haha, jag säger ju bara lycka till, du får hyra in nån stackare som får sitta och skruva ur alla element och lyfta ur stegen och batterier så bör du ju klara dig, jag ger dig ett lycka till iaf big_smile

16 197 Inlägg
28 november 2007
den ska som sagt besiktas innan allt skruvas in i bilen.. tongue

2 123 Inlägg
28 november 2007
evilaudio skrev:
den ska som sagt besiktas innan allt skruvas in i bilen.. tongue

Tur det, annars hade det blivit lite jobbigt för dig big_smile

8 156 Inlägg
28 november 2007

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

33 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
vad menas med helfordonsgodkänd?

Sök