Har råkat ut för flygande besiktning på min Golf 2 GTI och dom kollade runt väldigt mycket och antagligen vart väl polisen sur för att han inte kunde hitta något alvarligt så han anmärkte på att mitt ögonlock fram var i ljusbilden och att avgasröret läckte lite i grenröret och jag var tvungen att besikta den men tur som jag har så ska jag ändå in för besikting i slutet av året
Mina ögonlock går ca en halv cm - 1 cm ut över lyset ska även tillägas.
Skulle han stanna mig igen med att inte ha besiktat bilen och ögonlocken var i ljus bilden så vart det böter sa han men jag förstår inte varför han klagar gör det något när det lyser som det ska.
En annan gång vart jag stannad och då anmärkte dom på mina blåa ljus bak och klagade på att dom blinkade i bromsljuset och jag gick ut och tittade och det syntes knappt och då var det ljust ute men det anmärkte dom inte om den här gången och då var det mörkt ute
Är det fler som har råkat ut för poliser som anmärker på staylade bilar ?
Är det förbjudet att snygga till bilarna eller varför är polisen så sura ??
Tror ni bilen går i genom besiktningen med ögonlocken på och det lilla avgaslägaget ?
Ägaren innan mig har besiktat med dom på tror jag.
Någon som har haft problem med besiktningen med ögonlocken på ?
Går bilen igenom besiktningen med läckande grenrör då det är lite eller blir det fel mätvärden ?
Hur kan jag täta det på bästa sätt ? Har ingen lust att byta bara för att det läcker lite under grenrörs fästet vid fjädrarna som sitter eller vad det är, för det läcker ju inget i packningen utan under grenrörsfästet eller kan jag låta det vara så utan att dom anmärker på besiktningen ? Finns det någon bra tätningspasta kanske som håller ?
// Fredrik