Nu är tråden ändrad och utökad till Manipulerade bilder för folk tycker inte vissa bilder ser ut som äkta HDR och då hammnar dom under katigorin "Manipulerade"Meningen med den här tråden är att lägga upp snygga HDR bilder.
Om dom är fejk HDR eller inte spelar ingen roll bara dom har ett attraktionsvärde...För er som vill veta mera om HDR (High Dynamic Range)
kolla in den här sidan:
http://ewonsphotoshop.wordpress.com/200 … dr-teknik/För mera info om bildkvalite (avancerat) kolla den här sidan:
http://abm.kb.se/akt4cd/slutrapporten/w … alitet.pdfSjälv använder jag Lightroom till mina "fejk" HDR bilder
Här är ett exempel på en bild jag jobbat med. Kolla in mina inställningar här...
Men det varierar från bild till bild vika inställningar som passar. det är där din kreativa kännsla kommer fram
Klicka för störra bild...//
JM DesignHur man gör Fejk HDR billder i LightroomVanliga frågor:Hur sparar man bilden i Lightroom? Högerklicka på bilden du är klar med och välj "Export"
Tips:Använd bilder av hög kvalite från börgan för bästa slutresultat
När du är klar med en bild så kan du trycka på knappen Copy i programmet och spara
alla inställningar för att enkelt trycka Paste på nästa bild, men varje enskild bild
har olika egenskaper så justering kan behövas...
Ang Bildkvalite:En JPEG-bild förlorar både i kvalitet och skärpa om man manipulerar och spar den på nytt JPEG-format. Detta gör att man bör se till att, i det fall det krävs, utföra alla manipulationer av bilden i sitt originalformat innan man slutligen sparar i JPEG-format.
JPEG-formatet använder en justerad, förstörande komprimeringsmetod som effektivt reducerar filstorleken genom att identifiera och ta bort data (dvs färgnyanser) som ej är viktiga för visningen av bilden. En högre kompressionsgrad medför lägre bildkvalitet, medan en lägre kompressionsgrad ger bättre bildkvalitet men större filer. I de flesta fall kan en bild komprimeras i JPEG-format utan att man med blotta ögat ser någon större skillnad i bildkvalitet jämfört med originalet.