Sitter och filura lite på vad besiktningen säger när man kommer in med en större turbo, 3" Avgassystem med Racekatt osv, plus grövre tryckrör och en 310 hk i en 9-3 Aero -02?
Vad tror ni, slinker man igen utan problem som de flesta andra?
Sitter och filura lite på vad besiktningen säger när man kommer in med en större turbo, 3" Avgassystem med Racekatt osv, plus grövre tryckrör och en 310 hk i en 9-3 Aero -02?
Vad tror ni, slinker man igen utan problem som de flesta andra?
lägg en flaska whiskey i förarstolen när du kliver ur, så kanske han hajar vinken *S*
Eller låt frugan/flickvännen ta den på besiktingen då brukar dem gå igenom direkt.
*obs* Förklara att dem inte ska nämna att du tillbringar flertal timmar i garaget med att trimma bilen detta året! (hände en kompis dem sa bara, jaså.. underkänd..) annars hade dem inte märkt det haha /skog
haha, vet många kompisar som har liknande grejjor i sina bilar och dem har klarat sig, men de har undrat o sagt " fan vad bra den gick då" Men inget mer med det, men värsta är om man får nån tjurgubbe. Kanske man ska byta tillbaka till orginalturbo vid besiktningen?
Eller låt frugan/flickvännen ta den på besiktingen då brukar dem gå igenom direkt.
*obs* Förklara att dem inte ska nämna att du tillbringar flertal timmar i garaget med att trimma bilen detta året! (hände en kompis dem sa bara, jaså.. underkänd..) annars hade dem inte märkt det haha /skog
Fick han återställa den till orginal då innan nästa besiktning? ett jävla jobb isf:rolleyes:
Eller låt frugan/flickvännen ta den på besiktingen då brukar dem gå igenom direkt.
*obs* Förklara att dem inte ska nämna att du tillbringar flertal timmar i garaget med att trimma bilen detta året! (hände en kompis dem sa bara, jaså.. underkänd..) annars hade dem inte märkt det haha /skog
Fick han återställa den till orginal då innan nästa besiktning? ett jävla jobb isf:rolleyes:
Tror faktiskt han körde till en annan stad och rullade igenom utan anmärkning. Men annars hade han fått sätta tebaks orginaldelarna. Men prova sänka laddet som någon sa så den går lite som orginal. Sedan säg att du bara putsat upp lite under huven. Om dem nu undrar
Det ska inte vara några problem alls..Ja drog igenom min med större turbo 3" rör från turbon större tryckrör samr race katalysator & dom sa inget om det..Så länge den ger rätt värden..
har då klarat mig igenom hittills=), fast mitt öppna luftfilter gillade han inte, "Sätt tillbaka orginal filter" tyckte han, jag skrattade till lite och sa att det var gjort på firma, jaha sa han, sen vart det inget mer med det,
i örebro funkar det ganska bra. i karlskoga gick min 200sx igenom 3 tums system 4.5 utblås ingen kommentera på det. eller jo ta det lungt när du kör ut så du inte skrapar i.
Var med en kille och besikta i uppsala förra året i hans a3 som är riktigt bra sänkt när vi skulle köra in i hallen tog den i som fan under, besiktningsgubben vart inte så glad för vi fick lov att ta en annan hall så vi kom in med bilen men den gick igenom Har visseligen inget med denna tråd och göra men endå ^^
som många säger. är det inte en monsterturbo så rullar du genom utan problem.klarar man köra igenom 400 hästars s13 utan problem så ska du nog klara dig med din saab
Jag har en golf gti som jag har satt på en större IC på i fronten. Den sitter ju som sagt inte där original och är betydligt större Den lämnar ju inte direkt mer effekt med denna IC men bilen är ju helbilsgodkänd. Vågar man åka in framåt somaren och besikta tror ni??? Kan tilläggas att den är steg 3 trimmad med Och jag har tänkt ställa ner laddtrycket till typ 0,3 eller så.. Laddar 1,3 nu
Det heter jeeperdy... Ibland går det igenom ibland inte... Mitt tips, montera orginal grejer eller sänt laddtryck så mycket det går... Det är om Ni vill veta att det bör gå igenom... mvh Jimmy