4633
Sök

audi 80 med förgasare motor på en -93 stämmer det ????????

38 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
hej där sitter en förgasare motor i min bil men tror inte det är rätt motor.
undrar i fall det finns 90 och uppåt med förgasare motor eller det är fel motor som sitter i.  och vad det är för motor som sitter i nu i så fall bilen är import så det hjälper inte att slå på reg nr får upp 2,0  90hk inget mer om motorn

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

128 Inlägg
28 november 2007
Det är nog så att du har centralinsprutning i din bil, ser ut som en förgasare då.. för jag antar att motorn du har i bilen är en ABT

38 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
sitter det data box i bilen då ? är det lätt att byta till en direkt insprutad motor

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

761 Inlägg
29 november 2007
Nfs skrev:
hej där sitter en förgasare motor i min bil men tror inte det är rätt motor.
undrar i fall det finns 90 och uppåt med förgasare motor eller det är fel motor som sitter i.  och vad det är för motor som sitter i nu i så fall bilen är import så det hjälper inte att slå på reg nr får upp 2,0  90hk inget mer om motorn

Du har mono jetronic i den, och det ser ut prescis som en förgasare. Skillnaden är att du har en insprutningsventil som sprutar på gasspjället istället..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök