KHRacing skrev:
Vad anser du om din egen körteknik bakom ratten ?
hur anpassar du dig exempelvis till ett övergångsställe ?
Jag saktar farten lite lagom - även om det är tokfritt om inga gående inom synhåll. Det står en bil på väggrenen på en motorväg - vad gör du ?
SJälv så blinkar jag alltid vänster / lägger mig i vänster körfält.----------------------------------------------------------------------------------
Hur BRA kör du på en skala 1 -100 ?
1 = kass ---------- 100 =Shumacher
Själv så skulle jag vilja placera mig i den övre 1/4 av skalen.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER & KÖR FÖRSIKTIGT.
K
Nu vill jag inte vara sådan, så här i Nyårstider o så. Men folk som tycker dom är bra i trafiken är en trafikfara!
![sad](img/smilies/sad.png)
Dom tror alltid dom gör rätt i trafiken o att alla andra gör fel, vilket kan få dåliga koncekvenser.
Däremot kan man vara erfaren i trafiken, men det räcker inte 5-10år till på långa vägar.
En bra förare däremot i mina ögon är en sådan som ser till sina egna och andras fel, och till nästa gång då ändrar sitt beteende.
Man ligger inte 110km/h på motorväg i spöregn, bara för att man KAN det! Utan man ligger kanske 90km/h för att vara säker på att klara en eventuellt kommande situation.
Jag kan tänka mig att min farsgubbe är en bra bilförare, men han har haft körkort i 41år också...
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Och många klagar på honom så som han kör, men han kör med hjärnan!
Åter då till inläggets frågor:
Ja jag saktar ner farten vid ett övergångsställe. Oftast uppkommer sådant inom stad, där det är 50km/h, så jag ligger kanske i 35-40km/h.
Bil på väggrenen:
Om det är fritt så blinkar jag o går ut i vänsterfilen, annars drar jag mig så nära vänsterfilen som går, och håller god uppsikt mot den stannade bilen och passerar den i låg hastighet.
Var på skalan jag placerar mig?
45 kanske, på sin höjd.