3361
Sök

mitsubishi colt gti vs honda civic

2 126 Inlägg
22 december 2007
#21
Äger två st Colt GTi -90:or och tycker att det e jävligt roliga bilar men jag hade ändå köpt en civic pga att dom e fan så mycket billigare att äga än colt!

Enda plussidan är att du kan slänga i en evo motor i colten och det e ju inte fy skam!!!


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 december 2007
#22
civic alla dagar! massor av billigt godis och delar (i staterna tar jag mina från) och roliga o driftsäkra motorer.


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#23
hur mkt bör en civic vti kostar års modell 92-94?? mina tillgångar är max 35lax


Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
23 december 2007
#24
Hitta en civic men välj en vti skilj på vtec och dohc vtec en vti alltså dohc vtec skall ha 160hk.
Se till att det är en sån och ingen vanlig ESI vtec på 125hk.
ESI är en bra bil men man vill ha VTI.
Har själv haft sån och dom går underbart och kvalite´n är enorm på allt utom karossen för den rostar som alla andra 90 tals japaner.
Testa även att växla på varvstopp till 2:an och 3:an kan finnas synkrings fel PGA av högt varv på dom motorerna.
Inte för att växellådorna är dåliga utan för att inget tål att felväxlas 30000mil vid 8200rpm wink
Så bara till att åka och kolla det ska gå att få en hyfsat fin vti för 35k.
Om inte så får man en fin orginal vti sedan för dom pengarna.
Lite tråkigare bil men man kan få dom fina oxå. Kolla min för insperation wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 827 Inlägg
23 december 2007
#25
Jag tror till och med du kommer ha roligare i en Civic ESi på 125 hk än en Colt.

Väljer du däremot en Civic VTi så kommer du aldrig ångra dig. Mer "sportbil" för pengarna får du inte om man kollar på ljudet och väghållningen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
#26
BMTech skrev:
Hitta en civic men välj en vti skilj på vtec och dohc vtec en vti alltså dohc vtec skall ha 160hk.
Se till att det är en sån och ingen vanlig ESI vtec på 125hk.
ESI är en bra bil men man vill ha VTI.
Har själv haft sån och dom går underbart och kvalite´n är enorm på allt utom karossen för den rostar som alla andra 90 tals japaner.
Testa även att växla på varvstopp till 2:an och 3:an kan finnas synkrings fel PGA av högt varv på dom motorerna.
Inte för att växellådorna är dåliga utan för att inget tål att felväxlas 30000mil vid 8200rpm wink
Så bara till att åka och kolla det ska gå att få en hyfsat fin vti för 35k.
Om inte så får man en fin orginal vti sedan för dom pengarna.
Lite tråkigare bil men man kan få dom fina oxå. Kolla min för insperation wink

vad ska du ah för din?? 35 lax?


Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
24 december 2007
#27
har inte kört någon mitzu som fyllt mina förväntingar iof bara kört lite äldre typ 89-91 av både galant gti lancer gti colt gti och slöare bilar är svårt att hitta med ett gti märke

så civicen alla dagar

Kör fort så hinner inget hända...

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
Skaune
24 december 2007
#29
Finns inge råare i den lilla klassen än civic! finns ju hur mycket godis oxå! Akta bara för den förb---de rosten i baksärmarna o bakluckan! sad

Allfixare
1 475 Inlägg
24 december 2007
#30
säger bara Civic VTI. Även sedan. En sån med filter grenrör å avgas slår det mesta i prisklassen. CRX v-tec då?? Roligare bil under 30 hittar du inte. 18graders förtändning, grenrör, filter, avgas, så går dom fan bra. 98 oktan i tanken oxå. sen att motorerna är skottsäkra gör inte saken sämre.


Allfixare
1 475 Inlägg
1 396 Inlägg
25 december 2007
#32
fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/14608647.htm?ca=5_s
hitta den här idag...

Det var den jag menade. Någon sa att Mitsubishi´s GTI-bilar vara slöa, den personen måste ha kört den tidigare modellen för 92 och uppåt går riktigt bra. Ligger jämt med en T5:a.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
#34
Necrodamus skrev:
http://www.blocket.se/vi/14557359.htm?ca=13_s


Tittat på en sådan?

jag hatar opel vet ej varför så är de:P


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
#35
NiclasT skrev:
fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/14608647.htm?ca=5_s
hitta den här idag...

Det var den jag menade. Någon sa att Mitsubishi´s GTI-bilar vara slöa, den personen måste ha kört den tidigare modellen för 92 och uppåt går riktigt bra. Ligger jämt med en T5:a.

ve,m fan som sa att colt gti är slö den personen körde säkert en colt gti som var helt slut man behöver inte va smart att fatta 1000kg på 140hk+ e inte alls slööö


Forummoderator
9 299 Inlägg
25 december 2007
#36
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 396 Inlägg
25 december 2007
#37
caromania skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

Colt och Lancer(EVO) är i princip samma bil.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

2 126 Inlägg
25 december 2007
#38
NiclasT skrev:
caromania skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

Colt och Lancer(EVO) är i princip samma bil.

Japp Evo motorn passar rakt i Coltarna behöver bara Evon's ECU och kablage!

Och att Colt GTi -90 skulle vara slö e bara skitsnack med 1,8 liters motorn gör den 0-100 på 7,9 sek det tycker inte jag e slött!!!

EDIT: När Colt GTi kom med 1,8 liters motorn var det den snabbaste GTi'n som tillverkades!!!!
Senast redigerat av Big_JN (25 december 2007)


1 827 Inlägg
25 december 2007
#39
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

På en VTi är det bara att kasta ner en Integra type R motor... Absolut inga mods alls, du kan till och med ha kvar org kabelhärva mm. Sen drar du RS4 och M3 utan några större bekymmer.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

14 Inlägg
26 december 2007
#40
caromania skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

om du inte kan lägga ett seriöst bidrag i konversationer mellan vuxna så behöver du inte göra det alls!

Mvh Rulle


Sök