JapMax skrev:
Lindberg88 skrev:
JapMax skrev:
Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.
Vad ska dom skriva i det brevet?
"Hej, du eller någon annan har kört ifrån oss i din bil men vi kan inte bevisa vem det var som gjorde nått, hej då" eller vadå?
Ok, jag får be om ursäkt.. jag skrev utan att igentligen veta. Men jag trodde verkligen inte de släppte de så lätt, tror de fortf inte men ni två har uppenbarligen sluppit.
Smitning från polis är inget lätt brott, blir man tex jagad av snuten och sedan tagen blir du väl av med körkort och grava böter o hela faderullan. Lr har jag så fel?
Du blir av med körkortet för att du kör för fort...
Det finns inget sätt att dömma dig för annat om du kör ifrån polisen..
På samma sätt som att det inte är straffbart att rymma från ett fängelse är det inte olagligt att köra ifrån polisen..
Och jag att en massa småkillar som är förståsigpåare kommer skriva att jag snackar skit nu.
Så för att göra det intressant för alla kan ni leta upp lagtexten där det står att det är olagligt.
Ja jag vet att det finns en lag som heter smitning.
Men om du inte kör ifrån polisen utan dom tar dig då är det väl knappast smitning...
I'm not a fighter, I'm a lover!