i love Bofors. & vapen överlag. Dock i vänligt syffte. Har vart högt rankad sportskytt sammt håller på med jaktlicens Och har ett stort vapen intresse förövrigt. men som sagt enbart i vänligt syffte....
Definera "vänligt".
Tycker inte det är så jättevänligt att skjuta oskyldiga djur i skogen för nöjes skull
http://www.fmv.se/WmTemplates/Page.aspx?id=1097 för jäfla effektiv!
hahaha >.<
Att sverige gör vapen och försvarsmateriel som är världsledande tycker iaf jag är en bra grej, förr hade vi världens säkraste bilar att vara stolta över men sen blev dom "jänkifierade" och nu har vi istället effektiva och pålitliga vapen att vara stolta över
Bara jag som älskar ironi ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
i love Bofors. & vapen överlag. Dock i vänligt syffte. Har vart högt rankad sportskytt sammt håller på med jaktlicens Och har ett stort vapen intresse förövrigt. men som sagt enbart i vänligt syffte....
Definera "vänligt".
Tycker inte det är så jättevänligt att skjuta oskyldiga djur i skogen för nöjes skull
En som är 20år borde veta att det inte är nöje utan avvärkning. Själva jaken är ju en hobby för jägaren. Men man får ju inte skuta hur som hellst, Det finns strikta regler om hur många djur av varje sort som ska avvärkas och vart varje år.
Det är för trafiksäkerhet m,m m,m m,m. Tog trafiksäkerhet som exempel pga vi är motorintreserade här, Och det hade väll inte vart så skoj om man skulle krocka med ett djur var annan dag typ, De skulle bli dyrt.
Definera "vänligt".
Sportskytte är inte farlig för någon, vare sej människa eller djur. Och är rackarns kul. Jakt för nöjes skull däremot är man "lite" tveksam till.
Definera "vänligt".
En som är 20år borde veta att det inte är nöje utan avvärkning. Själva jaken är ju en hobby för jägaren. Men man får ju inte skuta hur som hellst, Det finns strikta regler om hur många djur av varje sort som ska avvärkas och vart varje år.
Det är för trafiksäkerhet m,m m,m m,m. Tog trafiksäkerhet som exempel pga vi är motorintreserade här, Och det hade väll inte vart så skoj om man skulle krocka med ett djur var annan dag typ, De skulle bli dyrt.
Så sant som det är sagt.
Annars skulle det krylla av rådjur m.m överallt. Det kanske är gymt men det är ju så det är.
Öh, Ak4 o AK5 är ju ändå inte svenska! Men det kanske bara handlar om vapen som svenska armén handhar?
AK4 är en Heckler&Koch och AK5 heter egentligen FN-FNC... *vapen fanatiker*
Som dock är modifierad på 40 punkter enlig Svenska armens önskemål. den tillverkas också i Sverige Och ursprungsvapnet som fick benämningen "AK 4" var den tyska "G 3".
Öh, Ak4 o AK5 är ju ändå inte svenska! Men det kanske bara handlar om vapen som svenska armén handhar?
AK4 är en Heckler&Koch och AK5 heter egentligen FN-FNC... *vapen fanatiker*
ak5 och fn-fnc är inte samma bössa dermot är ak5an baserad på fn-fnc det är skillnad. bofors är det som gör ak5an.
ak4 och g3 är väl därmot i stort sett samma bössa.
om inte sverige skulle göra vapen skulle någon annan göra det men då skulle dom förhoppningsvis inte göra lika bra vapen så då skulle vi få mer civildödsoffer. kanske. men stolt över svenskvapen tillverkning då det gäller militära ändamål kommer jag aldrig vara.
Definera "vänligt".
Jakt i viss mån tycker jag är bra. Som sagt, det skulle bli farligt med älgar överallt.
Men sen finns det faktiskt många som jagar för nöjets skull. Det är det jag är emot. Sen att just du jagar för att hålla populationen nere har jag inte sagt något om. Faktum är dock att inte alla jägare har så goda avsikter bakom jagandet.
Nöjesskytte sedan tycker jag är roligt. Har skjutit ganska mycket både i klubbar och privat. Detta ska dock hålla sig på bana eller liknande. Att sedan ta ut nöjesskyttet ut i skogen är en annan sak.
Okej, så Pistol 90 (eller var f-n den nu heter) är en modifierad Glock också, eller!? Menar bara att den står det t.om. Glock på... =P
men nu pratar vi om de svenska vapenen i denna tråden.. glock är väll inte svensk? den bara används i sverige? under de länkar jag skrev i mitt första inlägg ser du fakta på alla vapnen. där står de oftast tillverkade i sverige - bofors...
AK5:an tillverkas i sverige och som dom redan sagt så är den modifierad
jag säger exportera mera vapen så vi får billigare olja . ja jag är seriös. borde gå mer pengar till försvaret då inte för att vi ska kunna rusta oss för krig utan snarare åka ner och hjälpa. det som FN har gjort hitils är ju bara löjl. dom har vapen men får inte skjuta. dom blir beskjutna men får inte skjuta tillbaka. nej tacka vet jag staterna som faktiskt tar till med hårdhandskarna.
tycker john87 är en liten moraltant. varför inte nöjesjaga. bättre några som nöjer sig med att jaga och håller viltstammen i balans. jag skulle till och med sätta lite avverkning på människor oxå. se bara vissa länder som sprider ut sig och förorenar denna jord.
Det kan ju inte finnas ett säkrare sätt att tjäna pengar på. Folk är jägare dom vill mörda nåt. = Vapen skapas och säljs. Omöjligt att stoppa. lika bra att vi får ta del av det åxå. Inget fel med att tjäna pengar på sånt.
Folk dör pga coca-cola tillverkningen åxå men hur många klagar på den?