Brukar sikta på max 3500 rpm, fast ibland så växer ju hornen ut så det blir 6000 både sommar som vinter
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
vinterbilar vanligtvis vid efter några sekunder på varvstoppet om nå sånt finns . men på bmw:n så runt 5500-6000v/min om man drar på, annars runt 3-3500v/min. (har varvstopp på 6200v/min)
Automatlåda. Växlar vid 3000 med ekonomiläget i, och strax efter rödmarkering med sportläget. Sen skiljer det lite beroende på hur mycket man trampar men där är det oftast iaf.
Med vinterläget startar den på tvåan och växlar tidigare, så då blir det lite annorlunda. Tur man inte behöver använda den så mkt
Förresten har jag för mig att det finns en jättegammal tråd om detta
Automatlåda. Växlar vid 3000 med ekonomiläget i, och strax efter rödmarkering med sportläget. Sen skiljer det lite beroende på hur mycket man trampar men där är det oftast iaf.
Med vinterläget startar den på tvåan och växlar tidigare, så då blir det lite annorlunda. Tur man inte behöver använda den så mkt
jo vet men kul å se nya pers agera :p
så länge man håller sig inom icke rödmarkering så borde det va lugnt för maskin
jo vet men kul å se nya pers agera :p
så länge man håller sig inom icke rödmarkering så borde det va lugnt för maskin
Grejen är ju att jag inte kan komma upp till varvstoppet, den växlar precis innan eftersom det är en automatlåda. Behöver bara trampa och justera lite när det spinner
Grejen är ju att jag inte kan komma upp till varvstoppet, den växlar precis innan eftersom det är en automatlåda. Behöver bara trampa och justera lite när det spinner
Lägg i ettan och varva ur
Kör med automat, så mitt svar blir: när växellådan växlar vilket beror på hur mycket jag gasar samt vilket läge den är i.