3623
Sök

Norr Vs Söder

Dieselgypsy
538 Inlägg
5 december 2007
Skyline_dennis skrev:
Södra sverige är dåligt för att ni klagar på vägarna när ni inte kört på en ÄKTA norrländsk skogsväg!

Vaddå klaga??? Skogsvägarna är dom bästa vägarna vi har i Norrland! Många grusvägar är otroligt mycket bättre än asfalterade vägarna! Värsta vägarna jag vet:
Karesuando - Pajala (Kör finska sidan. Jag lovar dig att det är värd att undvika svenska sidan)
Korpilombolo - Övertorneå (Jag bottnar fjädringen på alla bilar jag kör, när jag måste ta den)
Pajala - Vittangi (dålig och riktigt kurvig väg)
Annan dålig vägsträcka:
Väg 867: från Väg 395 via Saitarova till Tärendö
Senast redigerat av TheDeadDorkster (5 december 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

52 Inlägg
6 december 2007
TheDeadDorkster skrev:
Skyline_dennis skrev:
Södra sverige är dåligt för att ni klagar på vägarna när ni inte kört på en ÄKTA norrländsk skogsväg!

Vaddå klaga??? Skogsvägarna är dom bästa vägarna vi har i Norrland! Många grusvägar är otroligt mycket bättre än asfalterade vägarna! Värsta vägarna jag vet:
Karesuando - Pajala (Kör finska sidan. Jag lovar dig att det är värd att undvika svenska sidan)
Korpilombolo - Övertorneå (Jag bottnar fjädringen på alla bilar jag kör, när jag måste ta den)
Annan dålig vägsträcka:

hehe, dom där känner jag till! Har jobbat på nästan varenda plats som du beskrev.
Främst Korpilombolo, Pajala och Tärendö. tongue

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
TheeDude skrev:
TheDeadDorkster skrev:
Skyline_dennis skrev:

Annan dålig vägsträcka:

hehe, dom där känner jag till! Har jobbat på nästan varenda plats som du beskrev.
Främst Korpilombolo, Pajala och Tärendö. tongue

Låter juh inget vidare det där????

nya 45an till trollhättan e fin haha wink

Mvh// Okim // Jocke

120 Inlägg
6 januari 2008
Hehe som skåning har jag bott i Norrland i 3 år. Fick nog av den glesbefolkade naturen...

Typ när man gick och skulle handla kläder stod där en stor skylt "NYHET, Vi säljer nu förra årets kollektion"... jaha, woho jippi...

Visst, norrland är jävligt chill, och människorna där likaså. Men man tröttnar på o bo på ett ställe där de finns mer ren än folk.

933 Inlägg
6 januari 2008
NORRLAND utan tvekan tongue .

14 Inlägg
6 januari 2008
Samma här.
Jobbat längre perioder över delar av sverige och bilat över 7000 mil om året(varav 5000 i norra Norrland) så slår Norrland alla gränser både när det gäller natur och personer jag mött.
Har bott i Svalöv(Skåne) i ett år men norrlänningar och skåningar kan inte jämnföras alls.
Under alla mil jag rattat måste jag dock säga norlänningarna:
Blända av!!!!!!
3 sekunder innan man möts  mörkret så borde man se varandra, eller?
Norrland is dha shiiht

804 Inlägg
6 januari 2008
Allt över hallandsåsen är norrland, vi är sveriges framsida, så är det bara. Face it! wink

med lem
1 147 Inlägg
6 januari 2008
ghost_boy83 skrev:
ni som tycker norrland är så kasst varför kommer nit så fort de blir vinter å loven börjar
då ser man söderlänningarna komma me skidboxar och skitiga bilar, sen kan ni inte köra heller ni är vana me tre filgt och snitta 150 men de funkar inte på smala skogsvägar kan jag upplysa om nä håller därnere vi behöver inga skrytsamma 08or som tror dom äger vägarna..

bara det att stockholm ligger ju inte i södra sverige...snarare mellersta sverige isåfall...
allt över växjö e fjällen.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 januari 2008
dallelito skrev:
bara det att stockholm ligger ju inte i södra sverige...snarare mellersta sverige isåfall...

