3835
Sök

Vem är billigast på försäkring till en 740 tic?

123 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Vilka har den billigaste försäkring om man ska helförsäkra en 740 tic? Samt vad ligger självrisken på?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 december 2007
Ring runt.

Är väldigt individuellt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
13 december 2007
kolla www.atava.se
jag har de på mina 2 bilar och jag är nöjd med de

Vilket jävla drag :)

huh?
10 427 Inlägg
13 december 2007
P-G skrev:
kolla www.atava.se
jag har de på mina 2 bilar och jag är nöjd med de

Samma här, betalar nånstans 400 för medium/halvförsäkring på min GLT 16 Valve.
Dom brukar ligga som turbobilarna i försäkringspremie.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 december 2007
Tror folk att det finns en generell prislista som bara ett fåtal känner till om bilförsäkringar eller? tongue Väldigt mkt såna här trådar nu. E ju bara att ringa...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
13 december 2007
www.ATAVA.se dom fixar det för dej

Mvh// Okim // Jocke

123 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Tack så mycket för svaren!!!!! smile Regga ticen på atava, dom tog bara 4014 i mediumförsäkring per år smile

När jag ringde runt till tex umeås dinaförsäkringar och folksam osv, så skulle dom ha över 5000 för trafik och uppemot 8000 för helförsäkring!

Atava hade ju väldigt grymma priser, betalar ju lika mycket för ticen som jag gör för 740 gl 89 på folksam.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 december 2007
Kollade oxå lite priser på atava, en markant prisskillnad är det mot övriga "större" bolag.. Vad beror detta på? Är dom bra att ha o göra med om nåt strular? Ni som har atavaförsäkring dela gärna med er av erfarenheter om ersättning m.m. från atava.

Känns lite som många internetshoppingsajter, som att det är FÖR billigt.. Typ som att sålänge inget händer är allt hur bra som helst, men skulle olyckan vara framme och man behöver ha hjälp/ersättning så blir det hur jobbigt som helst och så står man där utan nånting?

8 883 Inlägg
13 december 2007
turbotompa skrev:
Kollade oxå lite priser på atava, en markant prisskillnad är det mot övriga "större" bolag.. Vad beror detta på? Är dom bra att ha o göra med om nåt strular? Ni som har atavaförsäkring dela gärna med er av erfarenheter om ersättning m.m. från atava.

Känns lite som många internetshoppingsajter, som att det är FÖR billigt.. Typ som att sålänge inget händer är allt hur bra som helst, men skulle olyckan vara framme och man behöver ha hjälp/ersättning så blir det hur jobbigt som helst och så står man där utan nånting?

För att vara på den säkra sidan så välj någon av dom mera kända och väletablerade.
Just försäkringar kan bli riktigt dyrt om man väljer fel, låter det för billigt för att vara sant så är det i regel så också.

Fotograf på tierpidag.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 december 2007
Finns ju sökfunktioner, finns en del trådar om Atava....hur det är o ha med dom o göra osv...
här t.ex.: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64331

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 december 2007
Mortalis skrev:
Finns ju sökfunktioner, finns en del trådar om Atava....hur det är o ha med dom o göra osv...
här t.ex.: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64331

tack..

Tomten
1 065 Inlägg
13 december 2007
kolla på www.insplanet.se tror ja adressen är. där får man pris från olika bolag

1 161 Inlägg
13 december 2007
har min 745 gl på mej sj helförsäkrad första bilen o ja ä 18 år.. 279 kronor i månaden på www.atava.se
trygghansa som ä försäkringsgivare till dom så de ä bra villkor me smile

Sök