ja som det står ovan hur ofta tvätta ni av bilen nu under vintern ? själv så brukar jag skölja av den lite efter jag ha varit och kört på våta och skitiga väger där det är salt eller nåt annat skit som man ser på bilen efteråt efter som man ha en vit bil så ser man det ju rätt tydligt men jag tvätta den redigt en gång i veckan. så hur gör ni ?
lite då och då!men efter nåndag när man har tvättat den så ser den ju lika förjävligt ut som förr,så man blir ju lite less,men man får ju bort de värsta iaf
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Försöker att göra det en gång i veckan..men det blir fasen inte alltid så dessvärre. Skönt att man har lackförseglat bilen precis..det gör tvätten så mycket lättare och snabbare.
lite då och då!men efter nåndag när man har tvättat den så ser den ju lika förjävligt ut som förr,så man blir ju lite less,men man får ju bort de värsta iaf
hehe gör som jag då bara skölj av den me vatten slangen brukar funka fint men det gäller att göra de efter man ha kört me den annars så fastnar det blir lite drygt i längden bara
Med volvon så kör jag inte mkt med på vintern, så den behövs knappt tvättas
Seaten är ju en pendlarbil så brukar bli tvätt när folk frågar om man bytt bil nej skämtåsido, 1gång i månaden kanske /oftare om det blir lite bättre väder:P
jag skall faktist ut och tokrengöra bilen nu sen skall den vaxas och poleras för att tåla salt och annan skit sen blir det minst en tvätt en gång i veckan
Tvättar bilen minst 1 gång i veckan, varje gång jag är på jobbet, har nu i december blivit lite oftare, har väl tvättat bilen en 14 ggr nu i december. Har ju tvätthall och verkstadshall där så varför inte passa på när man ändå är där??
i och med att den är avställd och står i ett garage så tvättar jag bilen 1 gång varannan månad för att få bort dammet.
varför tvätta den för att få bort dammet??? kan väl inte vara så farligt om man har bilen i ett rent garag hemma i anslutning till hemmet lr?? räcker väl att ta ut den på våren och köra en runda med den så e dammet borta??