Jag har köpt en MIO C220. På Elgiganten. 1995:-. Fungerar väldigt bra. Finns även kamera varning. Det ända man får göra är att regestera sig som användare på mios hemsida för att få kameravarningen att fungera. Man laddar in lite filer i den. Den har Poi. Bra mottagning.
Det finns inte trafikvarning i den. Det finns ju Tomtom-modellen. Men den måste väl koppla upp sig till GPRS för att ta emot trafikmedelanden och det blir ju inte allt för billigt i längden.
Den där trafikvarningssaken måste man köpa en jäkla anten för 1000kr för att den ska funka som jag förståt det. men det är jag inte ute efter så. Kommer bli en tomtom ONE eller en Garmin 200.
TMC kostar inte en spänn att använda! Man behöver inte koppla upp sig med GPRS, utan varningarna sänds via FM-nätet. GPS:er som är TMC-klara behöver man inte köpa nån antenn till, däremot till såna som bara är TMC-förberedda.
tom tom är de enda märket jag skulle satsa på mina kusiner hadde olika tom toms vet ej pris på nån av dom men enda visa då typ de mesta alla fart kameror å stopp skyltar m.m å den laddade rätt så snabbt