2848
Sök

Köp råd billig bil Golf Eller.....

133 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Tja alla!   tänkte kanske köpa mig en lite nyare bil    har en golf 2 1988       trivs med golf så jag funderar på att köpa en nyare      har en 25000-27000  ca att röra mig med   
bilen ska vara billiga att äga och bränsle snål       i fall det är golf funderar jag på vad är bra och dåliga med olika golf   modeller   eller är alla modeller bra ?? 
kom gärna med  förlag på andra bilar   också smile

Smurfen
103 Inlägg
6 december 2007
Min åsikt som åkt mycket golf är att den mest roliga modllen för pengarna är just MKII
MKIII är 16v GTi eller vr6 som är roliga. Men de är dyra att åka med. En vanlig cl tycker jag inte är det roligaste man kan tänka sig. Då väljer jag MKII istället.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 december 2007
Kan väl säga att Golf, alla generationer utom mk1 har inga allvarliga eller dyra fel som är vanliga. Alla modeller ligger bra till hos besiktningen och ur rostsynpunkt.
Reservdelar är inte speciellt dyra, kanske mk4/mk5 då men för 25000 får du väl nöja dig med en mk3.
Rost i dörrar, trösklar, skärmkanter på mk3 vanligt.
Lite soppa, allt är relativt, men jag skulle gå på 1.6 eller 1.8 motorn på mk3an iaf, 1.4an e
alltför slö.
Mk3 har mjukar fjädring, mjukast fjädring av alla golf modeller, var ju såpass långt att de talades om att VW skulle lägga ner Golf efter den, så uppenbarligen finns det blandade åsikter om komforten, provkör smile

Annars har du ju en rätt bra kontantinsats för en mk4/mk5, skulle nog hellre välja det (stod i samma val som du själv för lite mer än ett år sen).
Senast redigerat av Mortalis (6 december 2007)

133 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
VWSmurfen skrev:
Min åsikt som åkt mycket golf är att den mest roliga modllen för pengarna är just MKII
MKIII är 16v GTi eller vr6 som är roliga. Men de är dyra att åka med. En vanlig cl tycker jag inte är det roligaste man kan tänka sig. Då väljer jag MKII istället.

Jo jag håller med dig tycker om min golf    jätte rolig att köra     men kommer nog endå skaffa en nyare bil  och lite säkrare.

Men i fall man ska skaffa sig ett annat bil märke då vad kan vara bra att gemföra med tex golf ??
Senast redigerat av theswed (6 december 2007)

Sök