2304
Sök

Mopedbil!!?? Svindyrt!!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Min farsa var o kolla på en Mopedbil då han inte längre behöver en bil  + att han bor mitt i stan så har han över vägt att köpa en mopedbil i stället för att ha sin tunga stora  MB 300E

så vi var o kolla på en Axiam  den största modellen  rätt kol el-hissar. taklucka, larm ,cd-spelare mm.mm skinn säten fanns det osm tillval haha kollt så vi provkörde den
kan juh säga att det var juh inget speciellt drag i maksin hehe 523 cc  2 cylindrig diesel stånk på 5,4 hk smile) men den toppa 52 km o 2 dl milen e juh inte fy skam o 16 literstank

men så kom vi till priset!!!!!!!!!!! 143.900 .- VA I HELV*****e

för lite plast o glas med  2 stolar!??

va tycker ni???

e dom värda dom pengarna ??
ja menar dom snackar om att  "ungdommar" skall köpa dessa då de tär ett allternativ till Moped ??? vem har råd emd det?

Ja dom äldre som vill ha en citybil då  men 143.000 .- spänn

kan tillägga att han behåller sin Mb en stund till smile
den står fint där den står i garaget säger han HAHA ..

Mvh// Okim // Jocke

7 100 Inlägg
11 december 2007
fy satan va dyrt!!!
hehe kan han inte köpa en a-traktor då haha tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
bmx skrev:
fy satan va dyrt!!!
hehe kan han inte köpa en a-traktor då haha tongue

enj anledingen  för att han titta på en moppe bil var för att han tyckte dom var små  o praktiska o framför allt billiga! då  dom e skattefria o besiktingsfria och drar bara 2 dl milen (enligt fabrik)

men den planen skrota han fort... hmm

Mvh// Okim // Jocke

fälg fantast
1 086 Inlägg
11 december 2007
kasnke blir billigt i längden då menar jag 10 år eller något, oljan blir dyrare och dyrare hela tiden, men vafan 140 lax, bättre och köpa en polo 3L, drar 0.3 l diesel dom kostar bara hälften av den jäkla mopedbilen, fulheten får man på köpet också

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
HAHA ja han var inne på en smart en stund men ja  fulfaktorn e juh en grej men o andra sidan billigt som satan

va ligger saktten på en 3L då? och smart?

Mvh// Okim // Jocke

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
11 december 2007
På tok för dyrt!! BTW de sitter ju en variator på dom där "bilarna" så man kan ju plocka "variatorringen" och byta vikter tongue som man gjorde på moppetiden.. vet en kille som gjorde de o de blev ett jäkla drag i den toppade typ 80-90 me ett grymt axx!!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Nichlas_H skrev:
På tok för dyrt!! BTW de sitter ju en variator på dom där "bilarna" så man kan ju plocka "variatorringen" och byta vikter tongue som man gjorde på moppetiden.. vet en kille som gjorde de o de blev ett jäkla drag i den toppade typ 80-90 me ett grymt axx!!

HAHA smile själv satt ja o lekte med tanken o pilla ner en hajjbusa maksin i den hahahaa
fy fan va den hade gott smile

men för 140 papp kan ja lika gärna köpa mig en skyline smile

Mvh// Okim // Jocke

12 086 Inlägg
11 december 2007
Okim skrev:
Nichlas_H skrev:

HAHA smile själv satt ja o lekte med tanken o pilla ner en hajjbusa maksin i den hahahaa

Fast då har du nog tappat poängen med att köpa mopedbilen va? smile

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Okim skrev:
Nichlas_H skrev:

Fast då har du nog tappat poängen med att köpa mopedbilen va? smile

Självklart men man måste få leka lite med tankarna smile

big_smile

Mvh// Okim // Jocke

OEM <3
6 957 Inlägg
11 december 2007
Flickvännens gamla barndomspolare har en sådan med sin lillebror.

Tror dom gav runt 140k för den, visst den är väl lite ball sådär med
orange lack, targa å stereo/baslåda, men va fan över hundra papp??? hmm

Dom är ju "skitcoola" när dom glider omkring... lol

I mina ögon hade 40k varit lagom big_smile

BTW: Den rullar i Trollhättan, man kan inte missa den tongue heter "Aixam Scouty"
Senast redigerat av Bjork (11 december 2007)

OEM <3

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
11 december 2007
Låter lite väl dyrt va. är det inte bättre att skaffa typ en smart istället.  samma storlek fast mer effekt wink

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

2 283 Inlägg
11 december 2007
Fyfan för 140k tar jag hellre min bil tongue skojade bara eller aa fast jag tar hellre min tongue

R.I.P. Michael Jackson!

7 120 Inlägg
11 december 2007

Övningskör
6 Inlägg
11 december 2007
3st tjejer som har såna här där jag bor. Rätt trevligt att se en tjej sitta och piffa med håret och prata i mobilen medans de puttrar förbi i 45 km/h. Det sitter ju 500c diesel motorer i dom och de är strypta med 10 variatorringar, vad jag läst.

Fullgas ---> Motorras

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 december 2007
Är nog bättre att han köper en Ny Toyota Aygo 105 000:-, VW Fox 100 000:-, Chevrolet Matiz 94 000:-, Hyundai Atos 105 000:- eller Smart Fortwo 100 000:-

Själv skulle jag köpa en sprillans ny Toyota Aygo utan att tveka om jag skulle ha en så liten bil. Köper han en ny bil behöver han ju inte besiktiga den på 3år heller. Plus att köper han en toyota så kommer han antagligen att slippa verkstads besök. Aygon kostar 495:- i skatt per år. Den är även miljöbilsklassad så då får man även 10 000:- i rabatt på bilen. Miljöklassade bilar medför även i vissa städer att man får parkera gratis plus att man slipper vägtullar.

Så satsa på det istället för en mopedbil. Mopedbilarna har ofta usel kvalite och krocksäkerheten är urusel.
Senast redigerat av Lalla78 (11 december 2007)

USAFORUM.SE
60 Inlägg
20 maj 2008
Här har du en billigare variant, också Aixam.

http://www.blocket.se/vi/16355645.htm?ca=11_s

DFFL
9 020 Inlägg
20 maj 2008
preppie skrev:
Här har du en billigare variant, också Aixam.

http://www.blocket.se/vi/16355645.htm?ca=11_s

Du drar alltså upp en halvår gammal tråd för att sälja DIN gamla moppebil?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök