2898
Sök

missljud när jag stänger av stereon

9 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
jag har precis kopplat in ett nytt slutsteg och allt funkar bra men när jag stänger av bilen lr enbart stereon så kommer det ett knastrande/skrikigt ljud. nån som vet vad felet kan vara?

1 058 Inlägg
15 december 2007
henkeponken skrev:
jag har precis kopplat in ett nytt slutsteg och allt funkar bra men när jag stänger av bilen lr enbart stereon så kommer det ett knastrande/skrikigt ljud. nån som vet vad felet kan vara?

kolla alla kablar till steget. förmodligen kontaktfel, eller signaljorden i stereon som pajat.. detta beror oftast på ett dåligt jordat steg, tex färg kvar, dåligt klämd kabelsko, bond kopplat..

PoLoud =D

9 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
okej tack för tipset ska kolla..va nämligen farsan som grejjade med jorden så d e mycket möjligt att d blev fel

399 Inlägg
15 december 2007
Lånar tråden lite

Om man har ett lågmält missljud när man mutar stereon o byter låt o liknande, är det samma fel lr bara en dålig lågnivåkabel lr dyl?

Hörs inte när man spelar, inte märkbart iaf

Edit: ska kanske tilläggas att det blir lite värre efter att man spelat ett tag, alltså när stegen nått arbetstemp... Det är inget sjukt högt ljud lr så, bara störigt att de inte funkar som de ska
Senast redigerat av Maildaemon (15 december 2007)

1 058 Inlägg
16 december 2007
Maildaemon skrev:
Lånar tråden lite

Om man har ett lågmält missljud när man mutar stereon o byter låt o liknande, är det samma fel lr bara en dålig lågnivåkabel lr dyl?

Hörs inte när man spelar, inte märkbart iaf

Edit: ska kanske tilläggas att det blir lite värre efter att man spelat ett tag, alltså när stegen nått arbetstemp... Det är inget sjukt högt ljud lr så, bara störigt att de inte funkar som de ska

förmodligen...

det låter Pang i högtalarna, man ser basarna bara studsar till..

hade själv problem med detta och det var signaljord i stereon som var paj..
problemet kommer sig oftast utav att man gjort en dålig jord till ett steg, tex färg kvar under kabelskon.. då försöker steget jorda genom lågnnivån, vilket inte är så bra..

PoLoud =D

399 Inlägg
16 december 2007
Nja, pang vetti fan. Det är enbart när motorn är igång dessutom. Jag ska testa byta t lite fetare lågnivåkablar imorgon så får vi se

89 Inlägg
26 december 2007
Maildaemon skrev:
Nja, pang vetti fan. Det är enbart när motorn är igång dessutom. Jag ska testa byta t lite fetare lågnivåkablar imorgon så får vi se

tror tyvärr inte det hjälper med grövre lågnivåkabel, om steget du använder haft dålig jord så finns risken att du smällt de 0 ohms motstånd som sitter på signalutgången i din stereo och då spelar de ingen roll vad du gör om detta inte blir lagat..

Har du möjligheten så jorda ditt steg ordentligt och testa med en annan stereo.
Försvinner missljuden har din gamla stereo fått en smäll och behöver repareras tyvärr.

Civic VTI

9 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
nu har jag jordat om mitt slutsteg och har fortfarande missljudet när jag stänger av stereon..va och snacka med dom på brl om vad felet va..men fick bara höra att d va ett skitslutsteg och borde köpa riktiga grejjer..visst är det ett skitslutsteg (denver) men jag mena d ska ju inte låta så bara för att det är ett dåligt märke på slutsteget..d funkar ju perfekt annars så tycker d känns dumt att slänga det..kan högtalarna ta skada av att man spelar trots missljudet?

1 050 Inlägg
31 januari 2008
Köper man "Made in China" dyrt eller billigt, så får man mkt snart BIG PROBLEMS. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök