3634
Sök

Gps Köp

442 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Hej!

Nu är det ju jul då med alla shysta priser som man hittar lite där o där och ska köpa en GPS till bilen. Eftersom jag inte är allt för inne på Navigatorerna så skulle de böhövas tips och hjälp med bra och billiga såna, får kosta max 1500:-kr. smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 december 2007
För 1500kr blir det nog till att köpa begagnat tongue

Iaf om du ska ha något från dom större märkena som man kan lita på.

Ska leta lite på prisjakt så får du en länk till GPS:er för max 1500kr sen smile

(detta ska bli kul big_smile )

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

442 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
För 1500kr blir det nog till att köpa begagnat tongue

Iaf om du ska ha något från dom större märkena som man kan lita på.

Ska leta lite på prisjakt så får du en länk till GPS:er för max 1500kr sen smile

(detta ska bli kul big_smile )

aa jag vet, är väl typ 5 tusen lappen för attt få en med mer kraft i. menmen

Hittade ngr men dom hade fått negativ inställning för att den inte hitta mindra platser och sånt och att man inte kunde lägga in nya kordinater.

Jaa tack gärna big_smile

6 170 Inlägg
7 december 2007
Fanns faktiskt fler än jag trodde tongue

Här e länken iaf, bör komma direkt till sökresultaten:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s … is_inkmoms

Har själv en Navman iCN 320 som jag köpte begagnad för 1200kr och den tycker jag duger fint till mig, det enda jag stör mig på är att den är lite jobbig att skriva in långa adresser med men det gör man ju en gång och sen kommer den ihåg det så det gör ju egentligen inte så mycket smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

442 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Har själv en Navman iCN 320 som jag köpte begagnad för 1200kr och den tycker jag duger fint till mig, det enda jag stör mig på är att den är lite jobbig att skriva in långa adresser med men det gör man ju en gång och sen kommer den ihåg det så det gör ju egentligen inte så mycket smile

jaså har du, var navman jag kollat på också. men kan du lägga in nya positioner med den då? big_smile

6 170 Inlägg
7 december 2007
hummer89 skrev:
TBOC_Razor skrev:

jaså har du, var navman jag kollat på också. men kan du lägga in nya positioner med den då? big_smile

Med "egna positioner" menar du då egna POI:s ??

Alltså typ att man kan lägga till mackar i listan över bensinstationer och affärer osv eller hur menar du ??

Isf så nej det tror jag inte, har dock inte gjort något riktigt försök att göra det tongue

505 Inlägg
7 december 2007
Jag har testat Navigon TS7000T, var inte nöjd då den var seg på att få igång satelit mottagning och lite efter, bra display men även halvtaskig på att följa några som helst regler. Var missnöjd, bytte till en Garmin NUVI 660 FM, inte helt nöjd här heller, denna var sämre på att hitta ställen, lite sämre display på denna, dessa kostade 2-3 tusen kronor och jag tänkte, kanske man ska gå på en lite värre modell så jag blir nöjd någon gång. Jag bytte då in denna och lade till lite extra pengar så fick jag en Mio C520. Helnöjd, display perfekt, får snabbt kontakt med satelit, hittar alla småvägar, håller koll på hastighetskamerorna, håller rätt koll på hastigheten man just kör på, en bra hastighets mätare, massor och då menar jag massor med POI:s I Sverige(många andra är kass i just sverige), nästan hela europa kartan är med. men då kostade den lite mer, 4400 betalade jag för denna. Så jag personligen tror inte de billigare märkena/modellerna är fullt lika bra som de lite dyrare, jag anser att mjukvaran i mio är klockren. I detta fall får man det man betalar för. Men sen beror det ju på smak och vad som duger för just dig.

I ditt fall, försök hitta en begagnad på t.ex Tradera.com där någon kan auktionera ut en till rätt skapligt pris.

MVH Matte
Senast redigerat av Spawner (7 december 2007)

Calibra Turbo 4x4

442 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
hummer89 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Med "egna positioner" menar du då egna POI:s ??

Alltså typ att man kan lägga till mackar i listan över bensinstationer och affärer osv eller hur menar du ??

Isf så nej det tror jag inte, har dock inte gjort något riktigt försök att göra det tongue

aa de va POI jag menade ^^ men har sett att tomtom ONE ska va väldigt bra. Är det någon som vet om man kan lägga till Egna POI i den?

6 170 Inlägg
8 december 2007
hummer89 skrev:
aa de va POI jag menade ^^ men har sett att tomtom ONE ska va väldigt bra. Är det någon som vet om man kan lägga till Egna POI i den?

Kollat vad som står på prisjakt om den ??  wink

442 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
hummer89 skrev:

Kollat vad som står på prisjakt om den ??  wink

aa har kollat runt på diverse sidor o recensioner men står inget om det hmm drf jag undrar

6 170 Inlägg
9 december 2007
hummer89 skrev:
aa har kollat runt på diverse sidor o recensioner men står inget om det hmm drf jag undrar

Hum, ok, brukar stå sånt i recensionerna ju hmm

Aja, du får väl helt enkelt gå till nån affär eller nått och se om du hittar nån TomTom One och pilla lite på den smile

Elgiganten, on-off, siba osv brukar ju ha massa sånt på display.

529 Inlägg
9 december 2007
Säger bara  Garmin Nuvi  grymt bra aldrig strulat  kör en hel del budbil..

Volvo fore life :)

442 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
ska åka på expert idag, såg att dom hade 1 där smile

JohanMR850 : vad har du för modell ??

I <3 my Honda
483 Inlägg
9 december 2007
Jag köpte Garmin Nuvi 200. Skit bra, lätt använd och billig...

442 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Racing84 skrev:

Jasså, har tittat på den med men sen började jag spanna in tomtom ONE v2-v3 som har fått ass bra betyg. Men är signalstyrkan bra på den? vilka fel har du märkt och så? smile

2 600 Inlägg
9 december 2007
sj ha jag en lg 500 heter den smile den fungera jätte bra smal och bra ljud och bra fuktioner lätt använd och så smile köpte den på expert för 2200kr  finns en bild i mitt galleri på den smile
Senast redigerat av klimpan (9 december 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

381 Inlägg
9 december 2007
Hade själv navman ICN 320 I min saab i skylinen hade jag Pioneer Avic x1bt Hel nöjd med båda!
X1an är till salu om någon är intresserad.

I <3 my Honda
483 Inlägg
9 december 2007
hummer89 skrev:
Racing84 skrev:

Jasså, har tittat på den med men sen började jag spanna in tomtom ONE v2-v3 som har fått ass bra betyg. Men är signalstyrkan bra på den? vilka fel har du märkt och så? smile

Signalstyrkan är skit bra och den har många funktion som jag hade inte tänkt innan köpte jag den... den enda som jag inte nöjd är USB kabel och 220v laddningkabel följa inte med, den är som tillbehör. Men USB kabel kan man köpa billig på Clasohlson tips och ladda GPS i bilen via cigguttag... men tänk på att den kostar bara 1090:- för en hel ny på Mediamark i Lund där jag köpte

442 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Racing84 skrev:
hummer89 skrev:
Racing84 skrev:

Signalstyrkan är skit bra och den har många funktion som jag hade inte tänkt innan köpte jag den... den enda som jag inte nöjd är USB kabel och 220v laddningkabel följa inte med, den är som tillbehör. Men USB kabel kan man köpa billig på Clasohlson tips och ladda GPS i bilen via cigguttag... men tänk på att den kostar bara 1090:- för en hel ny på Mediamark i Lund där jag köpte

Hmm, det där lätt väldigt bra faktiskt, skillnaden mellan den o tomtom ONE är att tom... har lite mer finneser o så, men signalstyrkan är inte så bra har jag läst av endel men den kan man inte lägga till egna POI tror jag och det är ett + i garmin.. ska tänka på det .

Tack för alla svar smile

324 Inlägg
9 december 2007
Jag har köpt en MIO C220. På Elgiganten. 1995:-. Fungerar väldigt bra. Finns även kamera varning. Det ända man får göra är att regestera sig som användare på mios hemsida för att få kameravarningen att fungera. Man laddar in lite filer i den.
Den har Poi.
Bra mottagning.

Det finns inte trafikvarning i den. Det finns ju Tomtom-modellen. Men den måste väl koppla upp sig till GPRS för att ta emot trafikmedelanden och det blir ju inte allt för billigt i längden.
Senast redigerat av Audikrille (9 december 2007)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Sök