vilken av de är billigaste att äga? bägga e samma mil o lika stor i motorn års modell är 94.? vilken av de är billigaste att äga?och vilen är roligaste att köra?
är ingen expert på detta men tror att det kan kvitta vilken av dom du väljer. är väl ganska likvärdiga?, kanske skiljer lite i skatt och så. men vore det jag skulle jag lagt pengarna på en galant.
Som jag läste på Hondaklubben att hela hjulupphängningen är samma, elsystemen är delvis lika. Fördelen med en sådan här Rover är att man kan knata in på Honda och köpa de flesta reserdelarn om man bara vet vad man ska ha. Strular motorn så kastar man ur den och i med en från Honda och bara de äldre bilarna som kan ha Honda motorer. Honda Civic och Rovers 200/400 serie hade samma plattform, Honda Accord och Rovers 600-serie, liksom Honda Legend och Rover 800...
Historia: 1984 introducerades Rover 200 som det första samarbetet mellan Rover och Honda. Bilen var i grunden en Honda Ballade, känd i Asien och Amerika som Honda Quintet. Som Rover 200 fick den en del modifikationer, och såldes antingen med en Hondamotor på 1342 cc eller en Rovermotor på 1598 cc. Modellen ersattes av en ny Rover 200/400-serie i och med modellåret 1990. Denna konstruerades ihop med Honda, och Hondabilen kallades Honda Concerto. Motorerna på 1,4 liter och 2 liter var Rovers egna, medan 1,6 liters motorn var Hondas. Sommaren 1995 ersattes även denna serie. Dels med en mindre modell 200-serien och dels med en modell i samma storleksklass som de gamla 200/400 serierna Rover 400 . Denna 400-modell delade bottenplatta, mycket av inredningen och mycket av utseendet med Honda Civic.
En kompis som hade en Galant V6 och den bara kommer massar problem. Först är v-låda som svårt att får in växel och sen lite problem med elsystem och lite senare den drickar bensin som satan osv... till sist byte han den mot en Accord 2,3SRI och klar han är nöjd med Accord
Där för Accord... inte för att jag kör Honda men men det ät upp till dig Lycka till med bilköpet