Hur kan du säga att stockholm ligger i mitten? Du borde sagt sundsvall som faktiskt ligger i mitten!
Senast redigerat av Mäki (6 januari 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

684 Inlägg
6 januari 2008
Fattar inte hur man kan vilja bo i norrland tongue fan långt till exakt allting. Desutom känns det lite avsides. Och man saknar närheten till kontinenten som jag brukar säga, vilket man har nära till här i skåne. Nå så glest som det är där uppe räcker att åka till någon gång men absolut inte bosätta sig där.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

med lem
1 147 Inlägg
6 januari 2008
Mäki skrev:
dallelito skrev:

Hur kan du säga att stockholm ligger i mitten? Du borde sagt sundsvall som faktiskt ligger i mitten!

hur som helst har dom 50+ mil till södra sverige. tänkte inte att stockholm va mittpunkten heller, bara att det låg i mellersta delen av sverige. smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
6 januari 2008
sveriges maktcentrum ligger i värmland.....wink

57 Inlägg
6 januari 2008
Förstår inte vad ni menar att det är långt till allt när man bor i Norrland.
Här efter kusten så ligger många städer nära. Har ca: 10 mil till Umeå,
ca: 14 mil till Sundsvall. Faktis bara 55 mil till Stockholm.
Och här i Högakusten så är naturen hur fin som helst.

Och vädret, är inte så speciellt kallt här på vintern. Kolla t.ex Ryssland där dom får runt
30 minus. Polen hade bara för några dagar sedan runt 15 - 17 minus.

På sommaren har vi väldigt bra väder, mycket sol medans i Söder har det
mest varit nederbörd den sista tiden. Alla översvämningar osv.
Vet inte om det är något bättre med det.
Senast redigerat av ConfuseD (6 januari 2008)

7 100 Inlägg
6 januari 2008
norrland rules cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1337
1 343 Inlägg
6 januari 2008
Jag ska inte fortsätta tråden med att någon rules men jag ska ge er alla en tankeställare.
Om vi säger som så att Norrland eller Skåne skulle bli självständiga så tror jag det skulle bli en intressant situation.
Eftersom att olika människor ska sitta och säga vilket som är bäst är bortkastad enligt min mening så täbkte jag att man kan vända på det.
Det är ju trots allt människor som bor i norrland som tycker det är bra och människor i skåne tycker det är bra osv.

Hur många tror Norrland respektive Skåne skulle klara sig som eget "LAND"...
Som jag förstår det så bidrar inte Norrland med allt för mycket till sveriges stadskassa.
Sen måste jag få säga att alla som säger att skåningar är "halvdanskar" eller "inhyrda" "låtsassvenskar" osv, vi skåningar tar inte det som en förolämpning, tvärtom.
Man är ju hellre halvdansk än en 08:a...

Jag tror inte många skåningar skulle tveka om frågan om självständighet skulle komma upp till ytan...
Värt att tänka på!
Bit inte den hand som föder dig!

I'm not a fighter, I'm a lover!

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 januari 2008
för det första har vi norrland bra många kraftverks som föder söderlänningarna, vi har jordbruk och skogsbruk, hamnar, skulle vara väldigt intressant och bryta en gräns och slippa sthlm, jag tror det skulle bli bättre, då vi här uppe skulle få tillbaka alla våra pengar, men det är ju inte humant många sthlm skulle väl frysa ihjäl utan ström =/

Supraman
2 300 Inlägg
6 januari 2008
Trivs bra där jag bor, och det är ju det viktigaste.
Sen är det ju kul att se sig om och se hur det är i andra delar av landet.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 januari 2008
man kan inte glömma att vi har världens bästa längdskidåkare big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 januari 2008
Gillar Göteborg, varmt på sommaren, inte så kall vinter...o om man bara vill ut o köra lite så finns de gott om vägar man kan köra utan vägtullar eller köra 10 mil innan man ser en människa t.ex...(behöver man inte ens va i norrland för att få erfara).

Enda bra med norrland e att vattnet e godare, annars hatar ja o va i kiruna typ..

118 Inlägg
6 januari 2008
Norrland skulle klara sig hur bra som helst. Vi har energin, vi har skogen, vi har jordbruk... Och vi skulle ju kunna lägga våra skattepengar på våra egna vägar istället för att bygga biltullar i sthlm.

Xtravagant skrev:
Jag ska inte fortsätta tråden med att någon rules men jag ska ge er alla en tankeställare.
Om vi säger som så att Norrland eller Skåne skulle bli självständiga så tror jag det skulle bli en intressant situation.
Eftersom att olika människor ska sitta och säga vilket som är bäst är bortkastad enligt min mening så täbkte jag att man kan vända på det.
Det är ju trots allt människor som bor i norrland som tycker det är bra och människor i skåne tycker det är bra osv.

Hur många tror Norrland respektive Skåne skulle klara sig som eget "LAND"...
Som jag förstår det så bidrar inte Norrland med allt för mycket till sveriges stadskassa.
Sen måste jag få säga att alla som säger att skåningar är "halvdanskar" eller "inhyrda" "låtsassvenskar" osv, vi skåningar tar inte det som en förolämpning, tvärtom.
Man är ju hellre halvdansk än en 08:a...

Jag tror inte många skåningar skulle tveka om frågan om självständighet skulle komma upp till ytan...
Värt att tänka på!
Bit inte den hand som föder dig!

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."

Sök