3841
Sök

Nyinskaffad 740 tic :) 4 frågor!

123 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
#1
Var också köpte en 740 tic från 85, går fint men jag har 3 frågor.

Den rusar upp å ner på tomgången vid kallstart eller typ när man har haft igång värmen. Pendlar på tomgången alltså..

Oljetempmätaren verkar vara trasig eller är det något annat? Den visar att bilen blir varm väldigt fort tycker jag samt att den är aldrig i mitten, även om jag har kört 20 mil.

Sen det sista, högra framdörren går inte att låsa. Det är c-lås, men man kan köra ner pluppen men den låser inte fast dörren. Vad kan det vara för nåt?

Jag har en öppen dumpventil, bör jag byta till en återcirkulerande? Hur viktigt är det, tror ni jag  inte kommer att ha kvar lmm länge till med den?
Väldigt tacksam för snabba svar
Senast redigerat av RomyMontana (13 december 2007)


Lastbilschaufför
123 Inlägg
13 december 2007
#2
Fråga om tomgången, hur mycket pendlar den? 1000rpm, 1500rpm eller bara några hundra?

På c-låset: Har du kollat att pinnen sitter fast i kistan? Går det att låsa med nyckeln från utsidan? "Fastnar" dörren överhuvudtaget när du stänger? Öppnar du innifrån eller utifrån när du låst från insidan?


123 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
#3
Lundgren_85 skrev:
Fråga om tomgången, hur mycket pendlar den? 1000rpm, 1500rpm eller bara några hundra?

Den pendlar från ca 1000 till 1500rpm, men inte alltid. Iaf mer än några hundra.

På c-låset: Har du kollat att pinnen sitter fast i kistan? Går det att låsa med nyckeln från utsidan? "Fastnar" dörren överhuvudtaget när du stänger? Öppnar du innifrån eller utifrån när du låst från insidan?

Näe har inte kollat så mycket, fann det där problemet kl 2 på natten i minus 10 igår..

Saken är att det inte ens går att låsa den dörren från utsidan, går att stoppa in nyckeln men inte vrida. Joo dörren fastnar, när den inte har frysit tongue

Har provat att låsa dörren med c-låset och trycka ner pluppen och smälla igen, den vill inte låsas..


510 Inlägg
13 december 2007
#4
RomyMontana skrev:
Jag har en öppen dumpventil, bör jag byta till en återcirkulerande? Hur viktigt är det, tror ni jag  inte kommer att ha kvar lmm länge till med den?

Öppen dump är ingen fara .. Tomgången ska heller inte ändras nått .. Har inte gjort det på min .. Sen har ju tic ingen massemätare .. Vi har mängd .. En "klaff" som öppnas i lmm .. Så det ska du inte behöva oroa dig för wink ..


There is no replacement for displacement
630 Inlägg
13 december 2007
#5
Vet inte hur de ser ut på tic, men om det är samma som på gl så prova att smörja ventilen som sitter under insuget. Går tre slangar in i den har jag för mig, min betedde sig likadnat med tomgången och det försvann efter att ha speutat lite 5-56 i den.



Sök