3285
Sök

Volvo 850 T5 (Steg1) Vs Corrado Vr6?

850turbo
28 december 2007
Trådstartare
Tjena!!
Min kompis har Corrado Vr6 och han påstår att han kan ta mig på en raksträcka.
Ett test kommer men det blir till sommarn
Och då undrar jag vad tror ni? vem vinner?
Senast redigerat av 850turbo (28 december 2007)

Gräftmannen ser dig.
51 Inlägg
28 december 2007
Din polare såklart.

Att styla en Volvo är som att sminka en gris!!!!!!

131 Inlägg
28 december 2007
De erfarenheter jag har från de bilarna så skall du vinna.. Om allt stämmer dvs.

BMW fantast
1 172 Inlägg
28 december 2007
tror med corren... annars hoppas jag på det iaf:P

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

850turbo
28 december 2007
Trådstartare
Jag tror faktiskt att det blir rätt jämt för hans drar på 6,9..Och jag har inte testat en för jag har nyligen chippat till 300hk.

131 Inlägg
28 december 2007
Kanske jämt skägg då? aja de löser sig till våren. Kör försiktigt i vilket fall som..

699 Inlägg
28 december 2007
tror på volvon jag..

Bilgalen elektriker :)

Planta
46 Inlägg
28 december 2007
Det kommer nog avgöras av vem som är bäst förare..
(Jag tror självklart på volvon big_smile )

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 december 2007
850turbo skrev:
för hans drar på 6,9..

?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

850turbo
28 december 2007
Trådstartare
0-100 . 6,9

39 Inlägg
28 december 2007
850turbo skrev:
Jag tror faktiskt att det blir rätt jämt för hans drar på 6,9..Och jag har inte testat en för jag har nyligen chippat till 300hk.

ska nog mycket till att bara få 300hk bara sådär med ett chip på en T5:a tyvärr wink

506 Inlägg
28 december 2007
Som volvo förare hoppas jag ju på volvon men d blir nog Corradon som vinner då den är mindre å har mindre luftmotstånd... sedan måste du byta system, filter å lite annat för att få dina 300 hästar..

Born to be wild and crazy

272 Inlägg
28 december 2007
Hur långt ska ni köra? Står ju inget om det.
I de övre hastigheterna kommer du dra ifrån hnm, där hästarna visar sig. Volvo 850 är inte snabba bilar 0-100, jag har klarat 6,64sek med 1 växling, men snabbare går det inte hur jag än gör. 402m är också "en raksträcka", så utveckla gärna din fråga om du vill ha ett bra svar.

Sen ang dina 300hk.. bänka den så ska du nog se att du blir väldigt besviken! Höftar på 260-270. Face it! cool
Senast redigerat av jip (28 december 2007)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

7 Inlägg
28 december 2007
850turbo skrev:
Tjena!!
Min kompis har Corrado Vr6 och han påstår att han kan ta mig på en raksträcka.
Ett test kommer men det blir till sommarn
Och då undrar jag vad tror ni? vem vinner?

av egen erfarenhet så har inte vr6 en chans ialle fall dem jag körde ifrån med min=)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
_WmB_ skrev:
850turbo skrev:

ska nog mycket till att bara få 300hk bara sådär med ett chip på en T5:a tyvärr wink

Det är inga problem, men du lär inte kunna köra allt för länge med det eftersom du får ställa upp turboladdet lite mer än rekommenderat.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
Har kört mot en Golf VR6 med min orginal T5'a och den var snabbare från start men jag tog den i lite högre hastigheter.

Mycket beror på förare dock.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

517 Inlägg
28 december 2007
Corradon är ju lite slankare och saknar syncron så den är ju lite lättare än en Golf med samma motor..

Ingen aning dock vem som borde vinna, leta upp två identiska "The Stig" och en raksträcka så får vi alla veta ett korrekt svar wink

/Martin - Wolfsburg GTI

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 december 2007
Asså, jag körde ifrån polarens Golf VR6 Synkro som skit med min gamla Saab 900 Turbo -91. Så visst borde volvon vinna...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Billackerare
737 Inlägg
28 december 2007
MrTurbo skrev:
Asså, jag körde ifrån polarens Golf VR6 Synkro som skit med min gamla Saab 900 Turbo -91. Så visst borde volvon vinna...

Inte första gången man hör någon köra ifrån den ena eller den andra som skit.
Han som körde VR6:an kanske var närsynt och inte vågade gasa till max eller så hade han en dålig dag och missade samtliga växlingar eller så var han en kratta på att köra eller så gick hans bil inte som den ska eller så var din bil så pass mycket snabbare att han var helt chanslös...

Visst, jag tror också att Volvon kör ifrån VR6:an men man vet aldrig. Han som kör corren kanske är närsynt.. wink

Dem får köra om det.. enda sättet att få veta.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

89 Inlägg
29 december 2007
Youngblood skrev:
MrTurbo skrev:

Inte första gången man hör någon köra ifrån den ena eller den andra som skit.
Han som körde VR6:an kanske var närsynt och inte vågade gasa till max eller så hade han en dålig dag och missade samtliga växlingar eller så var han en kratta på att köra eller så gick hans bil inte som den ska eller så var din bil så pass mycket snabbare att han var helt chanslös...

Visst, jag tror också att Volvon kör ifrån VR6:an men man vet aldrig. Han som kör corren kanske är närsynt.. wink

Dem får köra om det.. enda sättet att få veta.

Japp, en förare som kan sin bil gör en jäkla skillnad! Att växla på rätta varvet o.s.v.
Har själv åkt jämna slängar mot en 9-3 Aero med exets gamla CRX. 124hk mot 250.
Lycka till med racet, jag håller på 850 men jag är ju partisk wink

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Sök